پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۷:۲۸
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵

استاندار چهارمحال و بختیاری: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ضرورت امروز جامعه است

اقبال عباسی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ترویج فرهنگ ایثار و ایثارگری در جامعه امروز ،که نوع جنگ و تهدیدهای دشمن تغییر کرده است، برای نسل جوان ضروری است. وی گفت: در زمان حاضر که دشمن با افزایش تحریم‌ها، جلوگیری از ورود مواد اولیه و همچنین جلوگیری از جابه جای ارز در بانک‌ها […]



اقبال عباسی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ترویج فرهنگ ایثار و ایثارگری در جامعه امروز ،که نوع جنگ و تهدیدهای دشمن تغییر کرده است، برای نسل جوان ضروری است.

وی گفت: در زمان حاضر که دشمن با افزایش تحریم‌ها، جلوگیری از ورود مواد اولیه و همچنین جلوگیری از جابه جای ارز در بانک‌ها بر علیه ایران تهدید و دشمنی می‌کند،  ترویح فرهنگ ایثار و ایستادگی در مقابل این دسیسه‌ها برای همه به خصوص نسل جوان یک رسالت خطیر است.

وی اظهار داشت: در جنگ امروز از خاکریز و توپ و تانک و شهادت خبری نیست و سنگرها و خاکریز ما کارخانه‌ها، محل‌های کسب و کار و تولید است.

عباسی، با تاکید بر اینکه در جهان کنونی که ظلم بسیاری به کشور ما می‌شود و حق و ناحق بسیار زیاد است، افزود: ایستادگی در برابر ناحق و دفاع از حقوق مرم باید در جامعه نهادینه شد.

وی اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری باید از تمام توان استفاده کرد و از اجرای برنامه‌های کلیشه‌ای کناره گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۲۶ مرداماه سالروز ورود آزادگان به کشور بر تجلیل از این افراد و خانواده آنها، سرکشی و رفع مشکلات این قشر تاکید کرد و گفت: کرامت و جایگاه این خانواده‌ها باید حفظ و تقویت  شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به سی‌امین سالروز ورود آزادگان به کشور گفت:امسال برگزاری آیین تجلیل از آزادگان، برگزای کنگره ملی “الماس درخشان” که به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار می‌شود و همچنین تجلیل از ایثارگری پرستاران در محوطه بیمارستان هاجر با رعایت دستورالعمل بهداشتی اجرا می‌شود.

فریبرز نجفی افزود: دلجویی و برقراری تماس تلفنی با آزادگان و خانواده آنها و همچنین برگزاری آیین تجلیل از آزادگان شاغل و بازنشسته در دستگاه‌های اجرای با رعایت دستوالعمل بهداشتی از دیگر برنامه‌های این روز است.

به گفته وی، چهارمحال و بختیاری ۵۰۷ آزاده در هشت سال دفاع مقدس دارد و ۲۳ نفر از آزادگان در طول این ۳۰ سال فوت کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو × 4 =