جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۵:۴۰
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

ویژه‌نامه شهدای ورزشکار منتشر شد

به گزارش حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، در تازه‌ترین شماره ماهنامه شاهد یاران، (شماره‌های ۱۷۴ و ۱۷۵ ) با عنوان «سلام بر قهرمانانی که مدال‌شان پلاک شهادتشان شد» ویژه شهدای ورزشکار با گفتارهایی از سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیونهای ورزشی و همچنین خانواده […]



به گزارش حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، در تازه‌ترین شماره ماهنامه شاهد یاران، (شماره‌های ۱۷۴ و ۱۷۵ ) با عنوان «سلام بر قهرمانانی که مدال‌شان پلاک شهادتشان شد» ویژه شهدای ورزشکار با گفتارهایی از سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیونهای ورزشی و همچنین خانواده شهدا و قهرمانان و پیشکسوتان، از سوی گروه مجلات شاهد منتشر شد.

در این نوشتار،‌حاج احمد پورزند پدر شهیدان پورزند قهرمانان کشتی، سردار مجید مشایخی رییس پیشین بسیج ورزشکاران، حسین نوفلاح برادر شهید نو فلاح قهرمان واترپلو، حاجیه خانم خشکه پز مادر شهیدان طوقانی و علیرضا طوقانی برادر شهید سعید طوقانی پهلوان کشور،  وهب همدانی فرزند شهید سرلشکر حاج حسین همدانی، زهرا حاج علی‌اکبری مادر شهید مهدی رضایی مجد کاپیتان تیم ملی جوانان ایران، علی پروین سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران، غلامحسین پیروانی سرمربی تیم فجر شهید سپاسی، محسن رضوانی رییس فدارسیون شنا، مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزشهای پهلوانی و باستانی، ناصر کاظمی فرزند سردار شهید ناصر کاظمی و شهربانو اسلامی مادر شهید حسن غازی کاپیتان تیم سپاهان و خانواده شهیدان ورزشکار مرد و زن سخنانی درراستای شهدای ورزشکار منتشر شده است.

در این شماره مطالبی چون «ورزشکاران قوی‌اند و مومن، گزیده ای از بیانات امام خمینی(ره) درباره ورزش و ورزشکاران»، «افتخاراتی بالاتر از سکوی قهرمانی، بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای ورزش کشور»، «شهدای ورزشکار برای جامعه ورزشی ما افتخار بزرگی کسب کردند، سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران»، «شهیدان ورزشکار مدافع اهداف والی انسانی و اسلامی،‌ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش وجوانان »‌،‌« شهیدی که مدال سرخ حسینی رابه مدال زرین قهرمانی ترجیح داد، ‌شهید مهدی رضایی مجد کاپیتان تیم ملی جوانان ایران » ،« شهید سعید طوقانی قهرمان ورزش باستانی پهلوان نوجوان جبهه‌ها»،«کاپیتان تیم سپاهان اصفهان و نابغه‌ای از دیار زاینده رود، سردار شهید حسن غازی»، « قهرمانی که رکورد آسیا را پشت سر گذاشت،‌ شهید اعلمی قهرمان محجوب وزنه‌برداری»آمده است .

«ماهی طلایی ایران به دریای ابدیت پیوست، شهید حسن نوفلاح قهرمان شنا، شیرجه و واترپلو»،«قهرمانانی که پرچم ایران را به اهتراز در آوردند ، شهیدان پورزندقهرمانان کشتی»،«پهلوان ابراهیم، الگوی جوانان است، شهید ابراهیم هادی »،«سردار شهید ناصر کاظمی قهرمان رشته های فوتبال و والیبال»،«شهدای زمین فوتبال چوار ( ۱۵ شهید ) ‌بازیکنانی که در حملات جنگنده های بعثی به شهادت رسیدند »، « مدال قهرمانی  «دو روایت از کارنامه و علایق ورزشی شهید حسن طهرانی مقدم» «شــهیدان و قهرمانان رشته های ورزشی در استانهای مختلف کشور،شهیدان صابری ، باقریان ، علیخانی ، مصلی نژاد ، فدایی فروتن ، افرادی ، ساوجی ، عطایی ، سپاسی ، فرارویی»، «شهیده شعله بهروزی محب،استاد پرتاب های سه امتیازی»،«شهیده راضیه کشاورز قهرمان کاراته،درخشش یک فرشته بر سکوی قهرمانی» و « شهیدان حرم جلیلوند و دهقانی نیا» عنوین دیگر این ویژه نامه است که بسیار خواندنی شده است.

در مطلبی با عنوان «قهرمان محله قدیمی ملک اصفهان» از زبان مادر «سردار شهید حسن غازی» می‌خوانیم: «به اتاقش که می‌روم انگار همین دیروز بود از دستش دادم. تا قبل از سـقوط صــدام، حوله و دمپایی‌اش را مرتــب میشسـتم و به اتاقش می‌بردم، به امید اینکه برگرده… همیشه می‌گفت مادر دعا کن زودتر تا بار مسئولیتم ســنگین نشــده پیش خدا و شـهدا بــروم. هر چه می‌گفتـم ازدواج کـن می گفت نه. یک روز کسی را مد نظر قــرار دادیم و قرار دیــدار با خانوادهاش گذاشـتیم حسن به خاطر قولی که من داده بودم به خواسـتگاری آمد اما چون قصد ازدواج نداشت به روی دختر مــردم هم نگاه نکرد پرسـیدم چرا نگاه نکـردی گفت مادر من که قصد ازدواج نداشـتم به خاطر قول شـما آمدم اگر نـگاه می‌کردم گناه کرده بودم. این پسر اینقدر پاک بود.»

در مطلب دیگری با عنوان «قهرمان ورزش باستانی پهلوان نوجوان جبهه‌ها »‌از لسان حاجیه خانم خشکه پز مادر شهید پهلوان سعید طوقانی می خوانیم :‌ «در دیداری که با امام خمینی (ره) داشتیم، درباره سعید می پرسد که آیا این بچه هم پهلوان است و به ایشان توضیح می دهند که سعید هم از ورزشکاران باستانی است. اینطور که برای ما نقل شده امام ره هم زیر گوش او دعایی می خواند و این سعید چیزی می گوید . اوج افتخارات سعید سال های۵۵ تا ۵۷ بود. سعید که آن زمان ۹ سال بیشتر نداشت، نامه ای به امام می نویسد و می گوید: من به خاطر کمک به شما و اعتراض به وضع موجود، ورزش خودم را ترک می کنم. نامه سعید ۹ ساله در آن زمان و باتوجه به فشارهای ساواک، نشان از شجاعت او داشت. در همین دوران بود که همراه پدر و برادرهایش به خیابانها رفته و فریاد عدالت خواهی سرمی داد و با نگهداشتن تصو یر امام ره در میان کتابهایش، از انقلاب حمایت می کرد»‌.

در ادامه به نقل از حاجیه خانم زهرا حاج علی اکبری مادر بزرگوار شهید مهدی رضایی مجد کاپیتان تیم ملی فوتبال جوانان ایران می خوانیم :« مهدی با تولد خود زندگی ما را متحول کرد، مهدی که در خانه ما او را امیر صدا می زدیم بســیار خــوش اخلاق و با ادب بود بطوریکــه هیچ زمان با صدای بلند بــا بزرگتر های خود صحبت نکرد، دل هیچ کس را به درد نیــاورد. او با قلبی رئوف به همه محبــت می کرد و حتی بــه درد و دلهای مردم توجه می کرد و تا آنجا که می توانست برای حل مشکلات مردم کمــک می کرد. مهدی همیشــه بــه خانواده های بی بضاعت سرکشــی می کــردو با جمع آوری کمــک برای آنها مشکلاتشان را تا حد توان مرتفع می ساخت»‌.

هشتاد و پنجمین شماره «شاهد یاران» با مدیرمسئولی سردار یعقوب سلیمانی، به سردبیری رحیم نریمانی، مدیریت اجرایی سیده فاطمه رضایی و دبیر تحریریه، رضا رضایی مجد  ؛‌ در ۱۰۰ صفحه منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این مجله می‌توانند به سامانه شاهد الکترونیک به نشانی mag.navideshahed.com مراجعه کنند یا با شماره ۸۸۸۲۳۵۸۴، امور مشترکین مجلات شاهد تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × 4 =