جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۲:۱۶
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

آزادی ۳ هزار زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای سال

سهراب انبارکی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار قضایی فرهنگ سار با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت و کمک مؤمنانه افزود:‌ زمانی که رهبر فرزانه انقلاب موضوع کمک‌های مومنانه را مطرح فرمودند، آزادسازی زندانیان را آغاز کردیم. وی ادامه داد: مشاوره و وکالت رایگان برای زندانیان و معسران در بند، اهدای کمک‌های […]



سهراب انبارکی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار قضایی فرهنگ سار با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت و کمک مؤمنانه افزود:‌ زمانی که رهبر فرزانه انقلاب موضوع کمک‌های مومنانه را مطرح فرمودند، آزادسازی زندانیان را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: مشاوره و وکالت رایگان برای زندانیان و معسران در بند، اهدای کمک‌های حمایتی، معیشتی و مومنانه، احیای کانون‌های صلح و سازش در زندان ها و حضور هنرمندان و افراد مشهور در حوزه های مختلف هنری و ورزشی از جمله اقداماتی است که برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد انجام شده است.

رییس سازمان بسیج حقوقداناناظهار داشت: قبل از اجرای طرح آزادسازی زندانیان، ۹۳۰ زندانی جرایم غیر عمد از ابتدای سال ۹۹ تا آبان ماه از بند زندان رهایی یافتند و در آذر ماه همزمان با گرامیداشت هفته بسیج ۸۰۰ نفر دیگر آزاد شدند.

انبارکی اضافه کرد: در سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی نیز  ۸۸ زندانی آزاد شدند و در مرحله سوم در میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)  با نگاه ویژه به آزادسازی بانوان ۶۳۰ زندانی که زنان سرپرست خانوار بودند و به دلیل اعسار مالی در زندان گرفتار شده بودند، آزاد شدند.

وی همچنین گفت: ۱۹ اسفند همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)  و در روزهای پایانی سال ۶۴۳ زندانی دیگر نیز آزاد و به کانون خانواده بازگردانده شدند.

 رییس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: در این مرحله، بسیج ورزشکاران و مداحان محوریت  ار را برعهده گرفتند و بسیج وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون های ورزشی، قهرمانان و مدال‌آوران و بازیکنان تیم ملی برای آزادی زندانیان پای کار آمدند.

انبارکی با تاکید بر مشارکت مردم و خیران در آزادسازی زندانیان اظهارداشت:‌ این اقدام علاوه بر خیر و ابعاد معنوی آن، ارزش ریالی بسیار زیاد و قابل توجهی دارد زیرا بخش عمده ای از این آزادسازی‌ها از طریق رضایت شکات به طریق صلح و سازش، وساطت، پا در میانی و اصلاح ذات البین انجام شده و با رضایت شاکیان اعداد و ارقام تقلیل یافته و به میزان اندک رسیده یا بخشیده شده است. به عنوان نمونه در یک مرحله بدهی حدود ۱۲۶ میلیارد تومانی زندانیان به ۱۸ میلیارد تومان کاهش یافت و این مبلغ هم توسط خیران پرداخت شد.

وی اضافه  کرد: آزادی زندانی با دست خالی نیست و هر زندانی پس از رهاسازی تا در منزل همراهی می شود و یک بسته معیشتی معادل ۵۰۰ هزار تومان هم دریافت می کند.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان خاطرنشان کرد: این افراد به آغوش خانواده های خود باز می گردند و به جای اینکه به خانواده‌های آنها بسته‌های معیشتی بدهیم، زمینه آزادی آنها را فراهم می کنیم تا با عزت و افتخار در کنار خانواده‌های خود باشند.

انبارکی  اظهارداشت: بنا داریم با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه ها و نهادهای مردمی این اقدام ارزشمند را در سال آینده نیز ادامه دهیم.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × پنج =