جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۵:۵۰
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

نماینده ولی فقیه در قزوین: نگاه جزیره‌ای به دین، انسان را از خیر دنیا و آخرت محروم می‌کند

به گزارش فرهنگ سار، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار با تعدادی از فرزندان شاهد شاغل در آموزش و پرورش استان قزوین، افزود: جهاد،  علم، دانش، مقاومت،  اخلاق و بندگی همه باید درکنار یکدیگر قرار بگیرند چون قرآن کسانی را که به این شاخصه‌ها نگاه جزیره ای دارند توبیخ کرده و می‌گوید آیا […]



به گزارش فرهنگ سار، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار با تعدادی از فرزندان شاهد شاغل در آموزش و پرورش استان قزوین، افزود: جهاد،  علم، دانش، مقاومت،  اخلاق و بندگی همه باید درکنار یکدیگر قرار بگیرند چون قرآن کسانی را که به این شاخصه‌ها نگاه جزیره ای دارند توبیخ کرده و می‌گوید آیا شما به برخی از مبانی قرآن ایمان آورده به برخی دیگر کفر می‌ورزید.
عابدینی گفت: نتیجه این نگاه نامناسب آن است که در دنیا به خواری مبتلا می‌شوند و در قیامت عذاب الهی در انتظار آنها است.
وی با بیان اینکه اگر کسی دین را جزیره‌ای ببیند از خیر دنیا و آخرت بی‌نصیب می‌شود، اذعان کرد: گاهی عده‌ای برای حفظ منافع خود، شعار آزادی که خلاف مسائل دینی است، سر می‌دهند و آزادی مدنظر مستکبران عالم را به نام آزادی دینی به مردم منتقل می‌کنند.
امام جمعه شهر قزوین گفت: این درحالی است که اگر شعار آزادی بر مبنای قرآن بدهیم باز هم قرآن کریم ما را از نگاه جزیره‌ای به دین برحذر می‌دارد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: قرآن کریم می‌خواهد که ما با نگاه اعتقادی به قرآن جان خود را نورانی کنیم و این رسالت به عهده آموزش و پرورش و حوزوی‌ها است و فرزندان شاهد با حضور در آموزش و پرورش یک فرصت معنوی برای اجرای این رسالت دینی دارند و در این مسیر پیشکسوت هستند.
وی ضمن تسلیت ایام مصائب اهل بیت علیهم السلام پس از حماسه عاشورا اظهار داشت: قرآن کریم به بازماندگان شهیدان می‌گوید، می‌دانید که حرف شهدا چیست، آیا باید به اینکه آنها عمر کامل نداشتند افسوس بخوریم یا برای اینکه خودمان از شهادت جامانده‌ایم، ناراحت باشیم؟
 عابدینی افزود: در سوره بقره می خوانیم که شهدا زنده هستند اما شما درک نمی‌کنید و در سوره آل عمران می‌خوانیم که هرگز گمان نبرید کسانی که در راه خدا به شهادت رسیدند، مرده اند بلکه زنده هستند و نزد خدای متعال به آنها روزی داده می‌شوند.  
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: این جمله تاثیرگذاری است که شهید سلیمانی برای دشمنان به مراتب خطرناکتر از سردار سلیمانی است، یعنی شهدا پس از شهادتشان نیز زنده هستند و در اتفاقات و شرایط جامعه تاثیرگذارند.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه در روز قیامت حمایت از اصولگرایی یا اصلاح طلبی و چپ و راست به درد ما نمی‌خورد، ابراز کرد: وظیفه و رسالت ما اصلاح طلبی و اصولگرایی و حمایت از جناح چپ و راست، باندبازی، دنیاطلبی و قدرت طلبی نیست بلکه اصل دین و قرآن و خواسته شهدا از ما پیروی از راه و سیره پیامبران الهی و قرآن کریم است.  
امام جمعه قزوین افزود: اگر ما تزکیه و تعلیم را باهم سازگار کنیم، هرچقدر علم ما افزایش یابد عقل ما نورانی تر خواهد شد و مدیریت بر دانش در ما افزایش یافته و این علم تبدیل به فاجعه،  افسارگسیختگی،  انحراف،  تکبر و فخرفروشی نخواهد شد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه مشکل اساسی ما دوری از اصول اساسی مسلمانی است و نباید دست از حق و مسلمانی برداریم، افزود: شهدا به ما می‌گویند از مسیر حق و ولایت و پیامبران پیروی کنید ولی امروز متاسفانه ما بندگی جناح و جریان خاصی را می‌کنیم و برای حفظ منافع آن جریان دین،  قرآن و ایمان خود را می‌فروشیم.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 − 3 =