جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۱:۲۸
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳

مجموعه ۸ جلدی «سر دلبران» رونمایی شد

به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این مجموعه شامل عناوین «محبوب»، «امام لبنانی‌ها»، «چمران»، «سیدعباس»، «شیخ راغب»، «حاج رضوان»، «حاج قاسم» و «سیدهادی» است. آیین رونمایی از این مجموعه به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیت‌الله محمدحسن […]



به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این مجموعه شامل عناوین «محبوب»، «امام لبنانی‌ها»، «چمران»، «سیدعباس»، «شیخ راغب»، «حاج رضوان»، «حاج قاسم» و «سیدهادی» است.

آیین رونمایی از این مجموعه به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیت‌الله محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، مجید صفاتاج نویسنده، پژوهشگر و کارشناس مسائل فلسطین و جمعی از نخبگان جبهه مقاومت برگزار شد.

لزوم آشنایی با شخصیت حقیقی مجید صفاتاج

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین رونمایی از مجموعه هشت جلدی «سر دلبران» گفت: مخاطبان باید با شخصیت حقیقی مجید صفاتاج نویسنده این مجموعه، آشنا شوند و برای نسل جوان از علاقه و تلاش ایشان به حزب مقاومت و حزب‌الله رونمایی شود.

امرودی افزود: بنده شاهد چهره اخلاقی و پرتلاش ایشان در زمینه علمی و قلم فرسایی‌هایشان بودم و در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی یاد می‌کنم از خاطره‌ای که ایشان دو مرتبه با اصرار تلاش داشتند که در رکاب آن شهید بزرگوار در جبهه جنگ سوریه و عراق برای مقابله با داعش شرکت کنند که همواره حاج قاسم با تاکید مخالفت جدی می‌کردند و ایشان را به کتابت و نشر اندیشه مقاومت تشویق می‌کردند، این مخالفت نشان‌دهنده نیاز به نوشتن در این حوزه است.

وی با اشاره به آثار پرحجم، جهت‌مند و پرارجاع  صفاتاج اظهارداشت: نگارش مطالب، ثبت وقایع و تاریخ در آثار این نویسنده مثال زدنی است، بسیاری از آثار ایشان پاراگراف به پاراگراف دارای ارجاع دقیق است و منبع معرفی می‌کند که دلیل بر صداقت نوشتاری است و بنا دارند این تمدن بزرگ انقلاب اسلامی را که یکی از ستون‌های محکم آن مقاومت است برای آیندگان به امانت بگذارند، تعداد آثار ایشان که بیش از یکصد اثر تاکنون بوده است، نشان می‌دهد که از عمرشان جامع و وافی بهره بردند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به مجموعه کتاب «سر دلبران» گفت: تمدن بزرگ انقلاب اسلامی از صدر اسلام تا امروز یک جریان است که ایشان سعی کرده در این آثار این رویه را حفظ کند.

امرودی افزود: صفاتاج در این مجموعه تلاش کرده مقاومت از سلمان فارسی و ابوذر در صدر اسلام تا شهیدحججی، حاج قاسم، شهیدرضوان، عماد مغنیه، عباس موسوی نخستین دبیرکل حزب الله لبنان تا سیدحسن نصرالله، سیدهادی نصرالله و امام لبنان، امام موسی صدر در عصر حاضر را به نگارش درآورد و این کار کم‌نظیری است که یک مجموعه با یک قلم و یک نظام مبتنی بر علم و تاریخ به این صورت به نگارش درآمده است. همچنین کتب حاج قاسم که ایشان بسیاری از موارد را از نزدیک شاهد بوده‌ و به نگارش درمی‌آوردند.

وی گفت: جوانان ما باید بدانند که تمدن ما فقط آرش کمانگیر ندارد، شهیدهمت، شهیدباقری نیز بخشی از تمدن ماست، اینها قهرمانان ملی و شیعه هستند، در کنار آن معرفی منفورترین چهره‌های تاریخ نیم قرن اخیر لازم است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: آنهایی که گفتند جهان به سوی نابودی پیش می‌رود و جنگ تمدن‌ها را مطرح کردند امروز می‌بینند که جهان به سوی یک عدالت طلبی مطلق بین تمام اقشار در تمام دنیا پیش می‌رود، امروز شاهدیم که جهان به سمت یکتاپرستی در حرکت است.

امرودی گفت: بر خلاف اینکه تصور می‌کنیم جهان به سمت آینده‌ای تلخ و تاریک حرکت می‌کند، به سمت آینده‌ای بسیار روشن در حرکت است و به حمد خدا با ظهور حضرت حجت، این جریانی که آغاز شده است، به سرعت به پیش خواهد رفت.

وی افزود: بزرگان ما از ائمه و شهدا و امام راحل، یک تمدن جدیدی را ایجاد کرده‌اند که ویژگی‌هایی دارند که در طول تاریخ بی‌نظیر است، ویژگی منفرد و منحصر به فرد تمدن اسلامی، مقاومت است. خیلی‌ها در دوران خودشان شهید داشته‌اند اما شهید به عنوان یک مولفه تمدن ساز در دوران خودشان به سبک انقلاب اسلامی نداشته‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: ویژگی‌های همچون جهان شمولی عدالت و مهدویت به این سبک باید به نسل جدید معرفی شود، فراگیری انقلاب اسلامی قطعی خواهد بود، فروپاشی آمریکا و اسرائیل قطعی است. همانطور که فروپاشی کمونیسم را هیچ کس پیش‌بینی نمی‌کرد، قطعی شد و به تعبیر امام به زباله‌دان تاریخ فرستاده شد.

جامعه باید به شهید سلیمانی به عنوان یک سرمایه نگاه کند

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری نیز در این آیین ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی اظهارداشت: ایشان، شخصیتی اندیشمند، فیلسوف، عارف، اندیشه‌ورز صاحب مکتب و مجاهد بزرگ و یکی از حامیان انقلاب اسلامی و انقلابیون سال۱۳۵۷ بود.

آیت‌الله اختری گفت: خداوند به کسانی که در راه او هجرت می‌کنند اشاره می‌کند و شهیدسلیمانی از نمونه‌های بارز این افراد است، این سردار رشید هم از زندگی، خوش‌گذرانی و کشور هجرت کرد، خداوند می‌فرماید این افراد چه کشته شوند چه بمیرند جزو کسانی هستند که روزی بسیار خوب به آنها اهدا می‌شود.

وی افزود: جامعه باید به شهیدسلیمانی به عنوان یک سرمایه عظیم افتخار کند چراکه این مجاهد بزرگ قبل و بعد از پیروزی انقلاب نقش محوری در حمایت از انقلاب داشت، وجود چنین شخصیت‌های انقلابی و نخبه نظامی از ویژگی‌های مهم کشور جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: آثار خون شهدا در جریان زندگی و در کالبد جامعه است، یعنی خونی که جاری می‌شود در رگ‌های جامعه موجب حیات و بقا و رشد و بالندگی جامعه می‌شود، بیانات امام هم بر همین موضوع تاکید دارد.

آیت‌الله اختری اظهارداشت: امام خمینی(ره) می‌فرماید ما را بکشید اسلام زنده می‌شود، این یک مکتب (جاودان) است. خون شهیدان مطهری، مفتح، بهشتی و ۷۵ نفر از یاران باهنر و رجایی ریخته شده و به تبع آن اسلام در ایران و جهان جهش و رشد پیدا کرده است در جنگ تحمیلی و در لبنان هم همینطور اتفاقاتی را شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: شهیدسلیمانی و همرزمان ایشان افتخار ایران و اسلام هستند چراکه شهدای راه حق جز نمونه‌های بارز مسلمان واقعی هستند که خداوند به همه شهدا روزی می‌دهد و این شهدا در جایگاهی قرار می‌گیرند که مقام آنها ارج داده می‌شود.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری افزود: مقوله مقاومت با حضور شهیدسلیمانی در منطقه در همه کشورها مانند سوریه، یمن، عراق و غیره تحقق پیدا کرد زیرا همین موضوع نغمه مقاومت است که زلزله در جان کشورهای غربی انداخته است و امروز صهیونیست‌ها بدترین روزهای خود را می‌گذرانند.

شهیدسلیمانی توازن قوا و فرمایشات راهبردی رهبر معظم انقلاب را در منطقه پیاده کرد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با اشاره به اقدامات شهیدسلیمانی در عرصه مقاومت اظهارداشت: ایشان توازن قوا و فرمایشات راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) را در منطقه پیاده‌سازی کردند.

امیرعبداللهیان گفت: محور مقاومت توازنی را در منطقه ایجاد کرد که ما امروز می‌توانیم به وجود آن ببالیم، این امنیت به هم پیوسته و درهم تنیده‌ای که در منطقه ایجاد شد بشدت برای محور مقاومت تا دهه‌های آینده امنیت را ایجاد کرد.

وی افزود: در ابتدا که من وارد وزارت خارجه شدم و حساسیت موضوع عراق بسیار برجسته بود سردار سلیمانی در بدنه وزارتخانه و سران قوا با تواضع حرکت می‌کردند و با تمرکز بر محور نگاه‌های کارشناسی و علمی درباره موضوعات منطقه به خوبی هماهنگ می‌شدند.

معاون سابق وزیر امور خارجه بیان کرد: ایشان در دستگاه دیپلماسی از من درخواستی داشتند، ایشان گفتند که شما ارتباط خوبی با سفارت‌خانه‌ها در غرب و منطقه به ویژه عراق و افغانستان دارید و می‌گفتند اگر کتابی در راستای مقاومت و تحولات منطقه از آمریکا و… منتشر شد برای من ترجمه کنید منتها خارج از وقت اداری. مترجم‌های ما در وزارت خارجه مرخصی می‌گرفتند (گاهی تا ۲۰ روز) تا کتاب‌هایی که ایشان سفارش کرده بودند را ترجمه کنند. ایشان با نگاه به عمق این کتاب‌ها مطالبی را در راستای تحلیل امور منطقه و برنامه‌ریزی‌ها بدست می‌آوردند که می‌توانستند از همین طریق به نگاه آمریکایی‌ها هم دست یافته و عمل کنند.

امیرعبداللهیان اظهارداشت: سردار حاج قاسم سلیمانی قبل از هفت صبح، وقت خود را به مطالعه کتاب اختصاص می‌داد و بسیار بر علمی کار شدن در راستای بررسی رویدادهای منطقه و برنامه‌ریزی برای امنیت آن و کمک به متحدان منطقه‌ای و دفاع از امنیت ملی تاکید داشت.

همچنین در این آیین عباس خامه‌یار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به صورت ویدئوکنفرانس به ایراد سخن پرداخت و شیخ نزار کامل سعید رئیس جمعیت معارف اسلامی حزب االله لبنان نیز به صورت ویدئوکنفرانس درباره اهمیت نشر و اطلاع‌رسانی درباره شخصیت‌های مهم مقاومت اسلامی سخنرانی کرد.

«سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق و تعدادی از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × 5 =