جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۳:۴۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳

محکومیت‌های مالی ایثارگران با محوریت ستاد دیه رفع می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار به نقل از پایگاه خبری حیات بنیاد شهید، مهدی ایزدی ضمن تشریح مهمترین فعالیت ها و خدمات معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران به جامعه هدف  اظهارکرد: با بررسی پرونده مراجعین، به آن ها مسیر دقیق پیگیری مطالبات شان را نشان می دهیم. وی خاطرنشان کرد: ایثارگران را به واحدهای […]



به گزارش روز چهارشنبه فرهنگ سار به نقل از پایگاه خبری حیات بنیاد شهید، مهدی ایزدی ضمن تشریح مهمترین فعالیت ها و خدمات معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران به جامعه هدف  اظهارکرد: با بررسی پرونده مراجعین، به آن ها مسیر دقیق پیگیری مطالبات شان را نشان می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ایثارگران را به واحدهای تخصصی و یا استان مربوطه ارجاع می دهیم تا روند رسیدگی به مشکلات شان تسریع شود.

رییس بنیاد به صورت ماهانه در صحن مجلس شورای اسلامی حضور می یابد

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت ماهانه در صحن مجلس شورای اسلامی حضور می یابد و در دفتر دولت هم مستقر می شوند تا نمایندگانی که امکان تردد کمتری به بنیاد دارند، نقطه نظرات خود را بتوانند به ریاست بنیاد منتقل کنند، ضمن اینکه با حضور در کمیسیون هایی که ضرورت دارد و فراکسیون های ایثارگران مجلس و فراکسیون فرزندان شهدا با مطالبات نمایندگان آشنا می شوند.

ایزدی گفت: در بحث طرح ها و لوایحی که بنیاد شهید در خصوص ایثارگران بخواهد به دولت ارائه کند نیز و یا حضور در کمیسیون های تخصصی مجلس برای حمایت از لوایحی که به نفع ایثارگران است و تلاش برای عدم تصویب لوایحی که احساس کنیم به سود منافع ایثارگران نیست، تلاش های مستمری را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه در یکصد روز اخیر و حضور سعید اوحدی در مقام ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران رویکرد های معاونت حقوقی با شتاب بیشتری در جریان است، اظهار داشت: در این فاصله تنقیح قوانین ایثارگران از سال ۵۸ تا ۹۷ را انجام دادیم که منتشر و رونمایی شد و نسخه ای را هم به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم تا در ارتباط با تنقیح قوانین اگر نقطه نظر خاصی دارند به ما منتقل کنند.

انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان زندان های
وی ادامه داد: به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان زندان های کشور هم هستیم تا از خانواده زندانیان ایثارگری حمایت کنیم که به هر دلیلی امکان آزادی آن ها فراهم نباشد که در این زمینه سامانه ای را هم به زودی راه اندازی خواهیم کرد تا اطلاعات زندانیان ایثارگر سازماندهی شود و بتوانیم از طریق سرکشی مددکاران به زندانیان ایثارگر خدمات مددکاری ارائه دهیم و در راستای ترویج فرهنگ ایثار اقدامات مناسبی را در دستور کار قرار دهیم.
ایزدی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ با کمک ریاست قوه قضائیه توانستیم با عنوان عفو موضوعی برای بخش زیادی از زندانیان ایثارگر توانستیم عفو و بخشودگی بگیریم، بیان داشت: از دیگر اقدامات ما تشکیل شورای حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور مسئولین حقوقی همه سازمان های وابسته به بنیاد شهید بود که علیرغم این که اولین جلسه آن با حضور ریاست بنیاد تشکیل شد.  
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد: اوحدی از همان زمانی که به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد، بر دو نکته نظم دهی و نظارت بر امور حقوقی و مالی  بر همه بخش های بنیاد تاکید داشت و این موضوع به همه سازمان های وابسته به بنیاد شهید ابلاغ شده است که همه اموراتی که در این دستگاه ها صورت می گیرد باید از پیوست حقوقی برخوردار باشد.
ایزدی با بیان اینکه ارتباطاتی با دیوان عدالت اداری برای استیفای مطالبات ایثارگران ایجاد شده است، تصریح کرد: وجود کمیسیون ماده ۱۶ که دبیرخانه آن در بنیاد شهید است و برای رسیدگی به شکایات خانواده ایثارگران از عدم اجرای قوانین مربوط به ایثارگران تشکیل شده است که رسیدگی اولیه شکایات باید در این کمیسیون طرح شده و در صورت نیاز جهت تصمیم گیری نهایی به دیوان عدالت اداری ارجاع شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 + هجده =