جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴:۱۷
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۵۲

کنگره ملی شهدای لرستان با اتکا به عشق مردم برگزار می‌شود

به گزارش فرهنگ سار، سیدموسی خادمی جمعه شب در نشست خبری برنامه های کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان افزود: تمام امکانات دولتی برای برگزاری این کنگره به کار گرفته شده اما سیاست ما مردمی کردن این کنگره است بنابراین و ابزار و روشهای آن را دنبال می کنیم ت جوشش مردمی ایجاد شود. وی با بیان […]



به گزارش فرهنگ سار، سیدموسی خادمی جمعه شب در نشست خبری برنامه های کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان افزود: تمام امکانات دولتی برای برگزاری این کنگره به کار گرفته شده اما سیاست ما مردمی کردن این کنگره است بنابراین و ابزار و روشهای آن را دنبال می کنیم ت جوشش مردمی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه منابع ملی برای این کنگره تعریف خواهد شد اظهار داشت: به طور کامل برنامه و برآوردها انجام شده است که امید می رود مشکلی در خصوص برگزاری این رویداد ایجاد نشود.

استاندار لرستان گفت: انتظار می رود این کنگره بتواند یاد و نام شهدا را بیشتر در استان زنده و به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند تا جوانان بیش از پیش با این مقوله آشنا شوند.

خادمی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف و سیاست های این کنگره از همه توانمندی ها، امکانات ملی و استانی استفاده می کنیم و آنچه که هزینه می شود از جنس هزینه های پایدار و سرمایه گذاری برای تولید این فرهنگ است.

استاندار لرستان گفت: یکی از سیاست های برگزارکنندگان این کنگره، توجه به قشر جوان به عنوان مخاطب این رویداد و همچنین تولید آثار فاخر فرهنگی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است.

خادمی تصریح کرد: تمامی دستگاه های دولتی در راستای برگزاری این کنگره مشارکت خواهند کرد و طراحی و تصویب برنامه ها در کمیته های مربوطه صورت گرفت.

وی با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت های بزرگ انسانی برای برگزاری این کنگره اظهار داشت: باتوجه به اینکه بسیاری از فعالیت های دستگاه های اجرایی در این راستا است باید اقدامات فرهنگی و اجتماعی ادارات را به سمت برگزاری کنگره هدایت کنیم.

کنگره شهدا گنجینه ارزشمندی است

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز در این نشست خبری گفت: این کنگره با تشکیل ۲۲ کمیته، ۲۱۷ برنامه و ۴۳ هزار و ۳۳۶ اقدام انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: کنگره شهدا گنجینه ارزشمند و گرانبهایی است که باید در آن، دُرها را پیدا و به جامعه معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: امکانات دولتی و مردمی فراوانی در لرستان است و جوانان انقلابی و گروههای جهادی، سرمایه های اولیه برگزاری این کنگره و محل اتکا هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: همه باید تلاش کنند تمام فعالیت های فرهنگی، علمی، پژوهشی، اجتماعی، جهادی و انقلابی در قالب این کنگره اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: باید در قالب این کنگره نشان داد در بمباران اتمی هیروشیما جمع زیادی با هم در اثر بمباران استکبار جهانی کشته و ۶ هزار و ۳۰۰ جوان لرستانی نیز در طول هشت سال دفاع مقدس  با حضور در جبهه و نبرد با دشمن شهید شدند بنابراین باید نشان دهیم شهدای ما با بمباران هیروشیما متفاوت هستند.

وی تصریح کرد: محل اقامت جمعی از شهدای جنگ تحمیلی یک هزار کیلومتر از جنگ دور بوده است و آسیبی به آنها وارد نمی شد اما برای دفاع از دین آمدند و در جبهه ها شهید شدند.

برگزاری کنگره ملی شهدا در سال ۱۴۰۰

سردارمرتضیک شکولی دبیرکل ستاد کنگره ملی۶ هزار و ۳۰۰ شهید و فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز گفت: بعد از جنگ تحمیلی، فراغتی ایجاد شد و مردم به تاسی از مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) به فکر تجلیل از شهدا افتادند.

وی افزود: اما چون الگویی برای این موضوع نداشتند ابتکاراتی داشتند که هر کدام به شیوه ای خاص این مراسم را برگزار می کردند.

وی اظهار داشت: در نهایت ۲۶ سال قبل اولین کنگره شهدا در قم برگزار شد که بسیار مورد استقبال مردم و فرهیختگان، دانشگاهیان و روحانیون قرار گرفت و بنا شد هر ۱۰ سال یکبار این کنگره با اقتضائات بومی اما با همان ساختار برگزار شود.

سردار کشکولی گفت: سال ۱۳۸۳ اولین کنگره شهدا در لرستان برگزار شد و امسال تصمیم گرفتیم با برنامه ریزی دقیق، پایان سال ۱۴۰۰ یا اوایل سال ۱۴۰۱ برای دومین بار در استان برگزار شود.

وی ادامه داد: تولیدات ماندگار فرهنگی مانند کتاب، فیلم، سرود، ساخت آثار ماندگار نمادین، تحقیقات علمی و پژوهشی، بازدید و گردهمایی ها، برگزاری همایش و جشنواره های متعدد در سطح استان، تبلیغات و فضاسازی محیطی، برگزاری نمایشگاه ها، نام‌گذاری معابر و خیابان ها، معرفی نقش استان در جنگ تحمیلی، برگزاری مسابقات هنری و ورزشی، جمع آوری اسناد و آثار شهدای دفاع مقدس، فعالیت در فضای مجازی، انعکاس مطبوعاتی و رسانه ای، ارائه خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی از برنامه های ۱۴ گانه در راستای برگزاری این کنگره است.

وی ادامه داد: هنوز بخش بسیاری از اسناد و آثار شهدا جمع آوری نشده است که امید می رود بتوان از طریق این کنگره آثار شهدا را به صورت جدی جمع آوری کرد.

سردار کشکولی اظهار داشت: ارتش در هر یگان کنگره برگزار می کند، ۲۳ قشر از جمله دانش آموزان، دانشجویان، کارگران و کشاورزان نیز هر کدام کنگره خاص خود را خواهند داشت چراکه تمامی این اقشار شهدایی را تقدیم کرده اند.

وی ادامه داد: کنگره شهدا پاسخ مثبتی برای شئونات زندگی است و امید می رود بتواند به عنوان سرچشمه ای، مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان را با آن حل کرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفده − 9 =