جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۴:۵۳
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

وظیفه مهم تشکل‌های ایثارگری ارتباط با بنیاد شهید و مطالبه‌گری از آن است

به گزارش فرهنگ سار از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی روز شنبه در ابتدای سفرش به یزد با بیان این مطلب افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مطالبه‌گری از دستگاه‌ها از دیگر اقداماتی است که تشکل‌ها می‌توانند با انجام آن‌ها گام‌های مثبت زیادی در حوزه ایثارگران بردارند.وی ادامه داد: امروز شاهد فشار […]



به گزارش فرهنگ سار از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی روز شنبه در ابتدای سفرش به یزد با بیان این مطلب افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مطالبه‌گری از دستگاه‌ها از دیگر اقداماتی است که تشکل‌ها می‌توانند با انجام آن‌ها گام‌های مثبت زیادی در حوزه ایثارگران بردارند.
وی ادامه داد: امروز شاهد فشار حداکثری دشمن علیه کشورمان هستیم و اتفاقاتی در حال رخ دادن است که در تاریخ سابقه نداشته است و به اسم تحریم حتی ورود دارو برای درمان جانبازان عزیز ما نیز ممنوع شده است. اما همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، این دوران سخت نیز می‌گذرد و عزت و افتخار برای مردم و جامعه ایثارگری باقی می‌ماند.

امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران یزد

معاون رییس جمهور در خصوص موضوع اشتغال ایثارگران تأکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با موضوع اشتغال برای حل مسئله اشتغال ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران عزیز با استاندار محترم یزد به امضا می‌رسد. خوشبختانه در کشور ما قوانین بالادستی خوبی در زمینه اشتغال ایثارگران وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به صورت کامل استفاده شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی نیز طی هفته‌های آینده برگزار می‌شود و در این آزمون ۲۵ درصد سهمیه استخدامی مربوط به ایثارگران است. همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته یک آزمون تخصصی نیز به صورت خاص برای جامعه ایثارگری برگزار می‌شود.
تفاهم‌نامه تأمین ۳۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ ایثارگر استان یزد با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار یزد به امضا رسید.

حادثه منا نباید فراموش شود

اوحدی گفت: دیروز عید قربان بود که سالروز فاجعه غمبار و بی‌سابقه‌ای است که طی آن حدود ۷۰۰۰ نفر از مسلمانان در زیباترین لحظات زیارت خود با بی‌کفایتی آل سعود به شهادت رسیدند. مقام معظم رهبری فرموده‌اند که این فاجعه نباید فراموش شود و باید ابعاد این فاجعه زنده نگه داشته شود. البته متأسفانه شاهد هستیم جوامعی که دم از حقوق بشر می‌زنند در برابر این جنایت بزرگ سکوت کرده‌اند.
اوحدی افزود: اگر می‌گوییم بنیاد شهید و امور ایثارگران مقدس‌ترین نهاد کشور است، به واسطه اعتبار و عزتی است که از جامعه ایثارگری گرفته و ان‌شاءالله این نهاد از دعای خیر و پشتوانه فکری ایثارگران برخوردار باشد.
وی تصریح کرد: امروز تمام عزت و سربلندی کشورمان به برکت خون شهدا و فداکاری ایثارگران است. همین فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه مقاومت است که باعث شده امروز نیز مردم ما در برابر سختی‌ها و فشارها ایستادگی کنند. این‌ها برکاتی است که خداوند به عنوان پشتوانه نظام جمهوری اسلامی قرار داده است.
معاون رییس جمهور در آخرین بخش از سفر خود با حضور در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین ۳۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ ایثارگر استان یزد، تصریح کرد: فداکاری‌ها و مجاهدت‌هایی که خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان گرامی و آزادگان سرافراز کشورمان داشته‌اند با هیچ‌چیز قابل جبران نیست. اگر صحبت از خدمات‌رسانی به این عزیزان می‌شود در واقع انجام وظیفه‌ای است که بر دوش ما قرار دارد. البته جا دارد از زحمات و پیگیری‌های دکتر طالبی استاندار محترم یزد که خود ایشان فرزند شهید هستند برای ایجاد زمینه امضای این تفاهم‌نامه تشکر کنم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند اگر به دنبال صلاح و عزت کشور هستید باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنید. ما سال‌ها در سخت‌ترین شرایط با فرهنگ ایثار و شهادت از همه گردنه‌ها عبور کردیم و امروز نیز راه عبور از مشکلات تأسی به همین فرهنگ است.
 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × 1 =