جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۷:۴۶
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

اتوبوس‌ها بیشترین سهم را در بروز تصادفات دارند

سردار سیدکمال هادیانفر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی فرهنگ سار افزود: سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی جاده ای) به صورت مدام ترددها را کنترل می کند اما به رغم توصیه به رانندگان مبنی بر اینکه بیشتر از ۹ ساعت در طول شبانه روز رانندگی نکنند، همچنان شاهد تصادف اتوبوس […]



سردار سیدکمال هادیانفر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار انتظامی فرهنگ سار افزود: سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی جاده ای) به صورت مدام ترددها را کنترل می کند اما به رغم توصیه به رانندگان مبنی بر اینکه بیشتر از ۹ ساعت در طول شبانه روز رانندگی نکنند، همچنان شاهد تصادف اتوبوس ها هستیم.

وی تصریح کرد: البته مواردی بوده و در سیستم های راهور ثبت شده که راننده ای بیش از دو ساعت رانندگی نکرده و در اثر خستگی و خواب آلودگی دچار تصادف شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: با اقداماتی که در پایانه ها انجام می شود و اقدامات سازمان راهداری و کاهش سرعت، باید امیدوار باشیم که میزان تصادفات اتوبوس ها کاهش یابد.

سردار هادیانفر گفت: پلیس متوسط سرعت اتوبوس ها در زمستان را از ۸۷ کیلومتر در راه های خشک و تر به ۸۰ کیلومتر رسانده، البته این متوسط سرعت است و چانچه راننده احساس خطر کند باید این میزان سرعت را بسته به شرایط کاهش یا افزایش دهد. اکنون متوسط سرعت در جاده ها ۸۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین عوامل تصادف اتوبوس ها سرعت و شتاب در جاده ها است که در این شرایط حتما سرعت را به ۷۵ کیلومتر می رسانیم تا ببینم نتیجه آن چه می شود.

در تصادفات منجر به فوت و جرح ناوگان عمومی حمل مسافر، رانندگان اتوبوس مقصر هستند این در حالیست که مدیران پایانه ها نقش موثری در کاهش حوادث و سوانح ناوگان حمل مسافر دارند.

رانندگان به علت افزایش میزان درآمد، بیش از سرعت و ساعت مقرر رانندگی می کنند که ریسک تصادف را بالا می برد.

کنترل های فنی اتوبوس ها پیش از شروع سفر موضوع حساسی است و اتوبوس پیش از خروج از پایانه باید به صورت دقیق از لحاظ سلامت فنی، صوری نبودن صورت وضعیت، رعایت ساعت کاری استاندارد توسط راننده مورد بازبینی دقیق قرار گیرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج − چهار =