جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵:۲۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

کاشت ۱۶ هزار درخت به یاد شهدا در طرح «نهال ایثار»

به گزارش روز جمعه فرهنگ سار از «ایثار»، علی دستجردی اظهار داشت: طرح نهال ایثار به یاد تمامی شهدای ایران اسلامی از جمله شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای گمنام با توجه به موقعیت قرار گرفتن واحدهای تحت پوشش گروه هتل‌های کوثر انجام می‌شود. مدیرعامل سازمان مجتمع‌های […]



به گزارش روز جمعه فرهنگ سار از «ایثار»، علی دستجردی اظهار داشت: طرح نهال ایثار به یاد تمامی شهدای ایران اسلامی از جمله شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای گمنام با توجه به موقعیت قرار گرفتن واحدهای تحت پوشش گروه هتل‌های کوثر انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی، سیاحتی کوثر گفت: در این طرح به یاد هر شهید، یک درخت به منظور ترویج کاشت نهال و بر اساس ظرفیت واحدهای تحت پوشش گروه هتل‌های کوثر در روز شنبه ۱۶ اسفند ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا به تعداد ۱۶ هزار و ۲۲۰ اصله نهال غرس خواهد شد.

دستجردی در بیان کیفیت این درخت‌ها هم عنوان کرد: با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته، نهال‌های تهیه شده متناسب با اقلیم محل کاشت و از انواع نهال‌های مثمر نظیر زیتون، انجیر، گردو، بادام، نارنج، لیمو، پرتقال، توت، آلوچه و غیرمثمر مانند سرو، چنار تبریزی، سپیدار، ارغوان، کاج و صنوبر با کیفیت مناسب هستند.

مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی، سیاحتی کوثر افزود: در این طرح متناسب با ظرفیت موجود در استان البرز بیش از ۱۰ هزار اصله نهال در مجتمع ایثار کردان و به یاد همه شهدای استان البرز، در استان خراسان رضوی ۱۲۰۰ اصله نهال در هتل ثامن به یاد شهدای شهرستان طرقبه و شاندیز و همچنین ۲۰ اصله نهال در هتل امام رضا (ع) به یاد شهدای سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر غرس می‌شود.

وی اضافه کرد: در استان گیلان ۲۲۰۰ اصله نهال در هتل سفید کنار به یاد شهدای بندرانزلی و شهرهای اطراف، در استان مازندران بیش از هزار اصله نهال در هتل کوثر رامسر به یاد شهدای شهرستان رامسر و تنکابن، در استان قم ۵۰۰ اصله نهال در هتل شاهد به یاد شهدای محله، مدافعان حرم و شهدای اتباع، در استان اصفهان ۱۱۰۰ اصله نهال در مرکز فرهنگی ورزشی ایثار به یاد شهدای محله و مدافعان سلامت و در استان آذربایجان شرقی ۲۰۰ اصله نهال در مرکز فرهنگی و اقامتی صدرا به یاد شهدای محله و شهدای گمنام کاشته می‌شود.

دستجردی با بیان اینکه در طرح نهال ایثار به یاد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای گمنام امام زمان (عج) یک اصله درخت سرو به طور نمادین و یکسان کاشته خواهد شد گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از ۱۵ اسفند روز درختکاری تا ۲۸ اسفند، روز جانباز به نام و یاد شهیدانی که به نیت آنها درختی غرس شده است، پلاک‌هایی تهیه شده و نام تمام شهیدان گرانقدر بر روی آنها به همراه QR کد درج شده است که با اسکن آن تمام مشخصات و یا وصیت‌نامه قابل دسترسی است.

مدیر عامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی سیاحتی کوثر خاطرنشان کرد: طرح «نهال ایثار» با همت و خرد جمعی کارشناسان متخصص و هم‌افزایی با سایر نهادهای وابسته از جمله شهرداری‌ها، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع و فرمانداری استان مربوطه در مسیر اجرا قرار گرفته است. این درختان در محل‌هایی کاشته می‌شوند که منافاتی با توسعه و نوسازی احتمالی واحدهای تحت پوشش نداشته باشد و برای حفظ، رسیدگی و نگهداری از آنها اهتمام لازم صورت می‌پذیرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار − دو =