جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۰:۱۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

۲۰۷ هزار آسیب دیده تحت پوشش خدمات امدادی قرار گرفتند

محمدحسن قوسیان مقدم روز یکشنبه در نشست خبری گزارش سالانه جمعیت هلال احمر اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲۶ هزار مورد ماموریت و خدمات امدادی انجام شده، ۲۰۷ هزار نفر از آسیب دیدگان تحت پوشش خدمات قرار گرفتند، ۱۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و بیش از ۱۷ هزار اسکان اضطراری […]



محمدحسن قوسیان مقدم روز یکشنبه در نشست خبری گزارش سالانه جمعیت هلال احمر اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۲۶ هزار مورد ماموریت و خدمات امدادی انجام شده، ۲۰۷ هزار نفر از آسیب دیدگان تحت پوشش خدمات قرار گرفتند، ۱۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و بیش از ۱۷ هزار اسکان اضطراری نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۷۰۰ مصدوم نیز امسال توسط ناوگان امداد و نجات هوایی هلال احمر جا به جا شدند و بیش از ۵۱ تن بار در حوادث منتقل شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در حوزه امداد و نجات امدادگران و نجاتگران هلال احمر نخستین سربازان حاضر در حوادث و بلایا هستند، توضیح داد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایط کرونایی کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه اجرا خواهد شد که امسال برای موضوع قرنطینه، غربالگری و بیماری یابی در مرزها نیز نیروهای هلال احمر ماموریت ویژه خواهند داشت. در صورت نیاز به تست سریع کرونا نیز در مرزها انجام خواهد شد و برای مسافران ورودی مبتلا، قرنطینه انجام خواهد شد.
قوسیان مقدم با بیان اینکه مراکز امداد هوایی و عملیاتی نیز برای ایام نوروز آمادگی کامل خواهند داشت، توضیح داد: ۱۲ هزار نیروی نجاتگر تخصصی، بیش از ۳۴۰۰ دستگاه امدادی، ۱۹ فروند بالگرد در طرح نوروزی هلال احمر به ویژه در مرزها به کار گرفته خواهند شد.

ادامه دارد…

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 × سه =