جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۸:۳۱
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

سایت جامع شهدای استان بوشهر رونمایی شد

به گزارش فرهنگ سار، فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این آیین گفت: پیشینه این استان، پیشینه‌ای حماسی و کارنامه‌ای درخشان در دفاع از دین، شرف و تمامیت ارضی جغرافیای جنوب کشور است. سردار علی رزمجو افزود: تلاش شده حماسه سازان جهاد و مقاومت در قالب کارها و تولیدات فرهنگی و هنری در شرایط کنونی […]



به گزارش فرهنگ سار، فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این آیین گفت: پیشینه این استان، پیشینه‌ای حماسی و کارنامه‌ای درخشان در دفاع از دین، شرف و تمامیت ارضی جغرافیای جنوب کشور است.

سردار علی رزمجو افزود: تلاش شده حماسه سازان جهاد و مقاومت در قالب کارها و تولیدات فرهنگی و هنری در شرایط کنونی با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه معرفی شوند.  

وی بیان کرد: امروز صحبت از حماسه، رزم، نبرد و بیان ارزش‌های جهاد و پیکار در راه خدا و معرفی شهدای والامقامی است که در انجام وظایفی که خداوند برای هر بنده مشخص کرده جنگیدند، دفاع کردند و به شهادت رسیدند.

 رزمجو ادامه داد: اگر امروز اسلام در قالب جمهوری اسلامی تولدی دوباره و حیاتی جدید و انوار تابنده الهی جلوه‌های دیگری به خود گرفته و حکومت اسلامی در ایران مستقر شده‌است به طور قطع همه این ارزش‌ها را مدیون ایثار شهدایی هستیم که با جان و مال خویش دفاع کردند و به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: اهمیت و جایگاه ایثار و شهادت به گونه‌ای است که هر ملتی هویت و حیات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خود را در پایبندی و احترام به شهدا  و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت می‌داند.

رزمجو گفت: در شرایطی که انقلاب وارد دوره جدیدی از رشد و شکوفایی شده و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم لازم است اصول مهم و ارزش‌های اساسی که شهدای نبرد با استعمار و استکبار از کردستان تا خوزستان و تا ساحل خلیج فارس برای ما حماسه آفرینی کردند و ارزش آفریدند، یاد خاطرات آنها را در عرصه‌های مختلف زنده نگه داریم.

وی ارزش‌هایی که شهدا برای جامعه امروز به ارمغان آوردند را شامل توکل بر خدا، ایمان، اخلاص، نترسیدن و نهراسیدن، استقامت و پایداری و آماده نبرد با بزرگترین قدرت‌های عالم عنوان کرد.

رزمجو یادآور شد: برهمین اساس تبیین و شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت از مکانیزم‌های دفاعی مکتب اسلام برای مسلح کردن قشرهای مردم در برابر هجوم دشمنان دین خداست و آنچه در این شرایط مهم است توجه به مجاهدت و انتقال فرهنگ شهید و شهادت است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه هنوز قدرت‌ها در مقابل انقلاب اسلامی صف آرایی می‌کنند، انقلاب اسلامی هنوز به ایستادگی و مجاهدت نیاز دارد و در این شرایط ترویج و تقوت فرهنگ ایثار و شهات به عنوان  مکانیزمی دفاعی ضروری است.

معاون فرهنگی و هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و اینکه هر تمدنی اگر در قالب هنر بگنجد ماندگار می‌شود تلاش شده در قالب کارهای مختلف فرهنگی و هنری یاد و خاطره شهیدان این سرزمین همواره زنده بماند.

مهدی عالی زاده افزود: تلاش شده در قالب سایت جامع شهدای استان بوشهر ویژگی‌های ۲ هزار و ۱۲۱ شهید استان بوشهر در این سایت طراحی شود. 

وی رونمایی از کمیک استریپ سرداران شهیدان نادر مهدوی و سپهد قاسم سلیمانی برای به تصویر کشیدن شباهت‌های این دو شهید، پوستر مقاومت دریا و اقتدار ایران در خلیج فارس و عکسی فانتزی از شهید نادر مهدوی ویژه جوانان برای پروفایل و نماهنگ ساحل حماسه شهدای خلیج فارس و رئییسعلی دلواری را از جمله دیگر آثار و تولیدات هنری سپاه امام صادق (ع) عنوان کرد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج + شانزده =