جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۴۵:۲۳
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

عزتمندی ایران مدیون خون پاک شهدا است

به گزارش فرهنگ سار، محمود زرینجویی پیش از خطبه های نماز جمعه خرم‌آباد به مناسبت ۲۲ اسفند و گرامیداشت روز شهید افزود: ۴۱ سال از تاسیس بنیاد شهی  به فرمان رهبر کبیر انقلاب می گذرد که این فرمان تاریخی نشان از تیزبینی، ژرف نگری و دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) دارد که نهادهای مختلفی را […]



به گزارش فرهنگ سار، محمود زرینجویی پیش از خطبه های نماز جمعه خرم‌آباد به مناسبت ۲۲ اسفند و گرامیداشت روز شهید افزود: ۴۱ سال از تاسیس بنیاد شهی  به فرمان رهبر کبیر انقلاب می گذرد که این فرمان تاریخی نشان از تیزبینی، ژرف نگری و دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) دارد که نهادهای مختلفی را یکی پس از دیگری تاسیس کردند.

وی اظهار داشت: هدف از تاسیس بنیاد شهید در درجه اول خدمات رسانی مطلوب و خاص به خانواده شهدا و ایثارگرانی بود که در راه انقلاب، اهداف و آرمان های امام و اسلام سرپرست و فرزندان خود را از دست داده بودند و در درجه دوم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ غنی ایثار، جهاد و شهادت در جامعه بود.

وی افزود: نگاه نافذ امام و دوراندیشی ایشان که یک انقلاب را با این عظمت و با تاسی از فرهنگ ناب اسلام، قرآن، اهل بیت (ع) و مکتب عاشورا تشکیل داد با یکسری موانع، چالش ها و مشکلاتی از طرف دشمنان و به خصوص استکبار جهانی مواجه شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه در ابتدای جنگ تحمیلی، ایران ارتش منسجمی نداشت و نیروهای انقلابی تازه شکل گرفته بودند، گفت: مردم عزیز و قهرمان ایران با اتکا به پروردگار، ادامه دادن راه شهدایی که خون خود را به پای انقلاب ریخته بودند و تاسی از فرهنگ عاشورا هشت سال با تحریم های ظالمانه در مقابل دشمن دفاع جانانه کردند.

زرینجویی افزود: بنیاد شهید بعنوان متولی اصلی خانواده معظم شهدا و ایثارگران وظیفه خطیر و مقدسی داشت که سه وظیفه اصلی آن یعنی احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ آثار آنها و تکریم و صیانت از خانواده معظم شهدا و ایثارگران جزو مسوولیت های فرهنگی این نهاد است.

وی افزود: تلاش برای استفاده از امکانات عمومی جامعه و نظام، بهره گیری از سرمایه بنیاد برای برای رشد و اعتلای مادی و معنوی خانواده شهدا و ایثارگران نیز از دیگر وظایف محوله است.

وی در ادامه گفت: جامعه و نظام در قبال شهدا، ایثارگران و خانواده های آنها وظایفی همچون برنامه ریزی و تلاش برای حفظ مفهوم فلسفه جهاد و روحیه شهادت طلبی در جامعه دارند که باید از طریق بسیج تمامی امکانات، به ویژه نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری، آموزشی و وسایل ارتباط جمعی دنبال شود.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید، ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹  جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × چهار =