شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۱۸:۳۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

جامعه ورزشی ۵ هزار شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است

جعفر سطوتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فرهنگ سار در خصوص اهم اقدامات فرهنگی جامعه ورزش و جوانان در دفاع مقدس اظهار داشت: از آغاز سال ۹۹، براساس هماهنگی با ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، «ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ویژه وزارت ورزش و جوانان» تشکیل شد. وی با اشاره […]



جعفر سطوتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فرهنگ سار در خصوص اهم اقدامات فرهنگی جامعه ورزش و جوانان در دفاع مقدس اظهار داشت: از آغاز سال ۹۹، براساس هماهنگی با ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، «ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ویژه وزارت ورزش و جوانان» تشکیل شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد افزود: از سوم خرداد سال ۹۹ (روز آزادسازی خرمشهر) دیدار با خانواده شهدا همچون خانواده شهید وحید زمانی‌نیا، شهید تکواندوکار جامعه ورزش و جوانان که همراه با سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید، در دستور کار قرار گرفت. برخی از اقدامات اما (به طور خاص) برای هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا هفتم مهرماه) پیش‌بینی شد.

سطوتی ادامه داد: هر یک از این برنامه‌ها در طول سال، در مناسبات متعدد می‌تواند توسط ادارات کل استانی، شهرستانی (۳۱ اداره کل) و فدراسیون‌های ورزشی (۵۱ فدراسیون) جامعه ورزش و جوانان تداوم یابد.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی در هفته دفاع مقدس، راه‌اندازی غرفه جامعه ورزش و جوانان در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس بود که با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران راه‌اندازی و با حضور و بازدید مدیران و مقامات مسئول جامعه ورزش و جوانان در این مقطع زمانی همراه بود.

سطوتی ادامه داد: تولید و عرضه محتوا به منظور تعریف نقش جامعه ورزش و جوانان در هشت سال دفاع مقدس در قالب عکس، فیلم، کلیپ و مستند، هدف اصلی راه‌اندازی غرفه وزارت ورزش و جوانان در این نمایشگاه بود.

شهدا به‌ عنوان پهلوانان واقعی کشور به نسل جوان معرفی شوند

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: طی هشت سال دوران دفاع مقدس، ۵ هزار جوان ورزشکار از این جامعه برای دفاع از وطن و آرمان‌های انقلاب به شهادت رسیده که از مسئولین کشوری محسوب می‌شدند. این ایثارگران به عنوان پهلوانان واقعی کشور برای تداوم روحیه ایثار و فداکاری باید به نسل امروز معرفی و برای جوانان الگو شوند.

به گفته سطوتی، حضور ورزشکاران و مسئولین ورزشی در گلزار شهدا و عطرافشانی مزار این ایثارگران توسط ادارات کل ورزش و جوانان در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز سالانه در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی یادآور شد: تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ۸۰ نفر از ایثارگران جامعه ورزش و جوانان با حضور مقامات عالی وزرات ورزش وجوانان و برگزاری یادواره در برخی از استان‌ها نیز در این دوران از دیگر اقدامات مهم این سازمان است.

سطوتی افزود: تولید محتوا برای انتشار در فضای مجازی به منظور تبیین و ترویج فرهنگ شهادت نیز باتوجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برخی از نشست‌های حضوری و کارگاه‌های آموزشی و… نیز در این دوران انجام می‌شود.

رزمایش کمک مومنانه – همت پهلوانه و کمک مومنانه – همت جوانانه

وی همچنین با اشاره به تعطیلی برخی از کسب وکارها به دلیل شیوع کرونا و افزایش فقر اقتصادی ادامه داد: کمک به محرومان در قالب رزمایش کمک مومنانه – همت پهلوانه و کمک مومنانه – همت جوانانه هم با هدف کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا و همچنین ترویج فرهنگ جوانمردی از طریق تهیه و توزیع اقلام ضروری و کالاهای بهداشتی و… طی ماه‌های اخیر نیز از دیگر اقدامات ارزشمند سمن‌های جوان به شمار می‌رود.

سطوتی با بیان این که برخی از این برنامه‌ها در مناسبات آتی نظیر دهه مبارکه فجر با نگاه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس تداوم می‌یابد نیز خاطرنشان کرد: در هر یک از رویدادهای انقلاب اسلامی در طول سال همچون دهه کرامت، امامت، ولایت، هفته دولت و… تلاش می‌شود، این نگاه و یاد و خاطره دفاع مقدس زنده نگاه داشته شود.

نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «اقتدار۴۰» که با شعار محوری «ما قوی هستیم» به مناسبت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس، که از دوم تا نهم مهرماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا شده بود، با ۲ روز تمدید روز گذشته (یازدهم مهرماه ۹۹) به کار خود پایان داد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده − 4 =