جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۴۰:۱۹
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

آغاز تدوین کتاب فرهنگ‌نامه جاودانه تاریخ هرمزگان

عبدالرضا یوسفی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با فرهنگ سار افزود: معرفی سرداران دوران دفاع مقدس از رده معاون گردان به بالا یکی از هدف‌گذاری‌های مهم تدوین “فرهنگ نامه جاودانه تاریخ ” است و تا سوم خرداد سال آینده رونمایی می‌شود. وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش کارکنان حوزه معاونت فرهنگی بنیاد براین است این […]



عبدالرضا یوسفی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با فرهنگ سار افزود: معرفی سرداران دوران دفاع مقدس از رده معاون گردان به بالا یکی از هدف‌گذاری‌های مهم تدوین “فرهنگ نامه جاودانه تاریخ ” است و تا سوم خرداد سال آینده رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: تمام سعی و تلاش کارکنان حوزه معاونت فرهنگی بنیاد براین است این کتاب همین امسال و تا ۲۲ اسفند امسال به مناسبت روز شهید آماده رونمایی شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان افزود: پیگیری‌های لازم برای تدوین این کتاب مهم استان انجام شده و برای نوشتن آن نیز از یکی از نویسندگان جامعه ایثارگری استفاده می‌شود.

به گفته یوسفی، در تدوین این کتاب نهادهای نظامی و انتظامی استان همکاری و مشارکت دارند.

وی حوزه کتاب و ادبیات را یکی از موثرترین حوزه‌های موجود برای معرفی و ترسیم زندگی فرماندهان و سرداران دوران دفاع مقدس دانست و ابرازامیدواری کرد با تدوین این کتاب جامع بتوانیم تلاش‌های خوبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان برداریم.

استان‌هرمزگان دارای یکهزار و ۲۶۰ شهید، پنج‌هزار جانباز و ۳۴۱ آزاده است که از این تعداد شهرستان بندرعباس دارای یک‎هزارو ۷۶۵ جانباز، ۶۱۰ شهید و ۱۷۶ آزاده، شهرستان رودان دارای۱۱۰شهید، ۱۴۰ جانباز و ۲۶ آزاده است و۲۴۶ شهید، ۴۴۵ جانباز و ۷۶ آزاده نیز متعلق به شهرستان میناب است.

شهرستان بندر لنگه دارای ۱۲۴ شهید، ۹۴ جانباز و ۴۷ آزاده، حاجی‌آباد دارای ۱۱۸ شهید، ۱۳۰ جانباز و ۱۸ آزاده و جزیره قشم نیز دارای ۵۶ شهید، ۱۳۰ جانباز و ۱۴ آزاده است.

همچنین درحال حاضر در هرمزگان ۵۱ جانباز ۷۰ درصد زندگی می‌کنند و به جز جانبازان دارای عارضه شیمیایی، بیش از ۳۷۰ جانباز بالای ۵۰ درصد هستند.  

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 + 7 =