جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۲:۳۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

کیفیت هوای تهران در وضعیت خیلی ناسالم است

عباس شاهسونی روز یکشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت فرهنگ سار درباره وضعیت آلودگی هوای تهران بیان کرد: با توجه به پایداری هوا و افزایش ترددها در سطح شهر، کیفیت هوای ۲۵ ایستگاه شهر تهران در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد. وی ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان، […]



عباس شاهسونی روز یکشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت فرهنگ سار درباره وضعیت آلودگی هوای تهران بیان کرد: با توجه به پایداری هوا و افزایش ترددها در سطح شهر، کیفیت هوای ۲۵ ایستگاه شهر تهران در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان، باید از هر گونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند. افراد دیگر هم باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: در این شرایط در صورت عدم رعایت استفاده از ماسک مناسب و حضور در فضای آزاد، احتمال افزایش قابل توجه بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

شاهسونی همچنین با توجه به ارتباط افزایش غلظت آلاینده‌های هوا به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون و میزان ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹، از عموم مردم به خصوص گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی، زنان باردار، سالمندان، کودکان،  بیماران مبتلا به دیابت و آسم خواست که از تردد در فضای آزاد اجتناب کنند.

وی افزود: ورزشکاران نیز از ورزش در فضای باز و نزدیک به منابع آلاینده هوا نظیر بزرگراه‌ها خودداری کنند.

شاهسونی از مردم خواست جهت حفظ سلامتی به جز موارد ضروری از فعالیت سنگین در هوای آزاد اجتناب کنند و در صورت ضرورت، حداقل حضور را در هوای آزاد داشته باشند.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: شرایط در سایر کلانشهرها نظیر کرج، اراک و اصفهان هم به همین شکل است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 + یازده =