جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۵۱:۱۳
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

فرماندار دیلم: شهدا عامل وحدت هستند

به گزارش فرهنگ سار، احمددشتی روز یکشنبه در جلسه هیات امنای یادمان شهدای گمنام این شهرستان افزود: شهدا متعلق به هیچ حزب و یا گروهی نیستند. وی گفت: در دوران دفاع مقدس شهدا فقط بر اساس تکلیف و در دفاع از کشور جان خود را نثار کردند و در این برهه و آینده تمامی مردم بویژه ما […]



به گزارش فرهنگ سار، احمددشتی روز یکشنبه در جلسه هیات امنای یادمان شهدای گمنام این شهرستان افزود: شهدا متعلق به هیچ حزب و یا گروهی نیستند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس شهدا فقط بر اساس تکلیف و در دفاع از کشور جان خود را نثار کردند و در این برهه و آینده تمامی مردم بویژه ما مدیران در برابر آنان وظیفه‌های سنگینی داریم.

دشتی با بیان اینکه همه توان و جدیت خود را برای اهداف شهدای والامقام و نشر فرهنگ شهادت و ایثار بکار ببریم، ادامه داد: ما مسئولان باید با خدمتی که به مردم می‌کنیم وظیفه خود را در قبال شهدا انجام دهیم.
رئیس هیات امنای شهدای گمنام دیلم افزود: تکریم خانواده‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را محدود به مناسبت‌ها و زمان‌های خاص نکنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت حضوری، ارتباط با این خانواده‌ها و رسیدگی به امور آنها باید به صورت هفتگی باشد.
دشتی افزود: با گذشت چندین دهه از جنگ تحمیلی در زمینه تولید محتوا و  تالیفات به نقطه‌ای مطلوب نرسیدیم و انتظار می‌رود از ظرفیت نیروهای بومی و اهل قلم شهرستان برای این کار ارزشمند با محوریت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و بنیاد شهید در کوتاه‌ترین زمان اقدام شود.
فرماندار دیلم اضافه کرد : رزمندگان، ایثارگران و آزادگان تاریخ زنده دفاع مقدس هستند و باید از آنها در زمینه‌های مختلف بویژه تربیت نسل جدید الگو گرفت تا شاهد یک جامعه با قابلیت‌های بالا برای رشد و بالندگی کشور باشیم.
وی گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یک برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای تخصیص اعتبارات لازم  برای احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای فرهنگی، مذهبی بویژه رسیدگی به گلزارهای شهدا این شهرستان صورت گرفت.

دشتی افزود: احداث ساختمان بنیاد شهید وامورایثارگران، تجهیز گلزار شهدای دیلم، ساخت المان یادمان شهدای گمنام شهر امام حسن، نصب درهای شیشه‌ای گلزار شهدای گمنام دیلم، ایجاد کتابخانه دیجیتال با پیشرفت ۷۰ درصد، نام‌گذاری کوچه و معابر شهرهای دیلم و امام حسن با تلاش و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری و شوراهای اسلامی از خدمات و اقدام‌های صورت گرفته در این زمینه است.
    
مدیرکل بنیاد حفظ نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: برای برگزاری تمامی مراسم‌ در یادمان شهدای گمنام، هماهنگی با هیات امنای شهرستان انجام شود.

سرهنگ علیرضا غریبی افزود: یادمان شهدای گمنام نباید محصور و دارای قفل و کلید باشد و  باید به مراکز فرهنگی تجهیز کنیم.

وی بیان کرد: همراهی و همدلی مسئولان شهرستان برای خدمت به خانواده‌های شهدا قابلیت و فرصت خوبی است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دیلم گفت: این بنیاد تکریم و خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر را در اولویت خود قرار داده و گام‌های خوبی برداشته است.

ابوالقاسم تربیت افزود: نام‌گذاری کوچه‌ها و معابر شهرهای دیلم و امام حسن به نام شهدای والامقام ،برقراری کمک معیشت ویژه جانبازان زیر ۲۵ درصد، دریافت سهم شهرستان از وام های مسکن ویژه جامعه هدف بنیاد شهید، پرداخت معوقات حقوق حالت اشتغال ایثارگران و پاداش پایان خدمت وراث شهدای بازنشسته از اقدام‌های صورت گرفته برای خدمت بهتر و تکریم به این جامعه بزرگ شهرستان است.

وی یادآورشد:  ۷۶ شهیدوالامقام، هفت شهید گمنام، ۱۳ آزاده سرافراز، ۱۸۶ جانباز و ایثارگر، سه جانباز ۷۰ درصد قطع نخاع، ۷۲۵ رزمنده دفاع مقدس و ۲ خانواده ۲ شهیدی از افتخارات کارنامه ایثارگری شهرستان دیلم در دوران دفاع مقدس است.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر ۴ گلزار شهدا و ۲ یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس دارد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده − سیزده =