جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۲۰:۲۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

استان سمنان میزبان ۶ شهید گمنام می‌شود

به گزارش فرهنگ سار، سرهنگ محمد حسن سلامی روز شنبه به رسانه ها افزود: پیکر مطهر شهدا از روز چهارشنبه ۱۰ دی وارد استان سمنان می شود و مراسم استقبال رسمی از پیکر شهدا روز شنبه ۱۳ دی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام خواهد شد. وی افزود: نماز بر پیکر شهدا توسط نماینده ولی […]



به گزارش فرهنگ سار، سرهنگ محمد حسن سلامی روز شنبه به رسانه ها افزود: پیکر مطهر شهدا از روز چهارشنبه ۱۰ دی وارد استان سمنان می شود و مراسم استقبال رسمی از پیکر شهدا روز شنبه ۱۳ دی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی افزود: نماز بر پیکر شهدا توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان آیت الله سید محمد شاهچراغی اقامه می شود و تدفین پیکر شهدا در شهرستان ها روز یکشنبه ۱۴ دی برنامه‌ریزی شده است.

سلامی در باره مشخصات شهدای گمنام استان سمنان خاطر نشان کرد: ۲ جوان ۱۹ ساله از شهدا عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه و عملیات والفجر چهار در پنجوین عراق، ۲ جوان ۲۰ ساله از شهدای عملیات والفجریک در منطقه فکه و عملیات رمضان در منطقه شرق بصره ، یک جوان۲۱ ساله از شهدای عملیات والفجر چهار در منطقه پنجوین عراق و نیز یک جوان ۲۲ ساله از شهدای عملیات کربلای چهار در جزیزه ام‌الرصاص عراق هستند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان خاطرنشان کرد: مراسم تشییع این شهدای گمنام در استان با توجه به شرایط کرونایی و طبق تصمیمات صورت گرفته به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و تنها با حضور تعداد معدودی از مسئولان و خانواده شهدا پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در ایام شهادت دخت گرامی پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و همزمان با اولین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، سالروز شهادت شهید شاخص و مدافع حرم استان سمنان حاج حسن شاطری و همچنین چهلمین روز شهادت سردار محسن فخری زاده، پیکر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان مردم استان سمنان خواهند بود.

وی افزود: رزمندگان استان سمنان در اکثر عملیاتهای‌ بزرگ حضور فعال داشتند و با تقدیم ۳ هزار شهید دین خود را به انقلاب اسلامی ایران ادا کرده‌اند و روحیه شهادت طلبی و ایثار در بین اقشار مختلف مردم این دیار زنده و پویاست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شرایط کنونی گفت: مزار شهدای گمنام در هر منطقه‌ای که باشد، روحیه ایثارگری را ترویج می‌کند و بهترین شرایط را برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می‌آورد.

سلامی گفت: در مجموع استان سمنان میزبان ۱۵۷ شهید گمنام دفاع مقدس در ۵۱ یادمان است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان افزود: درخواست‌هایی از سوی پادگان امام رضا(ع) شاهرود ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی مهدیشهر ،روستای اعلاء سمنان و همچنین روستای ورکیان دامغان به این اداره کل مبنی بر تشیع پیکر شهدای گمنام ارسال شد که پس از تصویب این درخواست ها، در روزهای آتی شاهد تشیع پیکر ۶ شهید گمنام در استان سمنان خواهیم بود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 − یازده =