جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۲:۰۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

تعدادی از والدین معزز شهدا آسمانی شدند

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، ‌ بانو «صدیقه تاجزاده قمی» مادر شهیدان گرانقدر «محمدرضا و علی‌اصغر ملکوتی‌خواه» بر اثر کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد و آسمانی شد. پیکر مطهر این مادر ایثارگر امروز دوشنبه در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) تشییع و در جوار شهدا آرام گرفت. «محمدرضا […]



به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، ‌ بانو «صدیقه تاجزاده قمی» مادر شهیدان گرانقدر «محمدرضا و علی‌اصغر ملکوتی‌خواه» بر اثر کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد و آسمانی شد. پیکر مطهر این مادر ایثارگر امروز دوشنبه در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) تشییع و در جوار شهدا آرام گرفت.

«محمدرضا ملکوتی‌خواه» متولد سال ۱۳۴۱ در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت‌المقدس در شلمچه به شهادت رسید و «علی‌اصغر ملکوتی‌خواه»  در سن ۱۷ سالگی به همراه برادرش سال ۱۳۶۱ به شهادت نائل شد.

مادر شهیدان «کریمی» از زنجان آسمانی شد

مرحومه «طوبا کریمی»، مادر شهیدان والامقام «میکائیل و فضایل کریمی» از شهدای شهرستان زنجان پس از تحمل سال‌ها دوری فرزندان، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. مراسم تشییع مادر شهیدان کریمی در بهشت زهرا(س) زنجان برگزار شد.

شهید «میکائیل کریمی» دوم تیرماه سال ۱۳۴۲‌ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و نهایتا هفدهم اسفند ۱۳۶۲، با سمت فرمانده گردان ١۴ ‌امام حسین(ع) در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به پا و صورت، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاکش را هم در مزار پایین زادگاهش به خاک سپردند.  

شهید «فضایل کریمی» هم دوم شهریورماه سال ۱۳۴۵ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود. تا پایان دوره راهنمایی تحصیل کرد و از سوی بسیج در جبهه حضور یافت، نهایتا هفتم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد،  پیکرش مدت‌ها در منطقه برجای ماند در سال ۱۳۷۵ پس از تفحص در مزار پایین زادگاهش به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان  «رجب‌زاده» به فرزندان شهیدش پیوست

 حاجیه خانم «باقری نوروز» مادر گرانقدر شهیدان «حسن و رحیم رجب‌زاده» و آزاده و جانباز ۵۰ درصد «کریم رجب‌زاده» از استان اردبیل دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «حسن رجب‌زاده» سال ۱۳۳۵ به دنیا آمد و سال ۱۳۶۵ در عملیات والفجر ۸ در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید. شهید «رحیم رجب‌زاده» سال ۱۳۴۸ به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ در منطقه عملیاتی جزایر مجنون به شهادت رسید. آزاده سرافراز و جانباز ۵۰ درصد «کریم رجب‌زاده» متولد سال ۱۳۳۹ در عملیات مسلم ابن عقیل توسط دشمن بعثی به اسارت گرفته شد و پس از تحمل قریب هشت سال شکنجه در اردوگاه‌های دشمن با سرافرازی به میهن اسلامی بازگشت.

مادر شهیدان «عسگری فردویی» آسمانی شد

«معصومه بخشی فردویی» مادر گرانقدر شهیدان «حسن و عباس عسگری فردویی» از استان قم بر اثر کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد و آسمانی شد.

شهید «حسن عسگری فردویی» سال ۱۳۴۱ متولد شد و سال ۱۳۶۰ در منطقه بستان به شهادت رسید.  شهید “عباس عسگری فردویی” دو سال از برادرش کوچکتر بود، در فاصله شش ماه بعد از شهادت حسن، در عملیات بیت المقدس در محور اهواز خرمشهر شهید شد.

پدر شهیدان «دلفیه» به فرزندان شهیدش پیوست

  «عبدالله دلفیه» پدر شهیدان «فواد و عادل دلفیه» پس از سال‌ها فراق از فرزندانش به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «فواد دلفیه» سال ۱۳۵۲ در اهواز به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۵ در بمباران هوایی هفت‌تپه بر اثر اصابت ترکش و شهید «عادل دلفیه» سال ۱۳۵۵ در اهواز به دنیا آمد و سال ۱۳۶۵ در بمباران هوایی هفت‌تپه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسیدند.

جانباز ۷۰ درصد  «نجفی» به خیل شهدا پیوست

  «یوسف نجفی»  جانباز  ۷۰ درصد و یادگار ۸ سال دفاع‌مقدس پس از تحمل سال‌ها رنج و درد ناشی از مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت  و به یاران شهیدش پیوست. پیکر پاک جانباز سرافراز شهید «یوسف نجفی» صبح امروز سه‌شنبه با بدرقه جمعی از یادگاران دوران دفاع مقدس و مردم قدرشناس شهرری تشییع و در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

شهید «یوسف نجفی» سال ۱۳۴۳ در شهرستان ری متولد شد و در منطقه عملیاتی پیرانشهر در اثر انفجار مین سال ۱۳۶۴ به مقام جانبازی نائل آمد.

جانباز ۷۰ درصد «بهادری» به یاران شهیدش پیوست

جانباز ۷۰ درصد «بیک مراد بهادری» از شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از جراحات جنگی، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست. پیکر این شهید والامقام شهرستان راز و جرگلان و به خاک سپرده شد.

جانباز شهید «بیک مراد بهادری» متولد سال ۱۳۴۲ در سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی خندق به فیض جانبازی نائل آمد.

مادر شهیدان «صبور» به فرزندان شهیدش پیوست

 بانو «معصومه اشعری» مادر شهیدان گرانقدر  «سیف‌اله و یداله صبور» پس از سال‌ها فراق از فرزندانش در سن ۹۴ سالگی به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «سیف‌اله صبور» سال ۱۳۳۹ در دزفول به دنیا آمد و سال ۱۳۶۰ با سمت فرمانده محور در شوش بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.  شهید «یداله صبور» سال ۱۳۴۱ در دزفول به دنیا آمد و سال ۱۳۶۵ با سمت فرمانده لشکر ۴۲ قدر در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهید شد.  

مادر  شهیدان «غفارپور» آسمانی شد

حاجیه خانم «معصومه بغدادی» مادر شهیدان «عباس و حسین غفارپور» و جانباز ۵۰ درصد دوران دفاع مقدس «اصغر غفارپور» پس از تحمل یک دوره بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و در کنار فرزندان شهیدش، آرام گرفت. پیکر مطهر مادر شهیدان غفارپور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با بدرقه جمعی از ایثارگران و مردم قدرشناس شهریار تشییع و در گلزار شهدای محله باباسلمان این شهرستان به خاک سپرده شد.

شهیدان «حسین و عباس غفارپور» در سال ۶۵ و در مناطق عملیاتی جنوب کشور و به فاصله یک ماه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و جانباز «اصغر غفارپور»  نیز چندین مرحله در مناطق عملیاتی در اثر اصابت ترکش به درجه جانبازی نائل آمد.

مادر شهیدان «سنگبر موگهی» آسمانی شد

 بانو «زبیده توکلی‌نژاد» مادر گرانقدر شهیدان «حمیدرضا و غلامرضا سنگبر موگهی» از استان خوزستان طی یک دوره بیماری و بستری در بیمارستان کرمی‌خراط جان به جان آفرین تسلیم کرد و آسمانی شد.

شهید «غلامرضا سنگبر موگهی» سال  ۱۳۳۹ در آبادان به دنیا آمد و سال ۱۳۶۱  در حملات توپخانه‌های دشت عباس بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ و شهید «حمید رضا سنگبر موگهی» سال ۱۳۳۴ در آبادان به دنیا آمد و سال ۱۳۶۷  در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده − 7 =