جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۶:۱۷
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

«شیخ‌الشهدای کردستان» اثر پرفروش نشر شاهد در نمایشگاه کتاب

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، زهرا شیرکوند اظهار کرد:  کتاب «شیخ‌الشهدای کردستان»  به زندگی و سیره شهید حاج ماموستا ملامحمد شیخ‌الاسلام می‌پردازد. ماموستا محمد شیخ‌الاسلام سوم فروردین‌ سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی در یکی از روستاهای شهرستان بانه از توابع استان کردستان چشم به جهان گشود. ماموستا شیخ‌الاسلام قریب به […]



به گزارش روز یکشنبه خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، زهرا شیرکوند اظهار کرد:  کتاب «شیخ‌الشهدای کردستان»  به زندگی و سیره شهید حاج ماموستا ملامحمد شیخ‌الاسلام می‌پردازد.

ماموستا محمد شیخ‌الاسلام سوم فروردین‌ سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی در یکی از روستاهای شهرستان بانه از توابع استان کردستان چشم به جهان گشود.

ماموستا شیخ‌الاسلام قریب به نیم قرن از عمر خود را به تدریس و تربیت طالبان علم پرداخت که نتیجه آن را می‌توان در تربیت روحانیان و ماموستاهایی دید که همگی آنها از الگوها و نمونه‌های منطقه هستند.
وی نزدیک به ۲۰ سال در سقز و بانه به ‌صورت سنتی در حجره طلاب و هم در مدارس رسمی علوم دینی و کلاسیک به امر تدریس، تحقیق و تفحص پرداخت و حدود ۳۰ سال نیز در سنندج همزمان که سمت امام جماعت مسجد «سید قطب» را برعهده داشت به امر تدریس، تحقیق و پژوهش در مدارس دینی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان مشغول بود.
شیخ‌الاسلام ۶ سال در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، حدود ۲۰ سال در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و ۱۰ سال در دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای سنندج و سقز و سایر دانشگاه‌های سطح استان به تربیت طلاب علوم دینی و دانشجویان مشغول بود.

سرانجام فعالیت‌های علمی، دینی و فرهنگی ماموستا شیخ‌الاسلام و تلاش‌های خستگی‌ناپذیرش در راه اعتلای وحدت کلمه و دین اسلام باعث شد تا هدف کینه‌توزان و دشمنان اسلام قرار گیرد و در ۲۷ رمضان (شب قدر) سال ۱۳۸۸ بعد از اقامه نماز مغرب در مقابل مسجد سیدقطب سنندج به‌دست عوامل مزدور به فیض شهادت نایل آید.

پیکر مطهر حاج ماموستا محمد شیخ الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر روز جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ در میان حزن و اندوه نمازگزاران روزه دار سنندجی در قبرستان شیخ محمد باقر سنندج به خاک سپرده  شد.

 شیرکوند اظهار کرد: نشر شاهد با ۲۴۵ عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی مجازی کتاب تهران شرکت کرده که این آثار با تخفیف ۲۰ درصد عرضه شده‌اند.

وی با بیان این‌که آثار نشر شاهد با موضوعات مستند پژوهشی، مستند، داستان، خاطره، پژوهش، شعر و نمایشنامه در دو گروه «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» ارایه شده‌اند، افزود: محتوای این آثار شامل وصیت‌نامه، آثار ادبی و معارف دینی است.

به گفته شیرکوند، کتاب‌های «سردار وحدت» و «سردار نبرد» که درباره شهید نورعلی شوشتری نوشته شده‌اند و کتاب «مرد راه» که به شهید عبدالله اسکندری می‌پردازد از آثار فاخر نشر شاهد هستند که در این نمایشگاه عرضه شده‌اند.

وی ادامه داد: کتاب‌های «باباها گم نمی‌شوند» و «دختر میرزاعلی‌آقا» از آثار تازه‌نشر شاهد در بخش «کودک و نوجوان» نمایشگاه کتاب مجازی هستند. همچنین در گروه «شعر» کتاب‌های «گلوله، درخت پرنده»، «پازل» و «ماهی مجنون» ارایه شده‌اند.

رئیس اداره تالیف، نشر و کتابخانه‌های ایثار و شهادت در پاسخ به این پرسش که چرا برخی آثار تازه‌ نشر شاهد مثل «خورشید زابل» در این نمایشگاه عرضه نشده‌اند،
 توضیح داد: نمایشگاه بین‌المللی مجازی تهران آثاری که تا ۳۰ آذر ماه ۹۹ از سوی «خانه کتاب و ادبیات ایران» اعلام وصول شده‌اند را در سامانه نمایشگاه بارگذاری کرده و به همین دلیل آثاری چون «خورشید زابل» که دی‌ماه اعلام وصول شده‌اند، نتوانسته‌اند در این نمایشگاه عرضه شوند.

نمایشگاه بین‌المللی مجازی کتاب تهران از یکم تا ششم بهمن‌ ماه در حال برگزاریست.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × 5 =