پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۷:۰۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴

مکتب شهید سلیمانی دارای ریشه و پیشینه است  

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، محمد رضا سوقندی  روز دوشنبه در نشست تبیین مکتب شهید قاسم سلیمانی که به همت خانه ایثار و  مهربانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه اقتدار ۴۰ اظهار کرد: برخی گفته اند که مکتب شهید سلیمانی فقهی و منطقی و نظری نیست که این جای نقد […]



به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، محمد رضا سوقندی  روز دوشنبه در نشست تبیین مکتب شهید قاسم سلیمانی که به همت خانه ایثار و  مهربانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل نمایشگاه اقتدار ۴۰ اظهار کرد: برخی گفته اند که مکتب شهید سلیمانی فقهی و منطقی و نظری نیست که این جای نقد دارد. اگر در  شناخت شخصیت سلیمانی کوتاهی شده نباید کم کاری خود را به حساب شهید سلیمانی بگذریم.

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در هیچ مکتبی صاحب مکتب مسیر را خود طی نمی‌کند بلکه همراهان و همرزمان باید این بحث را به پیش ببرند.
 وی افزود: مکتب سلیمانی مبانی نظری و فکری دارد و این مبانی نظری مباحث مکتب ایشان را به پیش می‌برد. مجموعه ای از اندیشه های سلیمانی از زمان حضور در جبهه تا شهادت وجود دارد اگرچه انباشته نیست اما کاربردی و مهم است و عینیت دارد.  
سوقندی ادامه داد: ما نمی خواهیم مکتب شهید سلیمانی را تعریف کنیم بلکه قرار است این مکتب تبیین شود ما می خواهیم از یک شهید و سلیمانی سخن بگوئیم. اگر این سخنان درباره مکتب و عملکرد شهید و یارانش باشد بله مکتب را تبیین کرده ایم  و تنها از زندگی شهید و شهدا نمی‌گوئیم ما فقط به دنبال مکتب شهید سلیمانی هستیم.

مشاور وزیر ارشاد گفت‌ مکتب شهید سلیمانی یک الگوی مکتبی جدید و باز تولید جدید از مکتب اسلام و دکترین اسلامی است. آموزه های این مکتب مفسر و تشریح کننده این مکتب است.

وی تصریح کرد این مکتب دارای پیشینه و ریشه است که بسیار مهم و منابع محکمی دارد سخنرانی های سلیمانی بعنوان مبانی نظری و وصیت نامه ایشان با مبانی مکتب اسلام و مبانی شیعی همخوانی دارد و این یک ویژگی است در اسلام ناب محمدی که امام خمینی (ره) اسلام ناب را مقابل اسلام آمریکایی بکار بردند.  

 سوقندی افزود: ویژگی دیگر انقلابی بودن و عملگرایی مکتب شهید سلیمانی است. مکتب سلیمانی با منویات رهبری همخوانی دارد و به دنبال نفوذ در قلب ها است، اقتدار دارد، زرین است و مخاطب آن دلها است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وصیت نامه شهید سلیمانی با ادبیات دوران دفاع مقدس نوشته شده و از واژه های برادر و خواهر در توصیه به مردم استفاده شده و در مکتب شهید سلیمانی جناح وجود ندارد و ایشون فراجناحی بوده است.  

 سوقندی افزود: مبانی اعتقادی شهید قاسم سلیمانی در مکتب ایشان خیلی پیچیدگی ندارد و وی با استدلال های پیچیده و فلسفی انسانها را نصیحت نمی کرد و با زبان فهم مخاطب اعلام  و مبانی معرفتی را ابراز می کرد لذا مخاطبان با جان و دل نصایح این شهید والامقام را می پذیرفتند. بین آنچه می گفت و عمل می کرد تضاد وجود نداشت.  
پیش نویس سند ایثار و رسانه که از سوی وزارت ارشاد تهیه شده در نشست بعدی سوقندی باحضور نمایندگان رسانه ها نهادها و وزارتخانه ها برای تصویب و سند نهایی  به بحث گذاشته می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

9 − 6 =