جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۰۷:۵۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

تقدیم لایحه امنیت زنان به مجلس امری ضروری است

« مینو اصلانی» روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کنگره زنان شهید، جانباز و آزاده استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: لایحه امنیت زنان نقش موثری درحمایت از جامعهنسوان و موضوعات مختلف با این قشر دارد. وی بیان کرد: این لایحه یک بار به مجلس شورای اسلامی تسلیم شده  که به منظور  کارشناسی به […]



« مینو اصلانی» روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کنگره زنان شهید، جانباز و آزاده استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: لایحه امنیت زنان نقش موثری درحمایت از جامعهنسوان و موضوعات مختلف با این قشر دارد.

وی بیان کرد: این لایحه یک بار به مجلس شورای اسلامی تسلیم شده  که به منظور  کارشناسی به قوه قضاییه ارجاع شد ودر این راستا اقداماتی صورت گرفت و مجدد به دولت برگشت داده شده تا در اختیار خانه ملت قرار بگیرد اما، این مهم هنوز عملی نشده و می‌طلبد که در اجرای ان تسریع شود.

مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی بیان کرد: این لایحه اگر به قانون تبدیل شود حمایت همه جانبه از زنان را در پی دارد که امید می‌رود که با تلاش ویژه‌ در  جریان قانونگذاری قرار بگیرد.

اصلانی  ادامه داد: ۲۰۰ قانون در حمایت از زن و خانواده تاکنون در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و سندهای بالا دستی زیادی نیز در این بخش وجود دارد.

وی  اظهار داشت: هفت هزار زن شهید در ایران وجو دارد که شهدای زن در پنج گروه شهدای مبارز با ساواک، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای بمباران و دفاع مقدس، شهدای مکه و شهدای ترور تقسیم‌بندی شده‌اند.

مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی وی خاطرنشان کرد: نخستین کنگره زنان شهید، جانباز و آزاده به صورت بین المللی با حضور زنان مقاومت در اوایل دهه ۸۰ در کشور برگزار شده و دومین کنگره با پیام رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ اجرا شدکه با توفیقات خوبی همراه بود و پس از آن سالانه شمار زیادی از کنگره و همایش های زنان شهید، جانباز و آزاده در کشور شکل گرفته است.

اصلانی اضافه کرد: بیشترین شمار زنان شهید با سه هزار شهیده مربوط به استان خوزستان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هم در این نشست گفت: این استان دارای ۹۵ شهید زن و ۱۳۱ جانباز زن است که از مجموع شهدای زن، چهار شهیده مربوط به جمعه خونین سال ۱۳۶۶ مکه، یک شهیده توسط نیروهای متجاوز آمریکایی در کاظمین شهید شده و بقیه مربوط به دوران دفاع مقدس است.

«مرتضی انصاری‌فر» افزود: زنان ایران اسلامی همواره در عرصه های مختلف به‌ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس، نقش آفرینی زیادی داشتند.

وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون خون مطهر شهدا و ایثارگری ایثارگران است و همه باید در پاسداری از خون شهدا بکوشند و در مسیر آنان گام بردارند.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

16 + 6 =