جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹:۰۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳

تاریخ، شهادت جوانان چوار در زمین فوتبال را فراموش نمی کند

به گزارش پنجشنبه شب  فرهنگ سار از «ایثار» سعید اوحدی در پیامی خطاب به خانواده شهدای واقعه چوار ایلام آورده است: بیست و سوم بهمن سال ۱۳۶۵ سالگرد جنایت غیرانسانی رژیم بعث و حمله هوایی به ورزشکاران و تماشاگران مظلوم یک بازی دوستانه فوتبال در شهر چوار ایلام؛ کیلومترها دورتر از خط مقدم جبهه نبرد است. قتل‌عام جوانان […]



به گزارش پنجشنبه شب  فرهنگ سار از «ایثار» سعید اوحدی در پیامی خطاب به خانواده شهدای واقعه چوار ایلام آورده است: بیست و سوم بهمن سال ۱۳۶۵ سالگرد جنایت غیرانسانی رژیم بعث و حمله هوایی به ورزشکاران و تماشاگران مظلوم یک بازی دوستانه فوتبال در شهر چوار ایلام؛ کیلومترها دورتر از خط مقدم جبهه نبرد است. قتل‌عام جوانان و نوجوانان بی‌گناه و ریختن خون آن‌ها بر مستطیل سبزرنگ زمین فوتبال با نقض قوانین بین‌المللی تنها از دست رژیم بعث و صدام و حامیان استکباری آن برمی‌آمد.

به‌یقین این حمله هوایی خون‌بار به‌عنوان سند افتخار و آزادگی جوانان و نوجوانان ایلامی در تاریخ دفاع مقدس ثبت و ضبط‌ شده است. تاریخ هیچ‌گاه خون‌های بر زمین ریخته شده این ورزشکاران بی‌دفاع و سکوت مجامع بین‌المللی در قبال این حملات هوایی ناجوانمردانه و وحشیانه را فراموش نخواهد کرد.

یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاورمردی های مردم غیور و قهرمان‌پرور ایلام که در دفاع مقدس حماسه‌های بی‌شماری آفریدند را زنده نگه می‌داریم و به روح بلند تمامی ۱۵ شهید قهرمان زمین فوتبال چوار ازجمله حسین هزاوه (بازیکن و مربی فوتبال)، حمیدرضا رضایتی (داور مسابقه)، شهیدان یونس تلوکی، مجتبی ناصری، علی نجات کرمی و… درود می‌فرستیم.
ضمن عرض تسلیت این روز به مردم غیور استان ایلام با خانواده و بازماندگان این شهدا و مخصوصاً پدران و مادران شهدای چوار که در یک نبرد ناجوانمردانه و نابرابر بین جنگنده‌های رژیم صدام و فرزندان مظلوم و بی‌دفاع خود، پاره‌های تنشان را از دست دادند همدردی می‌کنیم.

اوحدی خاطر نشان کرد ، شکی نیست که رحمت واسعه الهی و درهای جنت به روی این نوجوانان و جوانان مظلوم گشوده شده است و صبر مادران و پدران داغدار آن‌ها برایشان اجر اخروی در پیش خواهد داشت.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده + هشت =