جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۳:۲۷:۵۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

گام‌های دولت برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نخستین روز کاری خود(‌۱۹ خرداد) ‌ را با حضور در گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا(س) و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی‌(ره) و تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز کرد. سعید اوحدی در دیدار با جمعی از والدین معظم شهدای […]



رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نخستین روز کاری خود(‌۱۹ خرداد) ‌ را با حضور در گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا(س) و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی‌(ره) و تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز کرد.

سعید اوحدی در دیدار با جمعی از والدین معظم شهدای مدافع حرم در سالن جلسات ساختمان مرکزی بنیاد گفت: رفتار مدیران و کارکنان بنیاد با جامعه ایثارگری باید انقلابی و از سر تواضع و الگویی برای عموم مردم باشد.

وی در دیدار با جانبازان گفت:‌ پیام‌آوران ایثار می‌توانند به‌منظور توسعه هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت به جز روایت‌گری، دامنه فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کنند و در ابعاد گوناگون هنری و فرهنگی اقدامات زیادی انجام دهند.

سه هزار واحد مسکونی برای ایثارگران البرز ساخته می شود

بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بر اساس یک تفاهمنامه سه هزار واحد مسکونی برای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در استان البرز احداث می کند.

سعید اوحدی در آیین واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به خانواده های معظم شهدا و جانبازان استان البرز در شهر جدید هشتگرد گفت:  به تازگی عملیات ساخت ۲ هزار واحد مسکونی دراستان‌های اصفهان، تهران، زنجان  و مرکزی با ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار و ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی آغاز شده ضمن آنکه ۱۰ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن جامعه هدف در سراسر کشور اختصاص یافته است.

واگذاری و ساخت مسکن برای ۱۲ هزار ایثارگر

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از واگذاری و ساخت مسکن برای ۱۲ هزار ایثارگر و خانواده معظم شهدا جانبازان و آزادگان خبر داد.

سعید اوحدی با اشاره به ضرورت اقدامات جهادی برای خدمت به ایثارگران گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته زمین مناسب در استان‌های مختلف تأمین شده است تا کار ساخت مسکن در این مناطق انجام شود. در حال حاضر کار ساخت ۲ هزار واحد در ۴ استان زنجان، تهران، اصفهان و مرکزی کلید خورده و شاهد تحویل این خانه‌ها به متقاضیان باشیم.

موافقت دولت با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹

هیات وزیران، با پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ موافقت کرد.
بر این اساس، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر معادل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، مراکز استان‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، سایر شهرستان‌ها یک میلیارد ریال و روستاها ۶۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

ساخت و تامین ۵ هزار واحد مسکونی در کرمانشاه

بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ساخت و تامین زمین پنج هزار واحد مسکونی برای ایثارگران و خانواده شهدا با استانداری کرمانشاه تفاهم‌نامه امضاء کرد.

این تفاهم نامه در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه به امضاء هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید.

سفر به استان خراسان جنوبی

سعید اوحدی در پایان سفر یک روزه به خراسان جنوبی از طریق شبکه خاوران با مردم سخن می‌گفت، افزود: براساس تفاهم‌نامه‌هایی که امروز در استانداری امضا شد تا پایان دولت دوازدهم یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای ایثارگران خراسان جنوبی احداث و ۵۳۵ فرصت شغلی نیز برای جامعه هدف مشمول و متقاضی اشتغال استان ایجاد می‌شود.  

وی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار و با همراهی استاندار خراسان جنوبی از مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز بازدید کرد.

دیدار با چند خانواده شهید و ایثارگر و حضور در آیین تفاهم‌نامه ساخت هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی از دیگر برنامه‌های رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر یک روزه به خراسان جنوبی بود.

 بدهی بنیاد شهید به دانشگاه‌ها تسویه می‌شود

 معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بدهی این نهاد به مراکز مختلف آموزش عالی بابت تحصیل جامعه هدف تا پایان مردادماه جاری با پیگیری دولت به صفر می‌رسد و به صورت کامل تسویه می‌شود.

به گزارش فرهنگ سار، سعید اوحدی روز شنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه ساخت سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در یزد و ایجاد یک هزار اشتغال و کارآفرینی ایثارگران این استان، بدون اشاره به میزان بدهی این نهاد به دانشگاه‌ها افزود: ایجاد زمینه برای تحصیل جامعه ایثارگران جزو برنامه‌های مهم بنیاد شهید و اولویت دولت است.

بنیاد شهید ۲ هزار مسکن در همدان می‌سازد

بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ساخت و تامین زمین ۲ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران و خانواده شهدا با استانداری همدان تفاهم‌نامه امضاء کرد.

این تفاهم نامه در سالن شهدای دولت استانداری همدان به امضاء سید سعید شاهرخی استاندار همدان و سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران رسید.

براساس این‌تفاهم نامه زمین موردنظر برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران توسط استانداری همدان تامین و ساخت این واحدها توسط بنیاد شهید پیگیری می شود.

استانداری همدان تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال با بنیاد شهید امضا کرد

تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال و کارآفرینی ۲ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران همدان به امضا استاندار و رییس بنیاد شهید کشور رسید.

براساس این تفاهم‌نامه که سید سعید شاهرخی استاندار همدان و سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید کشور به امضا رساندند مقرر شد، براساس بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در مدت اجرای قانون برنامه استخدام شوند.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید کشور در حاشیه امضا این تفاهمنامه گفت: طبق ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ۲۵ درصد نیازهای استخدامی اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند باید به جامعه ایثارگری اختصاص یابد.

انعقاد تفاهم‌نامه ساخت سه هزار مسکن ایثارگری در لرستان

تفاهم نامه تامین زمین و ساخت سه هزار واحد مسکونی ویژه ایثارگران در لرستان در آیینی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و ایثارگران منعقد شد.

در این تفاهم نامه که در حاشیه جلسه شورای اداری میان استاندار لرستان و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور منعقد شد مقرر شده که با تامین زمین مورد نیاز این تعداد واحد مسکونی برای ایثارگران لرستانی ساخته شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این رابطه گفت: با تفاهمی که با وزیر راه داشته ایم، زمینه تأمین ۲۰ هزار واحد مسکونی با در نظر گرفتن سه هزار واحد در لرستان فراهم شده است.

“سعید اوحدی” معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در گلزار شهدای استان در خرم آباد به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

سفر به استان خوزستان 

رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ۳۰ مرداد ۹۹ در استان خوزستان از تسویه کامل تمامی مطالبات ایثارگران کشور در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این اقدام با تاکید شخص رییس جمهوری و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور عملی می شود.

۳۰ هزار مسکن برای جامعه ایثارگر کشور ساخته می‌شود

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به مصوبه دولت در خصوص تامین زمین مورد نیاز برای مسکن جامعه ایثارگر کشور بیان داشت: بر اساس این مصوبه باید تا پایان دولت دوازدهم تعداد ۲۰ هزار مسکن برای ایثارگران تامین شود، اما طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی و تلاشی که در استان‌ها صورت گرفت این تعداد واحد به ۳۰ هزار مسکن افزایش خواهد یافت.

تلاش برای احیا ظرفیت ماده ۴۸ قانون احکام دائمی کشور

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در بخش دیگری از این نشست به پیگیری جدی در حوزه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران بخصوص در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای در زمینه اشتغال فرزندان ایثارگران در استان خوزستان منعقد می‌شود که بیانگر بالاترین جذب فرزندان ایثارگر در کل کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۴۸ احکام دائمی کشور تا سال ۹۳ همزمان با بازنشسته شدن هر کدام از ایثارگران باید یکی از فرزندان آنها در دستگاه اجرایی مربوطه به خدمت گرفته می‌شد، گفت: بعد از این سال به هر علتی این ماده قانونی حذف شد و توجیه حذف آن، ماده ۲۱ قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران است که متاسفانه تبصره آن ابهاماتی را ایجاد کرده است.

پیگیری تکلیف دولت مبنی بر استخدام همه فرزندان شهدا و جانبازان

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خاطرنشان‌کرد: علاوه بر این نیز بر اساس بند “ج” ماده ۸۷ قانون توسعه برنامه ششم، دولت موظف و مکلف است تا پایان این برنامه توسعه، همه فرزندان شهدا و جانبازان را به استخدام دربیاورد.

وی ادامه‌داد:برای تحقق این موضوع هماهنگی‌ لازم با سازمان امور اداری و استخدامی کشور صورت گرفته و پیش بینی می‌شود آزمون تخصصی ویژه فرزندان جامعه ایثارگری در آبان و یا آذرماه امسال برگزار گردد تا به این ماده قانونی که جز احکام قانون برنامه ششم توسعه کشور است عمل شود.

سفر به استان ایلام 

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته دولت سوم شهریور ۹۹  به منظور رونمایی متمرکز از ۲۳۳ طرح هفته دولت در ایلام در سفری یکروزه وارد این استان شد.

اوحدی سپس در آیین کلنگ‌زنی احداث ۴۰۰ واحد مسکونی ایثارگران استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام و جمعی از مسوولان در شهر ایلام شرکت کرد.

وی در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: ۱۳۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران کشور اعم از دانشجو و دانش‌آموخته هم اینک مشکل بیکاری دارند که از این تعداد ۳۰ هزار نفر را فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد تشکیل می‌دهند.

استاندار ایلام نیز اعلام کرد: سهمیه ۲۵ درصد اشتغال ایثارگران این استان در کارخانجات فعال ایلام بویژه در طرح‌های مهمی نظیر پتروشیمی و نفت و گاز اجرایی شده است.

انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن و ایجاد اشتغال ویژه ایثارگران استان ایلام با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار ایلام از دیگر برنامه‌های سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بود.

این تفاهم‌نامه شامل تامین زمین و ساخت یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران توسط سعید اوحدی معاون رییس‌جمهوری و قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در محل استانداری ایلام به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه تا پایان دولت دوازدهم بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان و هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی نیز برای جامعه هدف مشمول و متقاضی اشتغال استان ایجاد می‌شود.

 طرح ساماندهی گلزار شهدای صالح آباد ایلام روز دوشنبه در آیینی با حضور سعید اوحدی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولان استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تجلیل از خانواده شهدای دولت 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز ۴ شهریور ماه ۹۹  در جلسه تجلیل از از خانواده شهدای دولت گفت: در جلسه با رهبری عزیز در هفته دولت، ایشان فرمایشاتی داشتند که یک نشاط و عزم جدی در میان دولت ایجاد کرد که در سال آخر دولت کارها و خدمت به مردم بیشتر و بهتر انجام شود.

در این مراسم از شهید علی اکبر سلیمی جهرمی،  شهید مسعود علیمحمدی،  شهید حسن طهرانی مقدم،  شهید محمد علی فیاض بخش،  شهید جواد فکوری،  شهید موسی نامجو،  شهید مصطفی احمدی روشن،  شهید محمد جواد باهنر،  شهید داریوش رضایی نژاد،  
شهید آزاده محمد جواد تندگویان و شهید غلامعلی معتمدی تجلیل و قدردانی شد.
در انتهای مراسم نمایشگاه اسناد و آثار شهدای دولت و تمبر یادبود شهدای دولت در موزه شهدای بنیاد شهید رونمایی شد.  

دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوم شهریور ماه در سالروز شهادت شهید «سید علی اندرزگو» با حضور در منزل همسر این شهید دوران انقلاب با همسر و خانواده و فرزندان شهید اندرزگو دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار اوحدی با خانواده آزادگان در آستانه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی

سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه شنبه و در آستانه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با خانواده جانباز و آزاده مرحوم «حاج عباس حسنی» و خانواده جانباز و آزاده مرحوم «قاسمی» دیدار و گفت‌ وگو کرد.

رییس بنیاد شهید کشور با خانواده شهیدان حسینی نسب در بروجرد دیدار کرد

سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سفر به لرستان با خانواده شهیدان حسینی نسب در بروجرد دیدار کرد.

دیدار معاون رییس جمهوری با خانواده اولین شهید سلامت لرستان

 معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با خانواده پرستار شهیده زهرا شیرویه نخستین شهید سلامت استان لرستان در بروجرد دیدار کرد.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با چهار خانواده شهید و ایثارگر همدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 سعید اوحدی ابتدا با حضور در منزل جانباز و آزاده سرافراز غلام خانجانی با بیان اینکه در آستانه ۲۶ مرداد سالگرد ورود آزادگان به کشور قرار داریم، گفت: عزت، استقلال، پویایی و ماندگاری این انقلاب در گرو فرهنگ ایثار و آزادگانی است که با صبوری ۱۰ سال رنج اسارت را سپری کردند.  

سعید اوحدی پس از حضور در گلزار شهدای همدان و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان بیان کرد: با نگاه ویژه رییس جمهوری در هیات دولت به خاندان معظم شهدا و ایثارگران مصوبات خوبی داشتیم.

معاون رییس جمهوری با خانواده ۲ شهید یزد دیدار کرد

 معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور روز شنبه با خانواده شهیدان سیدرسول و سیدعلی اشرف در یزد دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با همسر شهید ولی الله سلطانی

سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با حضور در منزل شهید «ولی الله سلطانی» از شهدای منا، با همسر این شهید دیدار و گفت و گو کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در منزل شهیدان «مسعود و میثم مدواری شهر بابک» و «مجید قربانخانی» با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دیدار و گفت‌وگو کرد و گفت:خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گنجینه‌های بزرگ کشور هستند.

شهید مدافع حرم مجید قربانخانی در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۴ در خان طومان سوریه به شهادت رسید، همچنین مسعود مدواری شهر بابک ۲۳ بهمن ماه ۱۳۶۵ توسط ضد انقلاب و میثم مدواری شهر بابک ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۴ در شهر حلب سوریه به شهادت رسیدند.

معاون رییس جمهوری با خانواده سه شهید و ایثارگر بیرجند دیدار کرد

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده سه شهید و ایثارگر در بیرجند دیدار و گفت و گو کرد.

سعید اوحدی پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و شرکت در آیین امضای تفاهم‌نامه ساخت مسکن و ایجاد اشتغال ویژه ایثارگران،  با خانواده شهید دانش‌آموز محمدعلی میرزایی دیدار کرد.

این شهید سرافراز سال ۶۵ در عملیات کربلایی پنج به درجه رفیع شهادت نایل شد.

دیدار با آزاده و جانباز ۵۵ درصد جنگ تحمیلی حسن برقی و جانباز ‌و آزاده ۷۰ درصد غلامرضا قنبری از دیگر دیدارهای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که اوحدی از نزدیک درخصوص مسائل و مشکلات این رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس اطلاع کسب کرد.

اوحدی درگذشت مادر شهیدان یاسینی را تسلیت گفت

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم آتیه محمودی» مادر گرامی شهیدان معزز «سید علیرضا و سید رضا یاسینی» را تسلیت گفت.

خانواده‌های شهدای مدافع حرم از سرمایه‌های کشور هستند

اوحدی با حضور در منزل مادر شهید مدافع حرم «جواد الله کرم» با خانواده معظم این شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

واقعه هفتم تیر نقطه عطفی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: انقلاب‌ها دارای نقطه عطفی در تاریخ هستند و فاجعه هفتم تیر نقطه عطفی درترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود

سعید اوحدی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای هفتم تیر رسالت بزرگ بنیاد شهید و امور ایثارگران را ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: امروز کشور ما تحت شدیدترین و بی سابقه ترین فشارها از جانب استکبار جهانی به سر می‌برد. در چنین شرایطی بیش از هر زمانی نیاز به فرهنگ ایثار و شهادت داریم، زیرا تجربیات قبلی نشان داده که تنها این فرهنگ است که باعث سربلندی کشورمان می‌شود.

با حکم رییس جمهوری «سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شد

رییس جمهوری به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانونی اساسی روز ۱۸ خرداد ۹۹ در حکمی «سعید اوحدی» را به عنوان «معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب کرد.

ادای احترام رییس بنیاد شهید به مقام شامخ شهدا

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نخستین روز کاری خود(‌۱۹ خرداد) ‌ را با حضور در گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا(س) و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی‌(ره) و تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز کرد.

دیدار رییس جدید بنیاد شهید با جمعی از والدین شهدای مدافع حرم

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با جمعی از والدین معظم شهدای مدافع حرم در سالن جلسات ساختمان مرکزی بنیاد گفت: رفتار مدیران و کارکنان بنیاد با جامعه ایثارگری باید انقلابی و از سر تواضع و الگویی برای عموم مردم باشد.

دیدار با پیام اوران ایثار 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ پیام‌آوران ایثار می‌توانند به‌منظور توسعه هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت به جز روایت‌گری، دامنه فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کنند و در ابعاد گوناگون هنری و فرهنگی اقدامات زیادی انجام دهند.

سعید اوحدی در نخستین دیدار خود با جمعی از جانبازان و آزادگان با بیان این‌که بنیاد شهید و امور ایثارگران مقدس‌ ترین و انقلابی‌ترین دستگاه کشور است، اظهار کرد: بر همین اساس رویکرد مدیریتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید جهادی باشد. اعتقاد ما خدمتگزاری به جامعه ایثارگری است و به دنبال باز شدن گره‌ها و حل مشکلات خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر هستیم. خداوند به جامعه ایثارگری عزت خاصی داده و هیچ‌کس اجازه پایمال کردن حقوق خانواده‌های شهدا و ایثارگران را ندارد.

دیدار با اعضای هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس

مهندس سعید اوحدی در دیدار با اعضای هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس با ابزار خرسندی از حضور در جمع ایثارگران مجلس، مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری را تشریح کرد و گفت: در ۵ هفته گذشته برای حل مشکلات ایثارگران برنامه‌ریزی مناسبی انجام شده و اقداماتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: انعقاد توافق‌نامه و تفاهم‌نامه با وزارت مسکن و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت از جمله اقدامات مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رفع بخشی از مشکلات بوده است.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: با به‌کارگیری و استفاده از همه ظرفیت‌ها بخش عمده‌ای از مطالبات ایثارگران محقق خواهد شد و در این زمینه مصوبات خوبی در جلسات هیات دولت به تصویب رسیده است.
در این نشست مقرر شد کارگروه مشترکی از بنیاد شهید و امور ایثارگران و فراکسیون ایثارگران مجلس تشکیل و قوانین و مقررات حوزه ایثارگری بررسی شود.

تشکل های ایثارگری 

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تشکل‌های ایثارگری پل ارتباطی بین بنیاد شهید و ایثارگران و جامعه ایثارگری هستند.

سعید اوحدی در دیدار با کمیسیون‌های تخصصی تشکل‌های شاهد و ایثارگری کل کشور،  استفاده از ظرفیت این تشکل‌ها را برای بنیاد شهید و ایثارگران توفیق دانست و گفت: اعتقاد من این است که اگر هم بنیاد شهید و امور ایثارگران قدر و جایگاه تشکل‌ها را بداند و هم خود تشکل‌ها جایگاه‌شان را بدانند، تشکل‌ها به یک سرمایه و ظرفیت عظیم برای بنیاد تبدیل خواهند شد.

همایش ها 

رییس بنیاد شهید در همایش تخصصی دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر. از مدافعان سلامت و نخبگان شاهد تجلیل کرد

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسمی در روز پزشک از مدافعان سلامت و نخبگان شاهد و ایثارگر تجلیل و قدردانی کرد.

سعید اوحدی روز شنبه یکم شهریور ماه ۹۹ در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای عرصه دفاع و خدمت، جایگاه پزشکان را بالاتر از همیشه دانست و با اشاره به اینکه اکنون دولت در سخت ترین شرایط تاریخ قرار دارد، وحدت و همدلی مردم، همت کادر درمانی و نخبگان با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت را موثرترین اتفاق در پشت سر گذاشتن این بحران دانست.

کنگره وزرا و کارمندان شهید 

سعید اوحدی روز شنبه در سومین کنگره وزرا و کارمندان شهید ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) و گرامی‌داشت همه شهدا به‌ خصوص شهدای دولت افزود: یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند به انسان اهدا کرده نعمت بزرگ انتخاب و اختیار است که فقط به انسان ارزانی شده است.

 سومین کنگره وزرا و کارمندان شهید به همت بسیج وزارتخانه ها و ادارات سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

کنگره ملی الماس های درخشان ۲۶ مرداد ۹۹ سالروز ورود آزادگان 

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در کنگره ملی الماس های درخشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و آزادگان افزود: آزادگان عزیز بهتر از هر کسی می‌توانند دوران اسارت اهل بیت امام حسین(ع) را درک کنند. آنها به اهل بیت(ع) اقتدا و در مقابل شکنجه‌های دشمن بعثی مقاومت کردند. این استقامت و صبر آزادگان کشورمان زبانزد است.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بمناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: استوار مردانی بصیر که با جهاد و دفاع از ارزش‌های الهی، اسلامی و انقلابی سالیان طولانی، رنج ایام اسارت را به جان خریدند و استوار و سرافراز بر عهد خویش با پروردگار و با بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و ملت شریف ایران ایستادند و پیروزمندانه به آغوش میهن پرافتخار خویش بازگشتند.  

همچنیین سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری را به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن قرائت کرد.

رونمایی از دانشنامه آزادگان

سعید اوحدی در مراسم رونمایی از دانشنامه آزادگان که در پژوهشکده دانشنامه نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، سی امین سالگرد ورود آزادگان را با این جملات که تجلی شهد شیرینی و اوج شکوه سربلندی میهن و پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و ۲ سال مقاومت ماندگار آزادگان است، تبریک گفت.

دانشنامه آزادگان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سعید اوحدی، حجت الاسلام ابوترابی و حسینعلی قبادی، رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این پژوهشکده رونمایی شد.

تشکل‌های شاهد پیشران فعالیت‌های بنیاد شهید 

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: تشکل‌ها مهمترین و موثرترین مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و ما باید دست همکاری را به سمت تشکل‌های شاهد و ایثارگر دراز کنیم چرا که تشکل‌ها پیشران فعالیت‌های بنیاد برای رسیدن به اهداف این مجموعه هستند.

سعید اوحدی در سومین همایش ملی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر ضمن تبریک روز تشکل‌ها، گفت: تشکل‌ و وحدت همواره در احادیث و روایات ائمه و آموزه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته است. در قرآن کریم نیز بر وحدت تاکید زیادی شده و تفرقه مورد مذمت قرار گرفته است.

چهلمین سال آغاز دفاع مقدس

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: در اجرای برنامه‌های مربوط به پاسداشت سی‌امین سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی و چهلمین سال آغاز دفاع مقدس باید از ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها به‌خصوص استانداری‌ها و شهرداری‌ها استفاده شود.

ایثارگران در سایت بانک دی از وضعیت سهام خود مطلع شوند
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وضعیت سهام ایثارگران در بانک دی، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده است که ایثارگران برای اطلاع از وضعیت سهام خود با مراجعه به بخش سهامداران در سایت بانک دی از آخرین وضعیت سهام خود در این بانک مطلع شوند.

دیدار رییس بنیاد شهید از فرهنگ سار 

سرعت، دقت و امانتداری فرهنگ سار در همه امور تاثیرگذار است

 معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سرعت انتقال خبر، دقت در نگارش و حفظ امانت‌داری، مسوولیت بسیار سنگینی به عهده خبرگزاری جمهوری اسلامی فرهنگ سار گذاشته است.

«سعید اوحدی» ضمن تبریک اعیاد اسلامی و روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به خصوص شهید «محمود صارمی» اظهار داشت: گستردگی نوع فعالیت این رسانه ملی و شفاف آن در انتقال اخبار، آن را به یکی از مهمترین مرجع خبری در دنیا تبدیل کرده است.

 معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز جامعه خبرنگاری کشور در کنار شاخص‌های علمی و فنی روز جهان، رسالت بزرگتر انتشار فرهنگ ایثار و مقاومت را برعهده دارد که بسیار ارزشمند است.

خانواده شهدای سلامت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس قوانین مصوب، خانواده شهدای سلامت نیز که جان خود را در راه مبارزه با درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند از مزایای دیگر شهدا برخوردار هستند.

سعید اوحدی افزود: با توجه به تاکید مقام عظمای ولایت و دو گردش کار از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد کل نیروهای مسلح، شهدای سلامت نیز در حکم شهید هستند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدای سلامت موضوع «آیین‌نامه تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» با حفظ عنوان «شهید خدمت» از مزایا و امتیازات افراد «در حکم شهید» برخوردار می‌شوند.

سالروز فاجعه دردناک منا

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی سالروز فاجعه دردناک منا را تسلیت و تعزیت گفت و یاد و نام خاطره قربانیان مسلمان این فاجعه اندوهناک را در سراسر جهان و نیز شهادت صدها تن از هموطنان عزیزمان را گرامی داشت.

فاجعه فراموش ناشدنی منا و شهادت ۴۷۶ نفر از هموطنان مظلوم کشورمان در دهم ذی‌الحجه ۱۴۳۶ نشانه‌ای دیگر از سوء تدبیر حاکمان سعودی نسبت به جهان اسلام و مسلمانان است. حادثه کشتار بی‌رحمانه حجاج بیت الله الحرام در حج سال ۱۳۶۶ و نیز فاجعه غمبار منا در سال ۱۳۹۴ نشان داد آل سعود لیاقت و کفایت مدیریت اماکن مقدس اسلام را ندارد.

تشریح اقدامات بنیاد شهید برای پرداخت مطالبات معوق ایثارگران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح اقدامات بنیاد در خصوص پرداخت مطالبات معوق ایثارگران پرداخت.

سعید اوحدی با اشاره به دستور رییس جمهوری برای پرداخت مطالبات خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ارائه گزارش آن در هیئت دولت گفت: در جلسه روز گذشته(یکشنبه) هیئت دولت اعلام شد مطالبات مربوط به بازنشستگی خانواده‌های معظم شهدا و همچنین مطالبات موضوع ماده ۳۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تا سال ۱۳۹۸ از جمله مطالباتی است که پرداخت آن آغاز شده است.

فراگیر شدن خدمات رسانی الکترونیکی به ایثارگران

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فراگیر شدن خدمات رسانی الکترونیکی به ایثارگران گفت: این شکل از ارائه خدمات نباید ما را از گنجینه عظیم وجود ایثارگران غافل کند و یکی از راه هایی که می‌تواند تا حدودی خلأ ارتباط مستقیم با ایثارگران را پر کند ارتباط تلفنی است تا از احوال ایثارگران عزیز با خبر باشیم.

اختصاص ۵۰ هزار فقره وام برای ساخت مسکن ایثارگران

معاون رییس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به دستور رییس‌جمهوری بیش از ۵۰ هزار فقره وام با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته به عنوان پشتیبان ساخت واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده است.

«سعید اوحدی»  پس از مراسم امضای تفاهمنامه تامین مسکن ایثارگران که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران، افزود: این اقدام ماندگار در تخصیص اراضی برای ساخت مسکن جامعه ایثارگری، الگویی برای باقی وزارتخانه‌ها است که حق واجب جامعه ایثارگری رعایت شود.

وی ادامه داد: به جامعه ایثارگران تبریک می‌گویم، امروز شاهد اتفاق خوبی برای این گروه هستیم و تفاهمنامه تامین زمین برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی به امضا رسید.

۲۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران ساخته خواهد شد

با امضای تفاهمنامه تامین مسکن ایثارگران بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران ۲۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگران، خانواده شهدا و آزادگان در سراسر کشور ساخته خواهد شد.

مطالبه آزادی دیپلمات‌های ایرانی از چنگال رژیم صهیونیستی

 معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مطالبه جدی جمهوری اسلامی آزادی دیپلمات های ایرانی از چنگال رژیم صهیونیستی است و وزارت امورخارجه و بنیاد شهید این موضوع را به عنوان یک مطالبه بین‌المللی دنبال می‌کند.

۱۴ تیر سال ۱۳۶۱ خودرو هیأت نمایندگی دیپلماتیک کشورمان حامل سردار احمد متوسلیان و همراهانش هنگام ورود به شهر بیروت و در هنگام عبور از ایست بازرسی به وسیله مزدوران حزب فالانژ لبنان متوقف شد و چهار سرنشین با وجود مصونیت دیپلماتیک به وسیله آدم‌ربایان دست‌نشانده رژیم صهیونیستی به گروگان گرفته شدند.

مدیرعامل سازمان کوثر و ‌روسای بازرسی و حراست بنیاد شهید معارفه شدند

مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز حراست و مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

 استفاده از ظرفیت علمی فرزندان شهدا ضروری است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ظرفیت علمی فرزندان شهدا بسیار بالا است و با توجه به تحریم‌های تحمیل شده بر کشور باید از این ظرفیت برای حل مشکلات استفاده شود.

سعید اوحدی به مناسبت دهه کرامت در دیدار با جمعی از دختران فرهیخته شهدا در سالن جلسات ساختمان مرکزی بنیاد با اشاره به جایگاه زنان نزد خداوند متعال، اهل بیت (ع) و دین اسلام گفت: نقش زنان در تعالی و عظمت اسلام و دستیابی به اهداف والای پیامبر گرامی اسلام بی‌بدیل و غیرقابل انکار است؛ حضرت خدیجه (س)، حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و دیگر زنان نامدار تاریخ اگر نبودند اهداف والای اسلام و اهل بیت (ع) محقق نمی‌شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × 4 =