جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۱:۰۹
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳

 کمیسیون پزشکی بنیادشهید ۷۵۵ پرونده ایثارگران را بررسی کرد

به گزارش فرهنگ سار از «ایثار»، دکتر حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به برگزاری کمیسیون تعیین درصد جانبازان در استان کرمانشاه گفت: این کمیسیون  در روزهای گذشته با حضور ۸ نفر از متخصصین، دبیر و ۲ کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و ۲۴۰ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی توسط متخصصین ویزیت و […]



به گزارش فرهنگ سار از «ایثار»، دکتر حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به برگزاری کمیسیون تعیین درصد جانبازان در استان کرمانشاه گفت: این کمیسیون  در روزهای گذشته با حضور ۸ نفر از متخصصین، دبیر و ۲ کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و ۲۴۰ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی توسط متخصصین ویزیت و معاینه شدند.

وی افزود: کمیسیون تعیین درصد جانبازان استان خوزستان نیز در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی با حضور ۸ نفر از متخصصین، دبیر و ۲ کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و در این مدت ۲۴۷ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی توسط متخصصین مورد معاینه قرار گرفتند.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان در استان قم گفت: این کمیسیون با حضور ۶ نفر از متخصصین، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی برگزار شد که در این کمیسیون ۱۲۷ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی توسط متخصصین معاینه شدند.

حبیب اللهی ادامه داد: کمیسیون تعیین درصد جانبازان استان گیلان نیز در روزهای ۱۸ و ۱۹ دی و کمیسیون رسیدگی به پرونده‌های موضوع ماده ۲۲ و ۲۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران این استان با حضور ۶ نفر از متخصصین، دبیر و ۲ کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد. در این مدت ۲۴۱ نفر از متقاضیان تعیین درصد جانبازی بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی توسط متخصصین مورد معاینه قرار گرفتند. همچنین ۲۰۹ پرونده خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مربوط به ماده ۲۲ و ۲۶ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مورد بررسی قرار گرفت.

پیش از این مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری جلسات کمیسیون پزشکی بنیاد در استان‌های آذربایجان شرقی، شهرستان‌های استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان و البرز خبر داده بود.

در خصوص تعیین درصد جانبازی باید به چند نکته توجه کرد ابتدا باید بدانیم که بحث احراز مجروحیت در واحدی به نام اداره کل پذیرش و احراز پیگیری می‌شود.  هر کسی می‌تواند با داشتن مدارک بالینی ادعای رزمندگی و مجروحیت داشته باشد، پس از بررسی مدارک بالینی فرد مدعی در کمیسیون احراز و تایید صحت صورت سانحه و شرایط تطبیق آن با مدت حضور فرد در جبهه و همچنین تایید صحت گواهی مجروحیتی که ارایه شده مطابق با مدارک بالینی وارد کمیسیون پزشکی خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × یک =