جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۴۷:۲۱
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

اوحدی: سازمان برنامه‌وبودجه در رفع مسائل خانواده شهدا حامی بنیاد شهید است

به گزارش حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، سعید اوحدی عصر دوشنبه با حضور در جمع ورزشکاران جانباز در مجموعه فرهنگی ورزشی بقیه الله تهران اظهار کرد: توفیق بزرگی نصیب بنده و همراهان شد که در خدمت جانبازان و شاهد اجرای برنامه ها و سخنان شما عزیزان باشیم. وی با بیان اینکه جانبازان با تمام وجود برای حفظ اسلام […]



به گزارش حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، سعید اوحدی عصر دوشنبه با حضور در جمع ورزشکاران جانباز در مجموعه فرهنگی ورزشی بقیه الله تهران اظهار کرد: توفیق بزرگی نصیب بنده و همراهان شد که در خدمت جانبازان و شاهد اجرای برنامه ها و سخنان شما عزیزان باشیم.

وی با بیان اینکه جانبازان با تمام وجود برای حفظ اسلام و ایران و مقاصد جمهوری اسلامی تلاش و ایثار و فداکاری کردند، ادامه داد: مسائلی که جانبازان در این مراسم گفتند پیگیری می شود و مجموعه های ورزشی در حوزه ورزش جانبازان باید بیشتر خدمات بدهند.

رییس بنیاد شهید گفت: در جلسه معاونین مصوب شد مسائل حوزه تربیت بدنی در حوزه معاونت آموزشی و فرهنگی دنبال شود و در زمینه منابع مالی مشکلی نداریم و معاونت اداری مالی هم برای تکمیل این مجموعه فرهنگی و ورزشی اقدامات لازم را انجام دهد.

اوحدی تاکید کرد: باید مسابقات و برنامه های ورزشی فراگیر برای جانبازان، چه در تهران و چه در شهرستانهای سراسر کشور برنامه ریزی شود.   

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش و درمان ایثارگران باید کارگروه های بیشتری فعال شود، افزود: مسائل باید در آسایشگاه های جانبازان مثل آسایشگاه شهید بهشتی حل و فصل شود و خدمات بیشتری به جانبازان عزیز ارائه شود.

رییس بنیاد شهید گفت: مدیریت و مجموعه سازمان برنامه و  بودجه برای حل مسائل  مریوط به خانواده شهدا و ایثارگران انصافا حمایت جدی کرده و منابع بودجه ای خوبی برای رفع کمبودها پیش بینی و تخصیص داده است .

اوحدی با بیان اینکه داشتن بیمه تکمیلی حق مسلم خانواده شاهد و ایثارگران است، تصریح کرد: اجازه نمی دهیم کسی حق این عزیزان را ضایع کند.  

وی، دریافت و رساندن حق و حقوق خانواده شهدا به آنها را وظیفه بنیاد شهید دانست و گفت: ۹۵ میلیارد تومان در ابتدای سال ۹۹ برای چهار ماه اول بیمه تکمیلی تخصیص داده شده و پس از آن از سازمان برنامه و بودجه، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای حل مسائل و مشکلات درمانی و بیمه تکمیلی خانواده های ایثارگران دریافت کردیم که هزینه می شود.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: مطمئن باشید با افتخار بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل مسائل جانبازان و ایثارگران و خانواده های شاهد در تمامی مسائل تلاش خواهد کرد.

 اوحدی با اشاره به قرار داشتن در دهه آخر صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)  گفت: خداوند به جانبازان به عنوان شهدای زنده به قول رهبری عزیز  و خانواده شهدا که پای کار انقلاب اسلامی ایستادگی کردند و در این تهدیدات گسترده باعث افتخار ایران اسلامی شدند، اجر فراوان عطا کند.   

رییس بنیاد شهید در این مراسم از قهرمانان و ورزشکاران جانباز با اهدای لوح سپاس تجلیل کرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید نیز در این مراسم گفت: این دیدار با شهیدان زنده و جانبازان عزیز بوده و انشالله بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم.

سردار یعقوب سلیمانی با بیان اینکه بنیاد شهید حامی شما جانبازان است و در پی تحول در امور جانبازان هستیم، گفت: ورزش میان جانبازان نشاط و شادابی و سلامتی  را در ایثارگران و خانواده های آنها  ایجاد می کند و هزینه در این مسیر با توجه به افزایش سن جانبازان بسیار ضروری است.   

وی گفت: در هفته آتی ما میزبان جانبازان و خانواده های آنها در مجتمع آموزشی خواهیم بود تا در یک دورهمی با اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی در خدمت خانواده ها به ویژه همسران و فرزندان جانبازان و ایثارگران باشیم.  

ملک محمد نجفی معاون اداری و مالی و عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم حضور داشتند و سخنان جانبازان درباره مشکلات جانبازان را شنیدند و دستوراتی برای مرتفع شدن مشکلات دادند. جانبازان قهرمان، برادران اسد زاده، مسعودی، ابوطالبی، شایسته و منصوری از  اعضای هیات مدیره باشگاه ورزشی جانبازان شهید تهران درباره فعالیت های ورزشی و مسابقات جانبازان آماری ارائه کردند.  

در حاشیه این مراسم، یکی از مداحان در مرثیه شهدای کربلا اشعاری قرائت کرد و مرشد ورزش باستانی و پهلوانی با قرائت ذکر «یاعلی»  ورزشکاران باستانی‌کار جانباز را به انجام حرکات ورزشی واداشت. ورزشکاران باشگاه ورزش جانبازان شهید تهران در رشته های بسکتبال و باستانی در این مراسم حضوری فعال داشتند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × سه =