جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۴:۱۱
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

وصیت شهید: راه ولایت فقیه ادامه دارد

به گزارش فرهنگ سار در بخشی از وصیتنامه این شهید آمده است: سلام گرم مرا از پشت این کوه‌ها و آن راههای دراز و پرپیچ وخم، رهبرم! بپذیر و بدان که راهت را که راه خدا و امام عصر (عج) می باشد ادامه خواهم داد و تا قدس را آزاد نسازیم از پا نخواهیم نشست. […]



به گزارش فرهنگ سار در بخشی از وصیتنامه این شهید آمده است: سلام گرم مرا از پشت این کوه‌ها و آن راههای دراز و پرپیچ وخم، رهبرم! بپذیر و بدان که راهت را که راه خدا و امام عصر (عج) می باشد ادامه خواهم داد و تا قدس را آزاد نسازیم از پا نخواهیم نشست.

شهید حیدریان سرابی نوشته است: حال که در این جبهه های حق علیه باطل هستم به فکر دنیا و مسائل دنیوی نیستم و هدف از نوشتن وصیتنامه اجرای مسائل شرعی می‌باشد، به پدر و مادرم سلام می‌رسانم و از آنان می خواهم که در سوگ من چشم به گریه نگشایند بلکه جوابگوی تبریک مسلمانان باشند.

در بخشی از وصیتنامه شهید آمده است: از همسرم می‌خواهم که در راه تربیت پسرم برای خدمت به اسلام بکوشد و سعی کند که او را همچنان خود معتقد به اسلام بارآورد، از خداوند می خواهم که به خانواده من در راه خدمت هرچه بیشتر به اسلام توفیق و صبر عنایت بفرماید همچنانکه خود وعده داده است.

شهید علیرضا حیدریان سرابی سال ۱۳۳۹ در شهرستان خرم آباد و در خانواده ای مومن و مذهبی به دنیا آمد.

وی تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان سعدی، دوره راهنمایی را در مدرسه جلال آل احمد و مقطع متوسطه را در دبیرستان آیت الله طالقانی با موفقیت به اتمام رساند.

اوایل سال ۵۷ و اوج گیری انقلاب اسلامی، حرکت های دانش آموزی در مدارس آغاز شد که وی نیز به علت وی‍ژگی‌های خاص خود یکی از محورهای حرکت دانش آموزی شهرستان خرم آباد بود و حضور فعالی در پخش اعلامیه ها، نوار سخنرانی‌های امام (ره) و شرکت در راهپیمایی و تظاهرات مردمی داشت و بعد از سرنگونی رژیم پهلوی با ایجاد کمیته انقلاب اسلامی در ایجاد امنیت و نظم شهر تلاش گسترده ای به عمل آورد.

در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۵۹ به خدمت سربازی رفت و پس از اتمام خدمت در نهادهای انقلابی فعالیت خود را آغاز کرد، به شوق جبهه دعوت امام (ره) را لبیک گفت و داوطلبانه برای نبرد با دشمن بعثی به جبهه  اعزام و در واحد امدادگران حزب جمهوری اسلامی غرب کشور مشغول خدمت شد.

پس از بازگشت از جبهه در سنگر حزب جمهوری اسلامی و نهضت سواد آموزی مشغول کار شد و سرپرستی روابط عمومی نهضت سواد آموزی لرستان را برعهده گرفت تا اینکه دوباره از طریق بسیج به میادین حق علیه باطل رفت و در عملیات محرم بعد از نبردی سخت با دشمن بعثی بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر مجروح شد.

شهید حیدریان سرابی بعد از انتقال به بیمارستان تهران بر اثر شدت جراحات در تاریخ دوازدهم آذرماه ۶۱ مصادف با اربعین حسینی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید و دارای ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹  جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × چهار =