جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۲:۲۳
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

همه ظرفیت‌های کشور در خدمت فرزندان نخبه شاهد و ایثاگر قرار گیرد

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، آیین تجلیل از منتخبان رویداد استارتاپی شاهد روز چهارشنبه با حضور سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن «تلاش» برگزار شد. رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با بیان این که یکی از […]



به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، آیین تجلیل از منتخبان رویداد استارتاپی شاهد روز چهارشنبه با حضور سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن «تلاش» برگزار شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با بیان این که یکی از مهمترین دستاوردهای پیامبر اسلام(ص)، گشودن دروازه های علم در جامعه جاهلی حجاز بود، گفت: پیامبر(ص) در جامعه‌ای که به زنده به گور کردن دختران خود مفتخر بود، مبعوث شد و در مدت کوتاهی تحول را رقم زد. ایشان بیشترین فرمایشات را در باب علم دارند. علم از نظر اسلام محدودیت سنی، جنسی، زمانی و مکانی نمی‌شناسد. پیامبر در جامعه جاهلی عرب فرمودند که حتی برای دختران هم کسب علم واجب است. ایشان فرمودند که از علمی که برای بشر سودی ندارد، به خداوند پناه می برم. این همان علمی است که در اختیار جامعه مستکبران قرار دارد.

اوحدی افزود: رویکرد حضرت محمد(ص) به علم و خضوع حضرت علی (ع) نسبت به علم سبب شد که در زمان امام صادق (ع) دانشجویانی از زن و مرد در محضر ایشان تربیت شوند.

وی یادآور شد: تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سبب شد که ایشان نخستین بند از هفت فصل زمینه‌هایی رسیدن به تمدن اسلامی را به علم و دانش پژوهی اختصاص دهند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروزه علمی که مورد تأکید پیامبر اسلام است، در  اختیار نخبگان شاهد و ایثارگر است و همه ظرفیت‌های کشور باید در خدمت این جامعه ٩ هزار نفری از فرزندان نخبه شاهد و ایثارگر قرار گیرد.

وی همچنین افزود: اگر امروز فرماندهان دفاع از حریم سلامت با نثار جان خود از حریم سلامت مردم دفاع می‌کنند به دلیل آموزه‌های اسلامی و فرمایشات امام خمینی(ره) و  مقام معظم رهبری در زمینه توسعه علم و دانش اندوزی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت:‌ همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند «ما می توانیم»، شما جوانان و فعالان جامعه ایثارگری با رشد علمی خود می توانید به افرادی که معتقدند جامعه ایثارگری فقط به واسطه سهمیه توانسته است به جایگاهی برسند، خود را اثبات کنید.

عادل مهری مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر نیز اظهار کرد: این رویداد استارتاپی با توجه به تاکیدهای مقام معظم رهبری، مبنی بر جهش تولید راه‌اندازی شد و در پایان این رویداد شتابدهنده شاهد نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

در ادامه از سامانه الکترونیکی بانک اطلاعات نخبگان مرکز تشکل‌های شاهد ایثارگر به نشانی www.ganjshahed.ir و گنج‌کارت رونمایی شد و  مهندس اوحدی از نمایشگاهی از دستاوردهای رویداد استارتاپی شاهد بازدید کرد.

رویداد استارتاپی شاهد با تایید رییس بنیاد شهید در مرکز نوآوری و شکوفایی شاهد و ایثارگر در دستور کار قرار گرفت و برای جذب شرکت های استار تاپی شروع به فعالیت کرد.

در این راستا جهت حمایت از این شرکت ها مقرر شد رویداد ملی برای شناسایی ایده های نوین و شرکت های فناور با محصولات دانش محور برای استقرار در مرکز رشد جدید التاسیس برگزار شود.

بدین منظور پس از بررسی های به عمل آمده در اتاق فکر دانش پژوهان تصمیم بر اطلاع رسانی شروع رویداد در سطوح ملی گرفته شد و زمان افتتاح رویداد شاهد نیز تاریخ ۳۰ خرداد ۹۹ اعلام شد.

این رویداد به صورت عمومی (general) در همه رشته های فنی برگزار شد که برای یک مرکز رشد و حتی پارک های علم و فناوری تازه تاسیس بسیار کار سنگینی بوده اما با عنایت پرودگار متعال تا این لحظه تمامی مراحل رویداد به خوبی در حال اجرا است.

رویداد استارتاپی شاهد به صورت عمومی در هفت بخش اصلی با عنوان های «کشاورزی صنایع غذایی»، «آی تی»، «الکترونیک مکانیک مکاترونیک و آیتی متالوژی»، «چهار علوم انسانی فرهنگ»، «نانو زیست فناوری بیوشیمی پوشاک»، «گردشگری کسب و کار فین تک» و «صنایع پزشکی و فیزیولوژی» برگزار شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

10 − شش =