جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۷:۰۹
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

نام مبارک شهید سردار دلها بر تار و پود سرزمین خورشید نقش بست

همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند “مکتب سلیمانی” شامل سیره عملی و تاثیرات این شخصیت بی‌بدیل جبهه مقاومت اسلامی در برابر استکبار جنایتکار به سرگردگی آمریکای تروریست، به واقعیتی غیرقابل انکار در جهان معاصر و الگویی درخشان برای تاسی همه آزادیخواهان در دنیا مبدل شده است. “مکتب سلیمانی” به واقعیتی غیرقابل انکار در جهان معاصر […]



همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند “مکتب سلیمانی” شامل سیره عملی و تاثیرات این شخصیت بی‌بدیل جبهه مقاومت اسلامی در برابر استکبار جنایتکار به سرگردگی آمریکای تروریست، به واقعیتی غیرقابل انکار در جهان معاصر و الگویی درخشان برای تاسی همه آزادیخواهان در دنیا مبدل شده است.

“مکتب سلیمانی” به واقعیتی غیرقابل انکار در جهان معاصر و الگویی درخشان برای تاسی همه آزادیخواهان در دنیا مبدل شده استاینک در یکمین سالگشت ترور جسمی حاج قاسم، نام پرفتوح سردار شهید سلیمانی در همه دنیا منشر شده و سیره این بزرگ مبارز، مومن و نستوه هر روز بیش از پیش چراغی پرفروغ فراروی مسلمانان جهان و نامش مایه رعب و وحشت دشمنان اسلام است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی در اقدامی ناجوانمردانه به دست سیاه و چرکین و خون‌آلود گماشتگان دشمنان اسلام و انقلاب، به شهادت رسید و جسم آن بزرگمرد از دنیای فانی پرکشید تا روحش همچنان زنده و تاثیرگذار باقی بماند.
خروش میلیونی حضور بی‌نظیر مردم در مشایعت پیکر پاک سردار دلها در سراسر ایران و عراق و دیگر نقاط جهان حماسه‌ای بی‌بدیل و تاریخ‌ساز را رقم زد.

مشهدالرضا نیز در این میان، روز پانزدهم دی ماه پارسال میزبان پیکر پاک شهید سردار سلیمانی بود تا مردم مومن به اسلام ناب محمدی، سرسپرده ولایت و وفادار به انقلاب اسلامی در خطه خورشید، حماسه‌ای خیره‌کننده، ماندگار و کوبنده و کورکننده استکبار جنایتکار آمریکا را در تشییع سردار دلها به تصویر کشند.

بلافاصله پس از این خروش حماسی شهروندان مشهدی، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در نخستین نشست خود به منظور پاسداری از نام و مقام والای شهید سردار سلیمانی، یکی از مهمترین خیابانهای مشهدالرضا را به نام مبارکش مزین نمودند.

حدفاصل میدان جمهوری اسلامی تا محل استقرار پلیس‌ راه طرق در مشهد، با توجه به جداره‌ها و فضاهای متعدد واقع در مسیر این بزرگراه که اصلیترین ورودی کلانشهر است، برای ثبت همیشگی و جاودان نام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی انتخاب و مصوب شد.

مردم ولایتمدار و وفادار خطه خورشید، پانزدهم دی ماه ۱۳۹۸ در تشییع پیکر پاک شهید سردار دلها در مشهدالرضا حماسه‌ای ماندگار و کوبنده استکبار جنایتکار آمریکا را به تصویر کشیدندبر همین اساس  شهرداری مشهد و حوزه فرهنگی هنری این نهاد مکلف شدند فضاآرایی‌ لازم شامل نقاشیهای چشم‌نواز دیواری، نقوش برجسته گیرا و دیگر اقدامات فنی مهندسی شهرآرایانه را به همین منظور با شتاب و بدون فوت وقت به اجرا گذارند.

مشهدیها به این بسنده نکردند چنانکه پل بزرگ چندسطحی جمهوری اسلامی این کلانشهر نیز به نام سردار رشید اسلام مزین، تندیس شهید سلیمانی در همین مکان نصب، ایستگاه آتش‌نشانی شاهنامه و فرهنگسرای پایداری هم به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شدند.
مدیریت شهری مشهد همچنین به تاسی از خواست همگانی و پیروی از بایسته‌های افکار عمومی نسبت به سردار محبوب دلها، فروردین امسال نیز در چارچوب “برنامه اجتماعی هنری استقبال از بهار” که طی آن در طلیعه هر سال محیط شهر مشهد با تغییر فصل آراسته و تزیین می‌شود، جانمایی المان ترکیبی گل و تمثال سردار سلیمانی را در پنج منقطه این کلانشهر در منظر عام نصب کرد.

این المانهای هنری فرهنگی در میدان جمهوری اسلامی، پل حافظ، ورودی پایانه مسافربری امام رضا (ع) و ورودی شهر مشهد پیش از میدان غدیر، جانمایی و نصب شدند.
سردیس و دیوارنگاری سرداران شهید “حاج قاسم سلیمانی، کاوه و نامجو” نیز در ادامه ادای دین نسبت به فرماندهان سپاه اسلام و بزرگ سربازان میهن اسلامی، همزمان با فصل پاییز در مشهد رونمایی شد.

فراتر از این عملکرد مدیریت شهری مشهد برای پاسداشت یاد و نام سردار شهید سلیمانی، دیگر نهادهای فعال در این کلانشهر نیز کوشیدند در چارچوب رسالت فرهنگی خود اقدامات مناسبی را با همین هدف ترتیب داده و اجرا کنند.

مزین نمودن قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی مشهد به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از همین ابتکارات بود. کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که با مساحت ۶۴۱ و زیربنای هزار و ۲۰۰ مترمربع در دوطبقه سال ۱۳۴۷ با نام کتابخانه عمومی طبرسی بنا شد هم‌اینک حدود ۳۰ هزار نسخه کتاب و افزون بر پنج هزار و ۶۰۰ عضو فعال دارد.

علاوه بر عملکرد مدیریت شهری مشهد برای پاسداشت یاد و نام سردار شهید سلیمانی، دیگر نهادهای فعال در این کلانشهر نیز کوشیدند در چارچوب رسالت فرهنگی خود اقدامات مناسبی را با همین هدف ترتیب داده و اجرا کنندسلحشوران خراسانی همرزم سردار شهید سلیمانی در حراست از مرزهای ایران اسلامی نیز در ادامه نهضت پاسداشت نام مبارک آن شهید والامقام، زمستان پارسال پاسگاه مرزبانی مستقر در نقطه صفر مرزی سرخس واقع در شمال شرق این استان را در جوار مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران با جمهور ترکمنستان با برپایی مراسم و تشریفات خاص نظامی به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی مزین نمودند.

نام این پاسگاه همزمان با چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام به نام “سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی” نامگذاری شد.
چنانکه مجموع این اقدامات به عنوان گوشه‌ای کوچک از آگاهی، بصیرت، وفاداری ملت ایران نسبت به آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی و قدرشناسی عمیق ایرانیان از سربازان فداکار میهن اسلامی نشان می‌دهد، بر خلاف تفکر مادی و پوچ مستکبران جنایتکار و دولت تروریست آمریکا که ترور فیزیکی سردار سلیمانی را نقطه پایان بر بخشی مهم و بزرگ از مقاومت اسلامی تصور می‌کردند، اینک یاد و پاسداشت سردار سلیمانی و مسیر انقلابی آن شهید والامقام به کابوس هولناک دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب همیشه زنده و در جریان اسلامی مبدل شده که روز به روز پررنگتر و موثرتر از پیش، منافع نامشروع آنها را در خاورمیانه به ورطه نابودی نزدیک و نزدیکتر می‌کند.

اینک خون پاک و به ناحق بر زمین چکیده سردار سلیمانی به عزم جزم ظهور، مقاومت و مبارزه هزاران سلیمانی دیگر در برابر استکبار تبدیل شده و نهضتی قدرتمند را به راه انداخته که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، سرانجام مبارکش اخراج کامل آمریکا و همدستانش از این منطقه است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نوزده + نوزده =