جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵:۲۶
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا مردمی و محله محور برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار ،‌سردار یعقوب سلیمانی روز سه‌شنبه در نشست خبری در خصوص برنامه‌های مربوط به روز بزرگداشت شهدا گفت: مراسم بزرگداشت روز شهدا با شعار «راه شهدا ادامه دارد» اجرایی می‌شوند و تلاش می‌کنیم با توجه به محدودیت‌های مربوط به کرونا از ظرفیت رسانه‌های مختلف استفاده شود. همچنین برنامه‌ها به صورت مردمی […]



به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار ،‌سردار یعقوب سلیمانی روز سه‌شنبه در نشست خبری در خصوص برنامه‌های مربوط به روز بزرگداشت شهدا گفت: مراسم بزرگداشت روز شهدا با شعار «راه شهدا ادامه دارد» اجرایی می‌شوند و تلاش می‌کنیم با توجه به محدودیت‌های مربوط به کرونا از ظرفیت رسانه‌های مختلف استفاده شود. همچنین برنامه‌ها به صورت مردمی و محله‌محور برگزار می‌شود و سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه نقش‌آفرین خواهند بود.

وی ادامه داد:‌ همچنین برنامه ‎های تبلیغی، ترویجی، محیطی و مجازی به جای مراسمی و همایشی از اولویت‌های مراسم سال جاری روز شهید خواهد بود.

سلیمانی افزود: افزایش شناخت مخاطبان و آحاد جامعه از موضوع روز شهید مهم‌ترین هدف برگزاری این برنامه‌ها است. معتقدیم جایگاه و نقش زنان در انقلاب اسلامی باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد و در این راستا کنگره «لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز» برگزار می‌شود. در این مسیر پیوند برنامه‎ ها با موضوع زنان شهید، جانباز و آزاده در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: استفاده از ظرفیت رسانه ‎های مجازی مکتوب، شنیداری و دیداری به‌ویژه رسانه ملی، ایجاد انسجام و مشارکت با دستگاه‎های اجرایی و نهادهای فرهنگی با استفاده از ظرفیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به برنامه‎های ملی و سراسری و هم‎افزایی و هماهنگی برای باشکوه برگزار کردن آن‌ها از جمله دیگر رویکردهای سال جاری است.

سلیمانی با تأکید بر اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در اجرای برنامه‌ها گفت: از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام منتهی به روز بزرگداشت شهدا رونمایی از یادمان شهدای نیروی انتظامی در یکی از ساختمان‎‏های ناجا، برگزاری مراسم احترام و تجدید میثاق با حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر و مراسم ملی اهتزاز پرچم و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا در گلزار بهشت‌زهرا(س) و گلزارهای سراسر کشور، برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار، مراسم سراسری کاشت نهال به یاد هر شهید و برگزاری مراسم ویژه در باغ ملی گیاه ‎‏شناسی تهران و برگزاری همایش ملی، علمی و حقوقی و کنگره ملی «لشگر فرشتگان تاریخ‎ساز» است.

وی برگزاری کنگره ملی و همایش سراسری «لشگر فرشتگان تاریخ‎ساز»، تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده و رونمایی از پنج عنوان کتاب مربوط به کنگره ملی شامل (فرهنگ اعلام شهدای زن، جانباز و آزاده، مجموعه مقالات کنگره، کتاب وصایای شهدای زن در کنگره ملی لشگر فرشتگان)، برگزاری اختتامیه رویداد استارت آپ شاهد، برگزاری آیین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان فداکار در حوزه ایثار اجتماعی و هم‌زمان اهدای ۳۰۰ تندیس به فداکاران عرصه سلامت در سراسر کشور، برگزاری مراسم افتتاح پروژه‎های بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت ویدئوکنفرانس و اجرای طرح سپاس را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا دانست.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سایر برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا گفت: ویژه‌برنامه مردمی با عنوان «کنگره سرداران شهید» و ۴۰۰۰ شهید منطقه ۱۷ تهران و برگزاری ویژه‌برنامه مردمی با عنوان «پویش شهید مهربان من» (سرپرستی یک یتیم به نیابت از یک شهید) در گلزار شهدای صالح‏ آباد استان ایلام از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت روز شهدا است.

۲۲ اسفند در تقویم رسمی کشور روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هشت − پنج =