جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷:۲۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۱۲

ارزیابی وسع برای پوشش بیمه سلامت به علت کرونا متوقف شده است

محمد مهدی ناصحی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت فرهنگ سار درباره توقف ارزیابی وسع پس از شیوع ویروس کرونا افزود: صندوق بیمه همگانی سلامت حدود ۱۳.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. ارزیابی وسع برای این انجام می‌شود که افرادی که توانایی مالی پرداخت حق بیمه دارند، حق بیمه خود […]



محمد مهدی ناصحی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت فرهنگ سار درباره توقف ارزیابی وسع پس از شیوع ویروس کرونا افزود: صندوق بیمه همگانی سلامت حدود ۱۳.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. ارزیابی وسع برای این انجام می‌شود که افرادی که توانایی مالی پرداخت حق بیمه دارند، حق بیمه خود را بپردازند. پیش از این، تاخیرهای دو هفته‌ای در پاسخ ارزیابی وسع داشتیم که منجر به بروز مشکلاتی برای افرادی شده بود که تحت پوشش بیمه نبودند.

وی ادامه داد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و اورژانسی بودن ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا، این الزام ایجاد شد که با همکاری وزارت رفاه، پیشنهادی به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود که به طور موقت ارزیابی وسع متوقف شود.

آیین نامه ارزیابی وسع اصلاح شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: آیین نامه ارزیابی وسع هم نیازمند اصلاح بود که این کار انجام و شرایطی فراهم شد که افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه ندارند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند. بر این اساس فقط سه دهک بالای جمعیت باید بخشی یا همه حق بیمه خود را پرداخت کنند.

ناصحی ادامه داد: فعلا انجام ارزیابی وسع متوقف شده و زمانی که کشور عاری از ویروس کرونا باشد، ارزیابی وسع با آیین نامه جدید اجرا می‌شود. در این بازه زمانی حدود ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه همگانی سلامت قرار گرفتند که عمدتا از دهک‌های پایین بودند.

پرداخت هزینه بیماران مبتلا به کرونا

وی درباره پرداخت هزینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت از ابتدا همه بیمه شدگان را در صندوق‌های مختلف تحت پوشش هزینه‌های کرونا قرار داد و بر این اساس، ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه‌ها در بخش سرپایی پرداخت می‌شود.

ناصحی گفت: متوسط هزینه هر بیمار در بخش سرپایی کرونا حدود ۶.۵ میلیون تومان است که ۹۰ درصد آن پرداخت می‌شود. در زمینه داروهای تجویز شده نیز حتی هزینه داروهای جدید مثل رمدسیویر و فاویپیراویر که تایید شده‌اند هم انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: حدود دو هزار میلیارد تومان از هزینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نوزده − 14 =