جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۲۱:۵۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

نام دو شهید دفاع مقدس زینت بخش کوچه‌های جنوب تهران شد

به گزارش فرهنگ سار از شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی روز سه شنبه با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد شهدا و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید گفت: نامگذاری معابر به نام شهدا گام مهمی در راستای حفظ نام و یاد این عزیزان محسوب می شود و در همین راستا نیز دو […]



به گزارش فرهنگ سار از شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی روز سه شنبه با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد شهدا و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید گفت: نامگذاری معابر به نام شهدا گام مهمی در راستای حفظ نام و یاد این عزیزان محسوب می شود و در همین راستا نیز دو کوچه دیگر در این منطقه شهید پرور به نام شهیدان محمدرضا هنرمند و ناصر سوادی مزین شد.

به گفته وی، نامگذاری کوچه ها به نام این دو شهید معزز در راستای تکریم شهدا و ترویج فرهنگ شهادت صورت گرفته و در همین زمینه کوچه نهم خیابان میعاد شمالی به نام شهید محمد رضا هنرمند و کوچه ۵۸ خیابان صمدی به نام شهید ناصر سوادی نامگذاری و طی مراسمی نیز تابلوی نام این شهیدان دفاع مقدس بر سر این کوچه ها نصب شد.

براساس این گزارش شهید محمدرضا هنرمند در سال ۶۳ عازم جبهه شده و طی سال ۶۶ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل شد. همچنین شهید ناصر سوادی در سال ۶۵ به جبهه اعزام و پس از یک سال حضور در جبهه، طی عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

انتصاب دو بانوی دیگر در پست های مدیریتی شهرداری منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ همچنین از انتصاب دو بانوی دیگر در عرصه های مدیریتی این منطقه خبر داد.

وی استفاده از توانمندی های بانوان و ارج نهادن به آنان را از اهداف اصلی بکارگیری بانوان در عرصه های مدیریتی دانست و گفت: در همین راستا مدیریت دو اداره دیگر به بانوان سپرده شد.

به گفته توکلی، طی صدور احکامی جداگانه فرنگیس موسوی رئیس اداره آموزش و ناهید فقیه رمضانی نیز از بدنه معاونت شهرسازی و معماری منطقه به عنوان رئیس اداره بازرسی و نظارت فنی این حوزه منتخب و منصوب شد.

وی حضور زنان را در عرصه های مدیریتی تجلی شایستگی های آنان دانست و تصریح کرد: تجربه، توانایی، تخصص و تلاش بانوان برای رسیدن به نقطه کمال و اهداف کلان مدیریت شهری مهر تاییدی بر شایسته سالاری بانوان در جایگاه مدیریتی محسوب می شود.

شهردار منطقه ۱۹، با اشاره به اولویت و اهمیت ارتقا، مشارکت بانوان در سطوح مدیریتی و اهمیت دادن به نقش آفرینی بانوان در عرصه های مختلف یادآور شد:  پیش از این هم از ظرفیت بانوان در اداره روابط عمومی، اداره های زیرمجموعه معاونت های برنامه ریزی، خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی و شهرداری نواحی استفاده شده است.

به گزارش فرهنگ سار، منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت  ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ ‌ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش  همگانی خودرو از مکان های شاخص در این منطقه است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهارده + 1 =