جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۳:۳۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

مجروحان سوری و پاکستانی در بیمارستان هلال احمر دربیروت

محمدباقر محمدی که به بیروت اعزام شده، روز جمعه در گفت و گویی تلفنی با خبرنگار اجتماعی فرهنگ سار با اعلام این مطلب افزود: امروز با استقبال خوبی از بیماران در بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهر بیروت روبرو شدیم. وی افزود: چند روز گذشته بیش از ۱۴۰۰ نفر مصدوم و بیمار […]



محمدباقر محمدی که به بیروت اعزام شده، روز جمعه در گفت و گویی تلفنی با خبرنگار اجتماعی فرهنگ سار با اعلام این مطلب افزود: امروز با استقبال خوبی از بیماران در بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهر بیروت روبرو شدیم.

وی افزود: چند روز گذشته بیش از ۱۴۰۰ نفر مصدوم و بیمار به بیمارستان صحرایی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بیروت مراجعه کردند.

مدیر داخلی بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر در بیروت اضافه کرد: این بیمارستان در حوالی ضاحیه قرار دارد و از سایر نقاط لبنان هم به این مجموعه درمانی و بهداشتی مراجعه انجام می شود.

به گفته وی، تعدادی از بیماران و مصدومین اتباع پاکستانی و سوری هستند و در جریان انفجار دچار آسیب شده‌ و به این بیمارستان مراجعه داشتند.

محمدی افزود: استقبال خوبی از خدمات بیمارستان وجود دارد و انتظار می رود با همکاری مسوولان محلی و تدابیر جمعیت هلال احمر، منشاء اثر خوبی در شهر بیروت داشته باشد.

جمعیت هلال احمر در مرحله نخست ارسال این محموله امدادی بشردوستانه، یکهزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶۵ بسته غذایی یک‌ماهه، دودستگاه موتور برق ۵۰kw و ۲۰۰ عدد کیسه حمل جسد به وزن تقریبی ۱۵ تن به لبنان ارسال کرد.

محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی درخواست دولت لبنان مبنی بر نیاز به کمک‌های انسان دوستانه دولت و هلال ‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت به این کشور ارسال شد.

 وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت در روز سه شنبه ۱۴ مرداد، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد که بر اثر آن، تاکنون ۱۵۴ نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف جهان با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی کردند و آمادگی خود را برای کمک به این کشور ابراز داشتند.

مروان عبود استاندار بیروت نیز در گفت و گو با شبکه مصری «صدی البلد» که در برخی رسانه‌های منطقه بازتاب داشت، گفت: شمار قربانیان حادثه انفجار بندر بیروت تاکنون به ۲۲۰ نفر افزایش یافته است.   

پیش از این وزارت بهداشت لبنان، شمار کشته‌های انفجار بیروت را ۱۵۸ نفر و شمار زخمی را ۶ هزار نفر اعلام کرده بود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 + 18 =