جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۹:۱۹
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

‌نقش زنان شهید و ایثارگر در انقلاب قابل قدردانی است

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار از نوید شاهد، ‌«زهرا شیخی» اظهار کرد: گرامیداشت روز شهید تلنگر به وجدان های آرمانخواه است و اعتقاد دارم به برکت خون شهدا موفق به کسب پیروزی در عرصه های مختلف شده ایم و اگر شهدا نبودند هیچ توفیقی نداشتیم. دوام و ماندگاری انقلاب اسلامی مدیون ایثار و از […]



به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار از نوید شاهد، ‌«زهرا شیخی» اظهار کرد: گرامیداشت روز شهید تلنگر به وجدان های آرمانخواه است و اعتقاد دارم به برکت خون شهدا موفق به کسب پیروزی در عرصه های مختلف شده ایم و اگر شهدا نبودند هیچ توفیقی نداشتیم. دوام و ماندگاری انقلاب اسلامی مدیون ایثار و از خودگذشتگی است که شهدا مظهر این فرهنگ هستند.

وی افزود: امروز که سر خود را بالا می گیریم و موفقیت های خود در عرصه های مختلف را به رخ جهانیان می کشیم مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهدا هستیم. شهدا تربیت یافته فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت بودند و هر چه داریم از آنها است.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بی نظیری داشته اند که انکار ناپذیر است. برای روایت صحیح انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید به جایگاه زنان توجه ویژه ای شود. در دفاع مقدس عده ای از زنان در جبهه مشغول درمان رزمندگان بودند و تعدادی در پشت جبهه، از آنها که در مقابل دشمن ایستاده بودند حمایت می کردند.

بخش قابل توجهی از شهدای مدافع سلامت را بانوان تشکیل می دهند

شیخی توضیح داد: بدون در نظر گرفتن جایگاه زنان در وقایع مهمی مثل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) حقیقت به مخاطب منتقل نمی شود. حتی در مبارزه با ویروس کرونا هم زنان حضور چشمگیری داشتند و بخش قابل توجهی از شهدای مدافع سلامت را بانوان تشکیل می دهند. مردان شهید و ایثارگر هم در دامن مادری رشد یافته اند که آنها را به گونه ای شایسته تربیت کرده است.

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آنچه وظیفه همه مسئولان و دست اندرکاران کشور است. بطور قطع معرفی درست و شایسته پیشکسوتان شهید و شهادت و معرفی درست و دقیق شهدای عزیز است که هر چند این زمینه زحمت زیادی کشیده شده اما کم و ناچیز بوده است.

تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری

شیخی با تاکید بر اینکه متاسفانه هنوز تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان کشور شهدا را نمی شناسند، بیان کرد: برای بخش قابل توجهی از نسل جوان مسائل مربوط به ایثار و شهادت کمتر جذاب است و آنچه که می تواند این خلاء را پر کند استفاده از ظرفیت های هنری به ویژه فیلم و سریال هایی است که می تواند بخشی از این فرهنگ را به شایستگی به نسل های بعد منتقل کند.

وی افزود: باید برای گرامیداشت مقام زنان شهید اقدامات اساسی به ویژه در حوزه فرهنگی انجام شود. تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری می تواند بسیار موثر باشد. در این مسیر هیچ راه حلی بهتر از رسانه نمی تواند این رسالت را انجام دهد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × پنج =