جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۰۰:۵۶
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

«لباس رزم من امروز سفید است» نوشتاری در پاسداشت مدافعان سلامت 

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، «لباس رزم من امروز سفید است» که نخستین تجربه نویسنده در نگارش کتاب است، با زبانی ساده و بدون تکلّف زندگی یک مادر و دختر در روزهای نخست کرونا را روایت می کند. کتاب دیالوگ محور است و گرچه راوی دختر خانواده است اما نکات […]



به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، «لباس رزم من امروز سفید است» که نخستین تجربه نویسنده در نگارش کتاب است، با زبانی ساده و بدون تکلّف زندگی یک مادر و دختر در روزهای نخست کرونا را روایت می کند.

کتاب دیالوگ محور است و گرچه راوی دختر خانواده است اما نکات کلیدی کتاب از زبان مادر بیان می شود.
داستان این گونه آغاز می شود که فصل بهار است، پدر خانواده به ماموریت رفته، مادر و دختر در خانه تنها هستند و این تنهایی را با صمیمیت در کنار هم می گذرانند. از دلتنگی هایشان می گویند و از شرایط سختی که به واسطه کرونا برای مردم و مدافعان سلامت ایجاد شده اما یکی از نقاط قوت داستان آنجایی است که مادر به ارتباط دادن رشادت های رزمندگان دیروز به رزمندگان مدافع سلامت امروز می پردازد و قصه شهید خلبان «حسن صلح جو» را تعریف می کند؛ خلبانی که هنگام آوردن مجروح های شیمیایی به تهران، در هواپیما به مجروحان سر می زند، به تهران که می رسند، به خانه رفته و صورت دخترش را می بوسد و دخترش به واسطه بوسه پدر، شیمیایی می شود.
کتاب «لباس رزم من امروز سفید است» نوشته بهاره دانشگر با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه از سوی نشر شاهد منتشر شده است.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا(اسفند ۹۸) تا کنون حدود ۱۴۰ نفر از مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا به شهادت رسیده اند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یازده − 9 =