جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۱:۱۵
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

۵۴ درصد کل ایستگاه‌های مترو در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، مهدی جمالی‌نژاد روز شنبه در نشست خبری افزود: ۷۴ درصد جمعیت کشور در شهرها و بقیه در روستاها ساکن هستند. وی ادامه داد: ۹۰ هزار سکونتگاه روستایی داریم که بیش از ۶۲ هزار سکنه دارند. همچنین در کشور ۱۳۴۸ شهرداری و ۳۷ هزار ۱۱۹ دهیاری داریم. جمالی نژاد افزود: در سال جاری ۱۹ شهر […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، مهدی جمالی‌نژاد روز شنبه در نشست خبری افزود: ۷۴ درصد جمعیت کشور در شهرها و بقیه در روستاها ساکن هستند.

وی ادامه داد: ۹۰ هزار سکونتگاه روستایی داریم که بیش از ۶۲ هزار سکنه دارند. همچنین در کشور ۱۳۴۸ شهرداری و ۳۷ هزار ۱۱۹ دهیاری داریم.

جمالی نژاد افزود: در سال جاری ۱۹ شهر نیز به جمع شهرهای کشور اضافه شده است. بودجه شهرداری‌ها ۹۶ هزار میلیارد تومان و بودجه دهیاری‌ها نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده که در مجموع بودجه دهیاری ها و شهرداری‌ها ۱۹ درصد از بودجه عمرانی کشور بیشتر است.

وی درباره هوشمندسازی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ادامه داد: سیاست های راهبردی برای سال ۱۴۰۰ اعلام شده که یکی از اهداف اصلی ما در این سیاست‌های راهبردی، هوشمند سازی شهرها و روستاها است.

معاون وزیر کشور با اشاره به سامانه های راه اندازی شده، ادامه داد: در این دولت برای اولین بار ۱۸ سامانه و ‌۳۴ بانک اطلاعاتی در حوزه شهری و روستایی راه اندازی شده است.

جمالی نژاد درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: نقش تاثیرگذار شهرداری‌ها در حوزه کرونا مهم بوده، اما آنچنان که باید به نقش آنها اشاره نشده، این در حالیست که تامین نیازهای شهروندان توسط شهرداری ها و دهیاری ها انجام شد. 

وی ادامه داد: مترو یک حمل و نقل عمومی ارزشمند انبوه بر است اما هزینه زیادی نیاز دارد و هشت هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه ۵۴ درصد کل ایستگاه های مترو در همین دولت تدبیر و امید بهره برداری شد، تصریح کرد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز با ۷۳ هزار دستگاه صورت گرفت و در بحث تامین اتوبوس هم با توجه به محدودیت های ستاد ملی کرونا، پنج هزار دستگاه مصوب شد و برای سه هزار دستگاه تفاهم نامه منعقد شده است.

وی درباره زباله سوزها گفت: حدود دو ماه پیش زباله سوز نوشهر افتتاح شد. برای اولین بار اطلس پسماند کشور را تهیه کردیم و برای شهرهای مختلف اقدامات مختلف را انجام خواهیم کرد. زباله سوز رشت نیز پیشرفت هایی داشته و اقدامات آن در حال انجام است.

جمالی نژاد درباره دهیاری‌ها برای روستاهای بیش از ۲۰ خانوار گفت: با اولویت روستاهای مرزی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار دهیاری ایجاد شود که باعث توزیع متوازن خدمات می شود و به عنوان پدافند غیرعامل می تواند در کنترل و ثبات جمعیت در روستا کمک کند. گسترش خدمات روستایی که در قالب دهیاری ها ارائه می شود نیز به این روستاها توزیع خواهد شد.

ادامه دارد…

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست + 1 =