جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲:۲۱
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

رییس بنیاد شهید از مدافعان سلامت و نخبگان شاهد تجلیل کرد

به گزارش فرهنگ سار از مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر، سعید اوحدی روز شنبه در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای عرصه دفاع و خدمت، جایگاه پزشکان را بالاتر از همیشه دانست و با اشاره به اینکه اکنون دولت در سخت ترین شرایط تاریخ قرار دارد، وحدت و همدلی مردم، همت […]



به گزارش فرهنگ سار از مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر، سعید اوحدی روز شنبه در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای عرصه دفاع و خدمت، جایگاه پزشکان را بالاتر از همیشه دانست و با اشاره به اینکه اکنون دولت در سخت ترین شرایط تاریخ قرار دارد، وحدت و همدلی مردم، همت کادر درمانی و نخبگان با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت را موثرترین اتفاق در پشت سر گذاشتن این بحران دانست.

معاون رئیس جمهوری همچنین از رسیدگی به تمامی مطالبات جامعه ایثارگران برای اولین بار خبر داد و گفت: تا پایان سال زمینه تامین مسکن برای ۵۰۰۰ ایثارگر فراهم خواهد شد.

وی به عظمت جایگاه پزشک در جامعه اشاره کرد و با بیان این‌که پزشکان از یک جایگاه و منزلت بالایی در جامعه ما برخوردارند، گفت: با شیوع موج دوم کرونا، چند کشور شاهد خستگی و تحصن پزشکان در خیابان‌ها بود؛ اما در جمهوری اسلامی ایران پزشکان با تأسی از فرهنگ ایثار و شهادت، بالای سر بیماران خود تحصن کردند.

اوحدی ادامه داد: در روزهایی که بیماری کرونا در کشورمان شیوع پیدا کرده بود، رسانه‌های بیگانه می‌گفتند که جمهوری اسلامی ایران در این شرایط به‌وجود آمده، زانو خواهد زد و در مقابله با کرونا نمی‌تواند مقاومت کند؛ اما حماسه‌ها و حضوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی، خودشان در صحنه داشتند و همچنین کار عظیمی که در رسانه ها و رسانه ملی صورت گرفت، یک بسیج عمومی اتفاق افتاد و مردم در مسیر مبارزه با کرونا معجزه کردند.

وی تأکید کرد: امروز دولت در سخت‌ترین شرایط قرار دارد؛ چراکه در تحریم‌هایی که استکبار برای کشورهای منطقه صورت داده بود، حداکثر نفت در برابر غذا بود، اما امروز فشار حداکثری را علیه ما به جایی رسانده‌اند که حتی غذا و دارو را هم تحریم کرده‌اند و صدای نفس‌های خسته جانبازان شیمیایی روح و روان ما را آزار می‌دهد، این درحالی است که استکبار جهانی دم از حقوق بشر می‌زند؛ اما یقین داشته باشید که با این روحیه‌ای که مردم ما دارند و با وجود این ارزش‌هایی که کادر درمانی ما با آن برگ زرین دیگری را به نگارش درآورده‌اند، از این گردنه تاریخی هم عبور خواهیم کرد.

مجلس در راستای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کند

حسینعلی شهریاری رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس، همه گیری ویروس کرونا را با جنگ دفاع مقدس مقایسه کرده وگفت : شهدای مدافع سلامت را محدود به پزشکان و پرستاران نداریم.

شهریاری از خدمه بیمارستان، جهادگران سلامت و همه افرادی که به گونه ای با کرونا در ارتباط بودند تشکر و قدردانی کرده و زحمات ایشان را موثر دانست.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، کمک های مردمی را رکن اصلی در عبور از مشکلات اقتصادی پیش آمده برای بسیاری از کسب و کارها دانست.

وی افزود : مجلس باید روحیه ایثار و شهادت را تقویت کند و این کار فقط با حمایت از خانواده ایثارگران تحقق می یابد؛ که متاسفانه درحال حاضر از خانواده شهدا و ایثارگران به خوبی قدردانی نشده است.

روز پزشک فرصتی برای قدردانی از زحمات کادر درمان و مدافعان عرصه سلامت

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ روز پزشک را فرصتی برای قدردانی از زحمات کادر درمان و مدافعان عرصه سلامت دانست و دفاع از جان مردم کشور را جهاد در خدا نامید.

 عبدالرضا عباسپور رعایت فاصله گذاری اجتماعی را بهترین راه عبور از بحران کرونا بیان کرد.

مرکز دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر، بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ عضو دارد

عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، در این همایش، با گرامی‌داشت روز پزشک و خدمات این قشر از جامعه در عرصه مبارزه با کرونا، اظهار داشت: مرکز دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر، بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ عضو دارد که به سه گروه نخبه، سرآمد و پیشتاز تقسیم‌بندی می‌شوند که بخشی از این افراد، در عرصه بهداشت و درمان فعالیت دارند.

وی در ادامه، ضمن تشریح کمیسیون‌های تخصصی فعال در مرکز دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه دولت، مراکز دانش‌بنیان شاهد و ایثارگر تحت حمایت دولت قرار می‌گیرند.

در حاشیه این همایش جمعی از پزشکان از شهرهای مختلف، از طریق ویدیو کنفراس پیشنهادات و انتقاداتی در راستای توجه بیشتر به جامعه نخبگان ارائه دادند.

در پایان از خانواده شهدای مدافع سلامت، شهید دکترمهدی وریجی، شهید دکترفرهاد سرحدی، شهید دکتر عبدالله عباسی و شهید سید محمد فاطمی تقدیر شده و به ایشان لوح اهدا شد.  

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پزشکان در دوره‌های مختلف نقش موثری داشتند

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی به مناسبت روز پزشک، مقام و منزلت همه ایثارگران پزشک، پزشکان ایثارگر و خانواده محترم آنان و خانواده شهدای خدمت در عرصه پزشکی را گرامی داشت.

 سعید اوحدی در پیام خود آورده است :‌یکم شهریورماه روز بزرگداشت ابن سینا حکیم فرزانه به عنوان روز پزشک نامگذاری شده که بیانگر اهمیت و جایگاه علم پزشکی و از سویی خدمات ارزشمند پزشکان به هموطنان، نظام اجتماعی و سلامت است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پزشکان در دوره‌های مختلف نقش خود را به عنوان یاری‌رسان به هموطنان میهن اسلامی به خوبی نشان داده‌اند.

 فداکاری این قشر زحمت‌کش را می‌توان در دوره‌های مختلف تاریخ کشور مشاهده نمود. در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، پزشکان در کنار سایر اقشار اقدامات ارزشمندی برای درمان مجروحان و آسیب دیدگان جبهه و جنگ انجام دادند. آنان با تمام وجود در خدمت به اسلام، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و انسانی گام نهادند و بسیاری از آنان نیز در مسیر خدمت، جان خویش را نثار نمودند.

امروز نیز که کشور در شرایط حساس همه‌گیری ویروس کرونا قرار دارد و هموطنان ما در معرض ابتلا به این ویروس منحوس هستند، پزشکان در کنار کادر درمان در کمک و یاری رساندن به مردم جامعه خویش نه تنها از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌اند بلکه تعدادی از این قشر گرانقدر با ایثار و ازخودگذشتگی جان خویش را در مسیر خدمت نثار کردند و به عنوان شهید خدمت بار دگر در تاریخ این مرز و بوم افتخارآفرین شدند. ملت ایران در کنترل این شرایط خاص خود را مدیون ایثار و فداکاری این قشر متخصص و زحمت‌کش می‌داند و ایثار و فداکاری آنان هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. به فرموده مقام معظم رهبری «کارتان بسیار با ارزش است؛ هم ارزش جامعه پزشکی و پرستاری را در جامع بالا می‌برد – که برده-  هم مهتر از این، ثواب الهی است که خدای متعال قطعاً به شما اجر خواهد داد و ثواب خواهد داد.»

اینجانب مقام و منزلت همه ایثارگران پزشک، پزشکان ایثارگر و خانواده محترم آنان و خانواده شهدای خدمت در عرصه پزشکی را گرامی داشته و برای همه این عزیزان و خانواده‌های محترم آنان از درگاه پروردگار متعال آرزوی توفیق و سلامتی مسألت دارم. همچنین فرصت را مغتنم شمرده و از تمامی پزشکانی که به قشر معزز ایثارگری خدمت می‌نمایند تشکر و تقدیر می‌نمایم.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 × پنج =