جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶:۲۲
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از فرهنگ سار بازدید کرد

به گزارش خبرنگار گروه جامعه فرهنگ سار، اوحدی در جریان بازدید از فرهنگ سار، با محمدرضا نوروزپور مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران همچنین ضمن بازدید از تحریریه فرهنگ سار، در گفت وگو با خبرنگاران در روند جریان تولید و انتشار اخبار قرار گرفت. اوحدی در […]



به گزارش خبرنگار گروه جامعه فرهنگ سار، اوحدی در جریان بازدید از فرهنگ سار، با محمدرضا نوروزپور مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثاگران همچنین ضمن بازدید از تحریریه فرهنگ سار، در گفت وگو با خبرنگاران در روند جریان تولید و انتشار اخبار قرار گرفت.

اوحدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فرهنگ سار با تاکید براینکه‌ واژه خبرنگار به برکت مظلومیت و خون شهدای عرصه رسانه و بویژه شهید محمود صارمی که در افغانستان مورد حمله نیروهای تروریستی قرار گرفت قداست دارد، گفت:‌ تعدادی از شهدای رسانه ملی نیز در مقابله خبری در برابر شبکه‌های خبری معاند در حمایت از هجوم داعش به سوریه و عراق به شهادت رسیدند که ارزشمند بوده و امروز مشاهده می کنیم که مسئولیت سنگینی برعهده جامعه خبری کشور در مقابله با هجمه های بسیار زیاد دشمنان جبهه مقاومت وجود دارد که رهبری معظم هم در فرمایشات اخیر خود به این موضوع اشاره داشتند.   

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید با تاکید بر اینکه مقام قلم و خبرنگار که مصداق آن در خبرنگاران شریف فرهنگ سار وجود دارد، قابل وصف نیست، خاطر نشان کرد: خبرنگاران پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و در بحث مقابله با داعش خبرنگاران و خبرگزاری ها در سطح اول رویارویی با جریان حامی تروریست های داعش قرار داشتند.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاری از مشاغل سخت جامعه محسوب می شود، گفت: جابه جایی کلمات و اخبار ‌در فضای رسانه ی بسیار در دنیا بازتاب دارد، از این رو خبرنگاران کار بسیار سختی در تولید و انتشار به موقع اخبار بویژه اخباری در دفع حملات و تهاجمات فرهنگی و امنیتی غرب دارند.  
اوحدی در ادامه سخنانش با ذکر خاطره ای از دوران اسارت که با رادیوی جیبی شهید یوسف از معاودین عراقی خبر هلاکت فرمانده کل ارتش عراق را در اردوگاه و زندان الرشید خبر رسانی کرده و همچنین با یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و رشادت های جانانه ایشان و جبهه مقاومت مقابل هجمه های نیروهای حامی داعش تصریح کرد: در آستان چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم و امسال در هفته دفاع مقدس به‌عنوان اربعین سالگشت روزهای مقاومت  زمینه های بسیار خوبی برای انتشار فرهنگ ایثار و مقاومت از سوی رسانه های خبری با همکاری معاونت فرهنگی بنیاد شهید وجود دارد.
محمدرضا نوروز پور مدیرعامل فرهنگ سار نیز در سخنانی ضمن اشاره به کار مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمات رسانی به خانواده شهدا و جامعه ایثارگران کشور گفت: ‌اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون رشادت ها و شجاعت ایثارگران و ثمره خون شهدای گرانقدر است که در راه آبادانی و اقتدار و عظمت کشور جان خود را فدا کردند.
وی با بیان اینکه در فرهنگ سار و در بخش‌های مختلف توجه ویژه ای به اخبار فرهنگ ایثار و شهادت شده، افزود:‌ این حرکت از گذشته در فرهنگ سار به عنوان خبرگزاری مادر و ملی آغاز شده و بنیاد شهید برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود فرهنگ سار را خانه خود بداند و به منظور توسعه و تبیین اخبار و برنامه مربوط به حوزه ایثار و شهادت ما را همکار خود بداند.
محمدرضا نادری معاون خبر فرهنگ سار نیز با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی ۹ شهید تقدیم ایران و اسلام کرده و افتخار داریم روز خبرنگار به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار فرهنگ سار تعلق دارد، گفت:‌ تولید مطالب در باره نام شهدا برای آشنایی نسل جوان یکی از بهترین راهها برای اقناع مخاطبان بسیار زیاد در جامعه است و فرهنگ سار این آمادگی را دارد که با همکاری با بنیاد شهید محصولاتی در حفظ ارزشهای دفاع مقدس و اسلامی تولید و منتشر کند.  
مهدی شفیعی مدیرعامل موسسه ایران هم در این نشست از آمادگی مجموعه های روزنامه های ایران، ایران دیلی، ‌الوفاق، ‌ورزشی و سپید در راستای همکاری با بنیاد شهید در انتشار مطالب فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران  در ادامه دیدار خود از فرهنگ سار به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

اوحدی سپس در نشست خبری با خبرنگاران فرهنگ سار به تشریح و تبیین فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت که مشروح آن بزودی منتشر خواهد شد.

سعید اوحدی ۱۸ خرداد سال جاری با حکم حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری به عنوان «معاون رییس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب شد.

۱۰۷۱

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یازده − ده =