جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۷:۳۶
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳

رسالت بنیاد شهید خدمت رسانی به ایثارگران مانند تأمین مسکن و اشتغال است

به گزارش فرهنگ سار به نقل از ایثار، ‌ سعید اوحدی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از معاونت فرهنگی و آموزشی و اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع مدیران این بخش‌ها افزود:‌ فعالیت‌های فرهنگی در بنیاد جوهر و مرکز ثقل همه فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است. رییس بنیاد شهید و […]



به گزارش فرهنگ سار به نقل از ایثار، ‌ سعید اوحدی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از معاونت فرهنگی و آموزشی و اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع مدیران این بخش‌ها افزود:‌ فعالیت‌های فرهنگی در بنیاد جوهر و مرکز ثقل همه فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت ایثار گونه کادر درمان کشور را برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت در کشور خواند و گفت: امروز رسالت بزرگ ترویج این فرهنگ عظیم و غنی بر عهده ما است و جا دارد که با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که اختیار داریم و از طریق سایت‌های اطلاع رسانی بنیاد و دیگر ظرفیت‌های موجود روایتگر این فرهنگ باشیم.

 اوحدی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی و سه کلیدواژه مهم «خودسازی، جامعه پردازی و رسیدن به تمدن اسلامی»، عنوان کرد: اعتقاد داریم که محقق شدن این سه کلید واژه مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فقط و فقط از مسیر و بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امکان‌پذیر است و امانت بزرگ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برعهده ما گذاشته شده است.

 وی مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران را یک گنجینه بسیار غنی در حوزه فرهنگی خواند و اضافه کرد: این مرکز خود یک ثروت و گنجینه عظیم است که هر بخش از آن می‌تواند تحول‌آفرین باشد. بخش انتشارات و کتاب، سایت‌های اطلاع‌رسانی، حوزه‌های آموزشی، بخش تبلیغات و فرهنگی و هنری که ظرفیت تولید آثار هنری، فیلم و … را دارد و دیگر زیرمجموعه‌های معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد هم ظرفیت بسیار عظیمی است که باید از این ظرفیت بهره کافی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم خدمت به شهدا و ایثارگران و خانواده ایشان را گنجینه و ثروت عظیم الهی خواند و افزود: توفیقی که خداوند در مقام یک مسئولیت یا وظیفه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به ما داده است، یک جایگاه مادی نیست، بلکه یک امانت سنگین بر گردن ما است که مراتبی دارد و باید تلاش کنیم قدر این نعمت و امانت بزرگ الهی را بدانیم.

معاونت فرهنگی بنیاد شهید وظیفه ترویج فرهنگ ایثار وشهادت را برعهده دارد

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست گفت: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران افضل نهادها است، معاونت فرهنگی و آموزشی که وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارد، ویترین این نهاد است.

 سلیمانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد، به‌ویژه در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: در بخش‌های مختلف هم‌افزایی خوبی صورت گرفت. در ساخت و ارائه برنامه‌های مختلف نگاه به کیفیت و کمیت مورد توجه قرار گرفت. همچنین در بحث مراسم‌ها نگاهمان را به استان‌ها معطوف کردیم که خروجی و نتیجه قابل‌قبولی هم داشت.

لازم به ذکر است در این نشست مدیران کل ادارات معاونت فرهنگی و آموزشی به‌صورت جداگانه گزارشی ارائه و برنامه‌های پیش روی حوزه‌های مختلف فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران را بیان کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از اداره کل اسناد و انتشارات، اداره کل امور هنری، اداره کل آموزش و اداره کل ورزشی و اردویی این بنیاد بازدید و با کارکنان آن‌ها گفت‌وگو و از اقدامات آنها تشکر کرد.

معاون رییس جمهور در ادامه در بازدید از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از انعکاس مناسب برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های بنیاد در رسانه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

3 + نه =