جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۴۰:۴۰
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳

مادران و همسران شهدا پرچمدار حفظ و حراست از انقلاب اسلامی هستند

به گزارش فرهنگ سار از «ایثار»، حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در این مراسم با ادای احترام به مادران و همسران شهدا و تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی در چنگ انداختن به چهره استکبار جهانی و نشان دادن چهره کریه استکبار به جهانیان حق بزرگی بر گردن دنیا دارد. نماینده ولی فقیه در بنیاد […]



به گزارش فرهنگ سار از «ایثار»، حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در این مراسم با ادای احترام به مادران و همسران شهدا و تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی در چنگ انداختن به چهره استکبار جهانی و نشان دادن چهره کریه استکبار به جهانیان حق بزرگی بر گردن دنیا دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی، امام عزیز با پیام و بیان قرآنی، اسلامی و دینی و رهبری الهی‌ است، اضافه کرد: جای هیچ بحثی نیست که این انقلاب مرهون امام و امت است. امت هم مدیون آن مجاهدانی است که سینه سپر کردند، سیلی خوردند، زندانی شدند و شهادت و جانبازی و اسارت را به راحتی پذیرفتند و الان هم هزینه آن را با جانبازی می‌پردازند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین شکری با بیان اینکه مردم برای این انقلاب و نظام اسلامی، شهید و جانباز فراوانی تقدیم کردند، تصریح کرد: بخش اعظم این ایثار توسط مادران و همسران شهدا انجام شد که نه‌تنها مانع حرکت فرزندان و همسران خود نشدند، بلکه با رفتن همسران و فرزندان‌شان، پای این انقلاب اسلامی ایستادند و پرچمدار ایثارگری برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی شدند و خانواده‌ها و فرزندان شهدا هم هنوز چه در میدان جهاد و چه در میدان کار و تلاش و مجاهدت، در خدمت اسلام حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد در بخش دیگری از سخنان خود در تعریف جامعه انقلابی عنوان کرد: اگر کسی تصور کند زندگی جز امتحان است و بدون امتحان با شعاردادن می‌تواند به قله نزدیک شود، اشتباه است. شعار بیانگر شعور است. هر کسی نمی‌تواند سینه سپر کند و فریاد بزند و برای حق شعار دهد، مقام شعاردادن برای حق و حقیقت و بالندگی و رشد جامعه آدم‌های بزرگی می‌خواهد. البته این کافی نیست و باید در میدان عمل هم ثابت کنیم که این شعارها قابل عمل است و به آنها پایبند باشیم تا تحقق پیدا کند.

حجت‌الاسلام شکری در ادامه گفت: اگر ما وارد میدان عمل شدیم، شعار خوب دادیم و بعد شعور و اندیشه خود را با علم و حکمت پیاده کردیم و در عمل به شاخصه‌های یک جامعه بالنده که عدالت، تقوا، پاکدامنی، پاکدستی و بزرگ‌منشانه برای انسان‌ها احترام و ارزش قائل شدن است، نزدیک شدیم آن وقت است که باید خود را بزرگ و شایسته حرکت تکاملی و دست یافتن به قله‌های کمال بدانیم و جامعه را همراه خود به پیش ببریم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن بیان اینکه دشمن مستکبر جهانی شدیدترین فشارها را بر جامعه ما وارد می‌کند تا این جامعه از ایستادگی به تسلیم برسد، عنوان کرد: اگر توانستیم نیروهایمان را هماهنگ کنیم، به مردم خوب خدمت کنیم، ارزش‌های جامعه را روزافزون بالا ببریم، مشکلات جامعه را هر روز کم کنیم و در برابر فشار جهانی نشکنیم و دست از مقاومت برنداریم، آن وقت است که باید وعده داد که عزت و سربلندی برای نسل ما باقی است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم آینده ما بالنده‌تر از امروز ما باشد، مقاومت ضروری است و مقاومت هم شهادت، جانبازی، مجروحیت، بی‌سرپرستی بخشی از جامعه را به دنبال دارد و اگر با بزرگداشت خانواده معظم شهدا و جانبازان عزیز این فرهنگ را زنده نگه داریم آینده تضمین خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شکری با بیان اینکه مقاومت جامعه در گرو بزرگداشت فرهنگ شهادت و عظیم دیدن شهادت و مقام شهید است؛ اضافه کرد: باید مقام شهید را آنقدر عظیم و واقعی تلقی کنیم و بشناسیم تا عزت برای جامعه اسلامی باشد و مجاهدین همیشه در مقابل مستکبرین سینه سپر کنند و کریمانه جان دهند تا جامعه در راحتی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: یکی از مقام‌هایی که انسان را به تقوا می‌رساند شهادت است و یکی دیگر امینانه زندگی کردن است. ما ضمن اینکه باید در میدان جنگ  امینانه بجنگیم  و در میدان زندگی روزمره هم امینانه زندگی کنیم، باید مقام شهید و شهادت و مقام مجاهدین هم برای ما باید یک مقام رفیع باشد؛ چرا که خداوند فرموده‌اند جایگاه آنان نباید پایین و کم بشود. اگر ایشان را بلند و بالا شمردیم و نگاهمان به این مقام رفیع بود؛ از هیچ تلاش و کوششی برای رشد جامعه دریغ نمی‌کنیم.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

12 − هشت =