جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۴:۰۱
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

ایثارگران نسبت به رعایت نکات بهداشتی دقت کنند

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار،‌ محمد اسماعیل علی‌پور روز دوشنبه با ارائه توصیه‌های لازم به ایثارگران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا افزود: با توجه به اینکه موضوع تکریم ایثارگران در روزهای بین ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند به صورت ویژه انجام می‌شود، لازم است […]



به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار،‌ محمد اسماعیل علی‌پور روز دوشنبه با ارائه توصیه‌های لازم به ایثارگران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا افزود: با توجه به اینکه موضوع تکریم ایثارگران در روزهای بین ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند به صورت ویژه انجام می‌شود، لازم است که در صورت امکان، دیدارها در فضای باز و غیر مسقف مانند حیاط منزل صورت گیرد. همچنین در صورتی که امکان خروج ایثارگران عزیز از منزل وجود ندارد، لازم است دیدارها با حداقل نفرات انجام شود.

مدیرکل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ملاحظات لازم برای شهرهای نارنجی و قرمز گفت: بهتر است که در این مناطق تکریم به صورت تصویری به صورت آنلاین و یا با تماس تلفنی انجام شود تا از خطر انتقال بیماری جلوگیری به عمل آید.

علی‌پور تأکید کرد: از همه ایثارگران به ویژه گروه‌های با ریسک بالای بیماری مانند جانبازان گرانقدر شیمیایی و نخاعی و والدین معظم شهدا درخواست می‌کنیم با توجه به اینکه ویروس انگلیسی کرونا احتمال سرایت بیشتری دارد، مسائل و دستورالعمل‌های لازم را با جدیت رعایت کنند و رفت و آمدها را به حداقل برسانند.

برگزاری کمیسیون پزشکی در ۶ استان کشور

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد در استان‌های مرکزی، البرز، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و اصفهان خبر داد.

دکتر حمیدرضا حبیب‌اللهی با اشاره به برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان در استان کرمانشاه گفت: این کمیسیون با حضور هشت نفر از متخصصان، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و در پایان ۱۵۹ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیرجنگی توسط متخصصان ویزیت شدند.

وی ادامه داد: کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان استان چهارمحال و بختیاری نیز با حضور هشت نفر از متخصصان، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و طی جلسات این کمیسیون ۱۳۰ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیر جنگی توسط متخصصان مربوطه مورد معاینه قرار گرفتند.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان استان مرکزی نیز گفت: این کمیسیون  با حضور ۶ نفر از متخصصان، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و ۱۳۳ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیر جنگی توسط متخصصین مربوطه ویزیت شدند.

حبیب‌اللهی ادامه داد: کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان استان البرز با حضور ۶ نفر از متخصصان، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد که ۱۲۸ نفر از متقاضیان طی جلسات این کمیسیون مورد معاینه قرار گرفتند. همچنین کمیسیون مربوط به ماده ۲۲ و ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران استان البرز نیز با حضور ۶ نفر از متخصصان، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و ۱۰۰ پرونده مربوط به خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان برای حق پرستاری مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان استان ایلام گفت: جلسات این کمیسیون با حضور هشت نفر از متخصصان، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل و طی سه روز ۳۸۸ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیر جنگی توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند.

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: کمیسیون پزشکی تعیین درصد جانبازان استان اصفهان نیز با حضور  هشت نفر از متخصصان، دبیر و دو کارشناس کمیسیون پزشکی تشکیل شد و ۲۴۱ نفر از متقاضیان بر اساس نوع مجروحیت و بیماری‌های غیر جنگی توسط متخصصان مربوطه ویزیت شدند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

11 − شش =