جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۱۶:۰۸
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

فرماندارگناوه: فرهنگ ایثار و شهادت با تولیدات محتوایی انتقال می‌یابد

به گزارش فرهنگ سار، غلامرضا مهرجو روز شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: با تهیه و تدوین زندگی‌نامه شهدا و رزمندگان در قالب‎ کتاب، فیلم و مستندات می‌توان شیوه زندگی و شاخصه‌های تعالی بخش شهیدان را به خوبی برای جامعه بویژه نسل جدید تببین و ارایه کرد تا به عنوان کاری ارزشمند […]



به گزارش فرهنگ سار، غلامرضا مهرجو روز شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: با تهیه و تدوین زندگی‌نامه شهدا و رزمندگان در قالب‎ کتاب، فیلم و مستندات می‌توان شیوه زندگی و شاخصه‌های تعالی بخش شهیدان را به خوبی برای جامعه بویژه نسل جدید تببین و ارایه کرد تا به عنوان کاری ارزشمند همیشه ماندگار بماند.

وی اظهارکرد: در این شهرستان، نویسندگان خلاق و توانمندی وجود دارد که بدون هیچگونه کمک مالی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های خوبی برداشته‌اند و باید از آنان به نحو شایسته بهره گرفت.

وی گفت: شهرستان گناوه در دوران دفاع مقدس در زمینه اعزام نیرو، پشتیبانی و آماج قرار گرفتن حملات دشمن بعثی جایگاهی خاص دارد که باید آن را ازطریق ابزارهای اطلاع رسانی و ظرفیت فضای مجازی برجسته و برای جامعه تبیین کرد.

فرماندار گناوه افزود: پیروی و نهادینه‌کردن سبک و سیره و منش شهدا نقشی مهم در بروز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ایفا خواهد کرد که باید به این موضوع اهتمام جدی ورزید.

وی بیان کرد: در مسیر شهدا قرار گرفتن و ترویج فرهنگ ایثار بزرگ ترین حرکت در مصون ماندن از آماج حملات رسانه‌های بیگانه و نظام سلطه است و باید در این زمینه بجد احساس مسئولیت بیشتری کنیم.

مهرجو گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان در کنار الزامات قانونی خدماتی و حمایتی، باید در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جدیت و تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

وی بیان کرد: همه ما مسئولان مدیون خون شهدا هستیم و در طول دوران خدمت باید در مسیر آرمان‌ها،  سیره و منش زندگی، سبک و سیره و اخلاق مداری آنان  گام برداریم.

رئیس بنیادشهید وامورایثارگران گناوه گفت: دولت تدبیر و امید در زمینه خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران  برنامه و خدمات وافری ارایه کرده‌است.

محمد قائدی افزود: یکی از اقدام‌های مناسب و با ارزش دولت تدبیر و امید، تشکیل شورای ترویج فرهنگ و ایثار شهادت در سراسر کشور است که تاکنون در این شهرستان جلسات مستمری به  ریاست فرماندار برگزار و  مصوبه‌ها و کارهای ارزشمندی اتخاذ و عملیاتی شده‌است.

وی اظهارکرد: مزین شدن کوچه‌ها به نام شهدا، نصب تمثال شهدا و سرداران شهید در ورودی شهر، میادین و خیابان‌ها، دیوارنویسی، جمع‌آوری خاطرات و وصایای شهدا، برخی از اقدام‌های صورت گرفته باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح این شهرستان بوده که با همکاری دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در دوران دفاع مقدس  ۲۳۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده − یازده =