جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۰:۲۹
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲

جشنواره ملی فیلم ایثار، بستر نگاه متعالی به فرهنگ شهادت است

به گزارش فرهنگ سار از ایثار، سردار یعقوب سلیمانی در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار، جشنواره ملی فیلم ایثار را فتح باب خوبی در موضوع ایثار دانست و گفت: در زمینه فرهنگ ایثار ظرفیت‌ها، قوانین و اسناد فراوانی در دستگاه‌های مختلف موجود است، همه دستگاه‌ها نقش دارند و برای آن‌ها وظیفه تعریف […]



به گزارش فرهنگ سار از ایثار، سردار یعقوب سلیمانی در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار، جشنواره ملی فیلم ایثار را فتح باب خوبی در موضوع ایثار دانست و گفت: در زمینه فرهنگ ایثار ظرفیت‌ها، قوانین و اسناد فراوانی در دستگاه‌های مختلف موجود است، همه دستگاه‌ها نقش دارند و برای آن‌ها وظیفه تعریف شده است؛ ولی سراغ آن‌ها نرفتیم. این جشنواره فتح بابی شده است که به سراغ آن‌ها برویم و کار کیفی‌تر و بهتری ارائه دهیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جشنواره ملی فیلم ایثار می‌تواند بستر و زمینه‌ای برای نگاه متعالی به فرهنگ ایثار و شهادت باشد، اضافه کرد: ما اگر بخواهیم تأثیرگذار باشیم، باید نگاه بلند داشته باشیم. در زبان هنر گفتمان و بحث کردن خیلی مهم و اثرگذار است. یک فیلم یا یک سریال می‌تواند زندگی را متحول کند لذا الان سیاستی بر بنیاد حاکم است که این نگاه و بحث و بستر توسعه پیدا کند که بتوانیم به این موارد و موانع توجه بیشتری کنیم.

رییس شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار افزود: هدف ما این است که جشنواره ملی فیلم ایثار امسال از سال قبل بهتر باشد که بخشی از آن معطوف به استفاده از اسناد و قوانینی است که در این زمینه وجود دارد؛ امید است با مشارکت‌هایی که می‌گیریم بتوانیم بخش از دست رفته را جبران کنیم و آثار کیفی‌تر و اثرگذارتری ارائه شود.

سلیمانی با تأکید بر اینکه چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار باید متفاوت‌تر از سه سال گذشته باشد، تصریح کرد: آنچه که در این نوع جشنواره‌ها مهم است، کیفیت و تاثیرگذاری اثر است، اما نباید نگاه‌ها محدود شود. جامعه هدف ما متنوع و متفاوت است و تنوع در موضوع ایثار هم گسترده است؛ لذا سیاست و تاکید ما این است که جشنواره محدود به تعداد خاصی نشود و از همه ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استقبال و استفاده شود.

لازم به ذکر است در این نشست سید مرتضی حسینی، مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر جشنواره ضمن ارائه گزارشی پیرامون جشنواره‌های اول تا سوم فیلم ملی ایثار، توضیحاتی پیرامون فراخوان چهارمین جشنواره فیلم ملی ایثار ارائه کرد و گفت: مقرر شد فراخوان این جشنواره در مهرماه سال جاری اعلام و منتشر شود و هفته چهارم دی‌ماه ۱۳۹۹ برای مراسم اختتامیه جشنواره پیشنهاد شده است.

در پایان این نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار هم که از هنرمندان، داوران جشنواره و مدیران رسانه ملی بودند، هرکدام نظرات خود پیرامون جشنواره را اعلام کردند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 − دوازده =