جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۶:۴۴
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

یادواره ۱۵۸ شهید بهاباد در فضای مجازی برگزار شد

یادواره های شهدا، سال های گذشته با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد و تکایا برگزار می شد که با شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه سال ۹۸ برای حفظ بهداشت فردی و جمعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا در فضای مجازی برگزار می شود.  حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی […]



یادواره های شهدا، سال های گذشته با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد و تکایا برگزار می شد که با شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه سال ۹۸ برای حفظ بهداشت فردی و جمعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا در فضای مجازی برگزار می شود. 

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان و دفاع مقدس و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروهای سپاه قدس  اظهار کرد :شهدا با ایثارگری و دلاوری هایی که کردند باعث ماندگاری ما و دین اسلام شدند.

وی با بیان اینکه شهیدان از همه چیز گذشتند تا ارزش های دینی زنده باقی بماند، خاطرنشان کرد: رسالت سنگینی برای حفظ آرمان های شهدا داریم و در این راه باید تلاش کنیم تا پیروز و سربلند باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه جبهه های دفاع مقدس ما مملو از معنویت بود، افزود: معنویت شهدا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کاملا مشهود بود و همین معنویت شوری بالاتر از شور انسانیت را در دفاع مقدس خلق کرد.

ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه شهدا با علم و آگاهی و با ایثار جان خود کشور را بیمه کردند و والدین با اشک شوق فرزندان، برادران و همسران خود را راهی جبهه ها می کردند و آنها بیشترین نقش را در تربیت شهیدان داشتند افزود : برای تداوم راه شهیدان راهی جز تبعیت آگاهانه از ولی فقیه نداریم چرا که سکان دار کشتی انقلاب اسلامی رهبر فرزانه انقلاب هستند که شخصیت ایشان نظیر ندارد.

امام جمعه بهاباد در ادامه به هفته بسیج ( ۳۰ آبان تا ششم آذر)  اشاره کرد و افزود : مهم‌ترین رسالت بسیج در شرایط کنونی تلاش برای خدمت‌رسانی حداکثری به مردم است؛ شجره طیبه بسیج از دل مردم بر آمده و همواره با حضور پررنگ قشرهای مختلف جامعه در مقاطع گوناگون و حساس نقش‌آفرینی کرده است.

وی افزود: بسیج متعلق به همه مردم و نظام است، بنابراین تمامی اقدامات این حوزه از جمله برگزاری رزمایش‌ها، جلسات و فعالیت‌های گوناگون باید در مسیر خدمت‌رسانی به جامعه ساماندهی شود.

امام جمعه بهاباد امنیت و اقتدار را مرهون خون شهدای والامقام و رشادت های ایثارگران دانست و گفت: پیروی ما از  شهدا اولین پیام و تهذیب نفس و حفظ شعایر دینی دومین پیام یادواره های شهداست.

وی گفت: یادواره‌های شهدا برای این است که ما راه شهدا را گم نکنیم و موتور حرکت انقلاب اسلامی را که به برکت خون شهدا در حرکت است، نگذاریم باز ایستد.

دراین یادواره تعدادی ازرزمندگان و پیشکسوتان بسیجی بهاباد از نحوه تشکیل بسیج در شهرستان تا اعزام به جبهه ها به بیان خاطره های  خود پرداختند .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قراردارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( چهارشنبه ) گفته بود: با فوت ۴۶۹ مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید.

 سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۸۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۷۰ نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۹۴ هزار و ۳۸۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۲۵ هزار و ۶۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و  همچنین پنج هزار و ۸۳۲ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۹۱۳ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گزارش فرهنگ سار، ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 + 9 =