جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۱:۳۸
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

نخستین دبیرخانه دائمی اربعین راه‌اندازی شد

علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حج و زیارت فرهنگ سار با بیان این مطلب افزود: پس از گذشت اربعین سال گذشته، اولین گام های راه اندازی دبیرخانه دائمی اربعین حسینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شناخت راهکارها و دیگر مسائل مربوط به اربعین برداشته شد و امروز این مهم […]



علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حج و زیارت فرهنگ سار با بیان این مطلب افزود: پس از گذشت اربعین سال گذشته، اولین گام های راه اندازی دبیرخانه دائمی اربعین حسینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شناخت راهکارها و دیگر مسائل مربوط به اربعین برداشته شد و امروز این مهم با تلاش و پیگیری های خاصی تحقق یافت.

وی با بیان اینکه شناخت ظرفیت های بالقوه معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهره گیری از آنها در انتشار و انتقال فرهنگ عاشورا و اربعین از جمله اهداف راه اندازی این دبیرخانه است، تصریح کرد: اربعین بزرگترین پیام ظهور حسینی است که علاوه بر شیعیان از مردمان دیگر ادیان الهی و توحیدی نیز در آن حضور دارند و می توان از این ظرفیت موجود، پیام سیدالشهدا(ع) در این حرکت عظیم انسانی به دیگران منتقل کرد.

رشیدیان با بیان اینکه تمرکز و تعامل هر چه بیشتر با دیگر بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اربعین و بهره مندی از ظرفیت های این وزارتخانه از دیگر اهداف راه اندازی این دبیرخانه است، اظهار داشت: به فعل درآوردن ظرفیت های موجود از جمله دیگر اهداف راه اندازی این دبیرخانه است.

از مردم عراق برای انجام راهپیمایی نیابتی به جای زائران ایرانی تشکر می کنم

وی گفت: در این ایام یکی از اقدامات بسیار خوبی که در عراق شکل گرفت راهپیمایی نیابتی مردم این کشور به جای زائران ایرانی است که این اقدام هم بیانگر وحدت و یکپارچی دو ملت ایران و عراق بوده و جای تشکر و قدردانی دارد.

تصاویر سردار دلها در راهپیمایی اربعین در عراق

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هدیه قدم های زائران عراقی به زائران ایرانی و حمل تصویر سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در بین راهپیمایان اربعین از دیگر نشانه های وحدت و یکپارچگی دو ملت است که موجب یاس و ناامیدی دشمنان از اتحاد و همدلی دو ملت ایران و عراق شده است.

رشیدیان با بیان اینکه امروزه راه و قیام امام حسین (ع) در همه کشورهای دنیا گسترده شده، گفت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ستون دین و پایه مسلمانی و موجب وحدت مسلمانان و خنثی کننده تفرقه و فتنه های موجود علیه مسلمانان است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به شیوع ویروس کرونا که موجب عدم حضور ایرانیان در آیین اربعین حسینی امسال در کربلا شد، تصریح کرد: راه امام حسین (ع) تنها به راهپیمایی در آیین ملکوتی اربعین ختم نمی شود بلکه حرکت سیدالشهدا(ع) در همه عرصه های زندگی ظهور و حضور دارد.

وی با قدردانی از ملت ایران اسلامی و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) به لحاظ همکاری و همدلی با مسئولان کشور در خصوص عدم برگزاری راهپیمایی اربعین در شرایط کنونی اظهار داشت: توجه به بیانات مقام عظمای ولایت در خصوص تغییر شیوه عزاداری بجای حضور در راهپیمایی امسال اربعین، نشان از ولایت پذیری با بهره گیری از فرهنگ حسینی دارد.

رشیدیان با بیان اینکه سال گذشته حدود سه میلیون زائر ایرانی در آیین ملکوتی اربعین حسینی حضور داشتند و پیش بینی ما برای امسال بیش از این رقم بود که بر همین اساس نیز برنامه ریزهای خاصی به انجام رسید، گفت: مردم فهیم و دل داده سید الشهدا(ع) امروزه هر خانه را به یک حسینه تبدیل کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مردم عزیز ایران اسلامی در حسرت گسترده برای حضور در این آیین ملکوتی بودند اما به لحاظ جلوگیری از شیوع کرونا موفق به حضور در این آیین نشدند، افزود: به رغم بررسی همه راههای موجود برای حضور در آیین ملکوتی اربعین حسینی، دولت عراق با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی از پذیرش هر گونه زائر خارجی برای امسال خودداری کرد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه + ده =