جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۶:۲۴
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

تغییر دکترین پدافند هوایی سبب سقوط ۷۰ جنگنده عراقی در «والفجر ۸» شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، این مطلب را سرهنگ سید احمد کیا عصر یکشنبه در همایش تحلیل و واکاوی نقش پدافند هوایی در عملیات «والفجر ۸» که با حضور امیر سرتیپ محمدرضا پولادی رییس سازمان نشر ارزشها و آثار دفاع مقدس ارتش و دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در سالن هویزه نمایشگاه دفاعی اقتدار ۴۰ […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، این مطلب را سرهنگ سید احمد کیا عصر یکشنبه در همایش تحلیل و واکاوی نقش پدافند هوایی در عملیات «والفجر ۸» که با حضور امیر سرتیپ محمدرضا پولادی رییس سازمان نشر ارزشها و آثار دفاع مقدس ارتش و دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در سالن هویزه نمایشگاه دفاعی اقتدار ۴۰ در موزه دفاع مقدس برگزار شد، عنوان کرد.  
وی افزود: در ارتباط با تغییر دکترین هوایی در عملیات «والفجر ۸» با توجه به اینکه عملیاتهای زیادی انجام گرفته بود و قدرتهای جهانی از شرق و غرب در صدد این بودند که رژیم بعث را تقویت کنند و ایران را در محاصره اقتصادی و نظامی قرار دهند، تفکر جدیدی که در نقش پدافند هوایی درست شده بود در مقابله با هواپیماهای مهاجم عراق تکنیکی بکار رفت.
سرهنگ کیا ادامه داد: اینجا بود که استفاده از سامانه های موشکی که یک برد مخصوص داشت و مختصات محدودی را می توانست مورد هدف قرار بدهند، دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: در دیوار هوایی دفاعی پدافند، پنج سایت فریب و دو سایت حقیقی ایجاد کردیم و نتیجه این شد که موفق شدیم با این برنامه و فریب دشمن و تغییر پدافند هوایی رمز موفقیتی جدیدی را برای منطقه عملیاتی «والفجر ۸» گشایش دهیم.
سرهنگ کیا افزود: همین باعث شد که در ۲۰ روز اول عملیات فاو و جنگ نامتقارن با عراق تعداد ۷۰ فروند هواپیمای دشمن را سرنگون کنیم.
نمایشگاه «اقتدار ۴۰» همزمان با چهلمین سال دفاع مقدس از دوم تا نهم مهر ماه در موزه دفاع مقدس برپا است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار + نوزده =