جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۸:۱۸
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

بنیاد شهید نگاه ویژه‌ای به شهدای مدافع سلامت داشته است

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت فرهنگ سار،‌ سردار یعقوب سلیمانی رییس ستاد مراسم و مناسبت‌های ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز – دوشنبه – در ششمین نشست ستاد مراسم و مناسبت‌های ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران با موضوع «۲۲ اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا» بر ضرورت اثرگذاری برنامه‌ها و مشارکت همگانی در سراسر کشور برای روز […]



به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت فرهنگ سار،‌ سردار یعقوب سلیمانی رییس ستاد مراسم و مناسبت‌های ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز – دوشنبه – در ششمین نشست ستاد مراسم و مناسبت‌های ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران با موضوع «۲۲ اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا» بر ضرورت اثرگذاری برنامه‌ها و مشارکت همگانی در سراسر کشور برای روز بزرگداشت شهدا تأکید کرد.

وی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران توجه و نگاه ویژه‌ای به شهدای مدافع سلامت در سال جاری داشته است و ۲۲ برنامه مستند تولیدی و ترکیبی از مدافعان سلامت تولید شد که ۱۲ برنامه به نمایش درآمد و ۱۰ برنامه دیگر نیز رونمایی شده است.

بزرگداشت شهدای محور مقاومت و موضوع حجاب از اولویت های روز شهید

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: بزرگداشت شهدای محور مقاومت بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان، موضوع حجاب و عفاف و بیانیه گام دوم انقلاب نیز از محورهایی است که در روز شهید سال جاری به آن توجه ویژه می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تأکید بر همراهی سازمان‌ها و نهادهای مختلف کشور برای برگزاری مراسم روز بزرگداشت شهدا گفت: به عنوان نمونه سازمان‌ها و نهادهایی مانند راهیان نور ظرفیت‌های ویژه‌ای برای گرامی داشت روز شهید دارند که همراهی آن‌ها با بنیاد شهید و امور ایثارگران تأثیر بسزایی برای برگزاری بهتر برنامه‌های این روز دارد.
در این نشست برنامه‌ها و مراسم‌های روز بزرگداشت شهدا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جزئیات آنها در نشست خبری با حضور رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

روز ۲۲ اسفند روز تاسیس بنیاد شهید 

روز ۲۲ اسفندماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران که همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام (ره) است به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

نهاد بنیاد شهید در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸، به فرمان امام(ره) تاسیس شد و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است و امور آن طبق مقررات و قوانین مربوط به نهادهای عمومی غیردولتی و در چهار چوب اساسنامه مصوبه و آیین نامه های مربوط زیر نظر رئیس جمهوری و نظارت عالیه مقام معظم رهبری اداره می شود.

احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهیدان، جدیت در امور فرهنگی خانواده های شاهد، خوداتکایی و قانونمند کردن ارایه خدمات به آنان و بسیج امکانات نظام به منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه، محور فعالیت های این نهاد مقدس است.

البته سابقه اولیه این نهاد به دوران آغاز قیام امام(ره) به سال ۱۳۴۲، باز می گردد. بعد از قیام خونین پانزده خرداد ۱۳۴۲ گروهی از روحانیون انقلابی و مبارز و افراد نیکوکار به دستور امام(ره) ماموریت یافتند تا به خانواده های شهدا رسیدگی کنند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × 3 =