جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴:۳۴
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

بسیاری ازمشکلات ایثارگران با بودجه۱۴۰۰ رفع می‌شود

به گزارش فرهنگ سار از «ایثار»، ملک‌محمد نجفی اظهار کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۰ محور را به‌عنوان اولویت دنبال می‌کند که تنظیم سند جامع نیروی انسانی، یکپارچه شدن و تحول نظام اداری، پایش سلامت سازمان و مدیریت بهره‌وری و تحقق دولت الکترونیک از مهم‌ترین این محورها است. معاون توسعه مدیریت […]



به گزارش فرهنگ سار از «ایثار»، ملک‌محمد نجفی اظهار کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۰ محور را به‌عنوان اولویت دنبال می‌کند که تنظیم سند جامع نیروی انسانی، یکپارچه شدن و تحول نظام اداری، پایش سلامت سازمان و مدیریت بهره‌وری و تحقق دولت الکترونیک از مهم‌ترین این محورها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ضمن تأکید بر لزوم مهیا شدن خدمات الکترونیک برخط و لزوم استفاده آن، به‌ویژه در شرایط شیوع بیماری کرونا گفت: بیش از ۲۰ سامانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری سایر معاونت‌های بنیاد در قالب سیستم سجایا یکپارچه شد و هر ماه یک خدمت جدید الکترونیک می‌شود.

وی با بیان اینکه در مورد بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال آینده برنامه ریزی دقیق و منسجمی صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه اقدامات مهم و مؤثری در مورد بودجه بنیاد انجام شد و با تشکیل ستاد برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، اعتبار مور نیاز برای اجرای قوانین و مقررات حوزه خدمات رسانی به ایثارگران تدوین و پس از لحاظ نمودن نظرات رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به سازمان برنامه و بودجه منعکس شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد افزود: رویکرد اصلی در تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ استفاده از تمامی ظرفیت‌های بودجه، جداول و تبصره‌های لایحه بودجه بوده و با برگزاری جلسات مشترک با ارکان سازمان برنامه و بودجه پیشنهادات بنیاد عملیاتی شده است.

نجفی در ادامه به وضعیت پیش‌بینی بودجه سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به سال جاری و سال‌های گذشته پرداخت و گفت: با برگزاری جلسات متعدد در لایه‌های مختلف بنیاد و دعوت از مشاورین مجرب و اساتید دانشگاه، بودجه واقعی مورد نیاز بنیاد شهید و امور ایثارگران برآورد و به سازمان برنامه و بودجه منعکس شده است.

وی افزود: درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران از سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار بر اساس نیاز و تکلیف بود که خوشبختانه با تلاش و پیگیری مستمر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری و همراهی دولت، بودجه ۱۴۰۰ بنیاد با توجه به دغدغه‌ها و تکالیف محوله به بنیاد تعیین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد در ادامه گفت: در حال حاضر حدود ۹۳ هزار جانباز، حالت اشتغال هستند که تعداد زیادی از این عزیزان به لحاظ سن و سابقه در آستانه بازنشستگی قرار دارند و با برنامه‌ تنظیم شده در سال آینده، ۲۰ هزار نفر از این عزیزان بازنشسته خواهند شد که این موضوع ۶ هزار میلیارد تومان برای بنیاد بار مالی در پی خواهد داشت.

نجفی ضمن اشاره به پیش‌بینی اعتبار اجرای ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در بودجه ۱۴۰۰ و عملیاتی و اجرایی شدن آن در سال آینده، اضافه کرد: یکی از مشکلات دائمی ایثارگران و بنیاد شهید و امور ایثارگران بیمه‌ تکمیلی درمان بود اما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ردیف بودجه آن پیش‌بینی شده و امیدواریم سال آینده در بحث بیمه تکمیلی مشکلی ایجاد نشود.

وی تخصیص بودجه در بحث اشتغال ایثارگران را از دیگر اقدامات منحصر به‌فرد در ردیف‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ خواند و افزود: این اقدام در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است. درمجموع تلاش شده که لایحه بودجه سال آتی به‌گونه‌ای تدوین شود که بسیاری از دغدغه‌های جاری و کارهای بر زمین مانده در مورد ایثارگران به نتیجه برسد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

11 + 10 =