جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹:۵۷
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

 موفقیت‌ها در سوریه مرهون تدابیر شهید همدانی برابر داعش بود 

به گزارش حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، امروز شانزدهم مهر ماه سالروز شهادت بزرگ مردی از سرزمین ایران اسلامی است، شهیدی که اخلاصش در دفاع از اسلام ناب در فراتر از مرزها به اثبات رسید و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرد. سردار همدانی در ادامه فعالیت‌های مستشاری خود در۱۶ مهر ماه ۹۴ […]



به گزارش حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار، امروز شانزدهم مهر ماه سالروز شهادت بزرگ مردی از سرزمین ایران اسلامی است، شهیدی که اخلاصش در دفاع از اسلام ناب در فراتر از مرزها به اثبات رسید و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرد.

سردار همدانی در ادامه فعالیت‌های مستشاری خود در۱۶ مهر ماه ۹۴ در مبارزه با گروهک صهیونیستی تکفیری داعش در حومه شهر حلب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بهرام دوست‌پرست یکی از هم‌رزمان سرلشکر شهید حاج حسین همدانی درباره خاطرات و زندگینامه این شهید بزرگوار، اظهار کرد: کتاب “حدیث حاضر و غایب” اثر محسن صیفی‌کار، “خداحافظ سالار” اثر حمید حسام و “پیغام ماهی‌ها” نوشته گل علی بابایی درباره این شهید بزرگوار به نگارش درآمده که علاقه‌مندان می‌توانند نکته‌ها و خاطرات زیبایی درباره شهید همدانی در این سه کتاب مطالعه کنند.

وی به خاطرات سرلشکر همدانی در سوریه پرداخت و عنوان کرد: شهید همدانی در سوریه تدابیر محرمانه زیادی به کار گرفت و در بسیاری از موارد هم‌رزمان و فرماندهان در جریان اقدامات ایشان قرار نمی‌گرفتند و پس از مشاهده نتایج کار متوجه تدابیر جنگی این فرمانده دلیر می‌شدند.

هم‌رزم شهید همدانی افزود: سید حسن نصرالله، شهید سردار سلیمانی و شهید همدانی از افراد تأثیرگذار در ماندگاری سوریه بودند که با همکاری سربازان اسلام از سقوط سوریه جلوگیری کردند.

 دوست‌پرست با اشاره به ایجاد بسیج مردمی توسط شهید همدانی در سوریه، ادامه داد: شهید همدانی اصرار زیادی به ایجاد بسیج در سوریه با عنوان “دفاع وطنی” داشت که هر کس تمایل به دفاع از وطنش را دارد، به‌عنوان نیروی مردمی به ارتش بپیوندند و در لباس ارتش از سوریه محافظت کند.

همرزم شهید همدانی وی بابیان اینکه “دفاع وطنی” گروهی معادل الحشدالشعبی در عراق و بسیج در ایران است، تصریح کرد: شهید همدانی معتقد بود هسته‌های مردمی در هر جا و موقعیتی تشکیل شود کارساز خواهد بود و بسیاری از فرماندهان سوری که اکنون تمام‌قد در برابر داعش ایستاده و مقاومت می‌کنند توسط گروه‌های دفاع وطنی آموزش‌دیده‌اند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهارده − سه =