جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۸:۵۱
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و خدمت به خانواده شهدا وظیفه ذاتی بنیاد شهید

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار از ایثار بنیاد شهید ،‌حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری روز چهارشنبه با حضور در اداره کل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران از قسمت‌های مختلف این اداره کل بازدید و با مدیرکل و کارکنان این بخش دیدار کرد. شکری افزود: امروز برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ […]



به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت فرهنگ سار از ایثار بنیاد شهید ،‌حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری روز چهارشنبه با حضور در اداره کل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران از قسمت‌های مختلف این اداره کل بازدید و با مدیرکل و کارکنان این بخش دیدار کرد.

شکری افزود: امروز برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ یاد و راه شهیدان از اولویت‌های اصلی است و باید تلاش کنیم خادمی شایسته برای جامعه شریف ایثارگری باشیم.
وی در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات همکاران این حوزه به جایگاه تأثیرگذار مددکاری در کمک و مشاوره به ایثارگران اشاره و بر اهمیت دیدارهای مستمر با جامعه معزز ایثارگری تأکید کرد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ دیدار و گفت‌وگو کرد.

مجتمع بزرگ فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی بقیهالله (عج) دارای شرایطی متمایز 

حمید علی صمیمی در این دیدار با اشاره به وسعت کار در بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: بنیاد تهران بزرگ با بیش از ۸۵ هزار پرونده ایثارگری، ۳۰ هزار پرونده مهمان و داشتن چهار مرکز مشاوره، چهار مرکز توان‌بخشی و مجتمع بزرگ فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی بقیهالله (عج) دارای شرایطی متمایز از دیگر استان‌ها بوده و خدماتی که به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود بسیار گسترده است.

وی با تشریح عملکرد بنیاد تهران در حوزه های مختلف اظهار داشت: در بخش مسکن که در شرایط کنونی یکی از دغدغه های مهم  است  کار عملیات اجرایی احداث پروژه ۹۲۴ واحدی مسکن ایثارگران در شهر جدید پرند آغاز شده که در کنار سایر برنامه های در نظر گرفته شده در این حوزه بخش بزرگی از نیاز ایثارگران در بخش مسکن مرتفع خواهد شد.

صمیمی توجه بیشتر به دو بخش اشتغال و درمان خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان را ضروری دانست و افزود: مهمترین اولویت ما در ایجاد اشتغال،  توانمند سازی ایثارگران برای ورود به عرصه اشتغال کشور می باشد که برای تحقق این موضوع تلاش های زیادی برای تعامل و توافق لازم با سازمان فنی و حرفه ای و استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه های دولتی انجام شده است و با اجرای قانون جامع خدمت رسانی بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

باور ما خدمت به خاندان معظم شهدا و ایثارگران است
حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری همچنین در دیدار با عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با اشاره به بیانات امام (ره) در رابطه با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: خانواده‌های معظم شهدا به تعبیر امام (ره) چشم و چراغ این ملت هستند، از این رو باور ما خدمت به خاندان معظم شهدا و ایثارگران است.

وی در ادامه شهدا و ایثارگران را گواه صادقی بر کسب بالاترین امتیازات و مدارج تحصیل معنوی برشمرد و افزود: در طول دوران چهل‌ساله انقلاب اسلامی و در مقاطع گوناگون، جوانان این کشور عاشقانه و با بصیرت انقلابی در همه صحنه‌ها حضور پیدا کردند و در دفاع از آرمان‌های انقلاب به شهادت رسیدند و همین امر عامل اقتدار و امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این دیدار با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، گزارشی از آمار پرونده‌های ایثارگران شهرستان‌ها و روند خدمت‌رسانی به این عزیزان ارائه کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی تلاش مجموعه بنیاد شهرستان‌های تهران کاهش میزان مراجعات و ارائه خدمات از طریق غیرحضوری است و میز خدمت مجازی پاسخگوی درخواست‌های ایثارگران معظم است.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران بااشاره به تکریم خاندان معظم شهدا و ایثارگران توضیح داد : البته درخواست از ایثارگران معظم به‌منظور حفظ سلامتی خود این عزیزان است و تلاش کردیم تا درخواست‌های این عزیزان در کوتاه‌ترین زمان و به‌صورت غیرحضوری صورت پذیرد اما هر وقت ایثارگری مراجعه کند باکمال احترام پذیرای ایشان هستیم.

مرتضوی افزود: پیش‌ازاین دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شهرستان‌ها برگزار می‌شد که به علت بیماری کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، این دیدارها در ساختمان شهید رجایی اداره کل برگزار می‌شود. یکی از تأکیدات ما به رؤسای ادارات شهرستان‌های استان تهران تکریم جامعه هدف است که باید به نحو شایسته و بایسته انجام شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

13 − دو =